Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheyritys kannusti työntekijöitä 10 kg:n painonpudotukseen

Vierailija
29.12.2019 |

Voisiko joku, jolla on Kauppalehden tunnukset, kertoa, että miten työntekijöitä kannustettiin? Laihduttiko kukin tahollaan vai oliko esim. jotain yhteisiä aktiviteetteja? Saiko laihtumisesta jonkin palkinnon? (MInulla ei ole Kauppalehden tunnuksia, enkä jaksa sellaisia tehdä tämän asian takia.)

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/perheyritys-kannusti-tyontekijoita-1…

Kysymys kaikille: lähtisitkö mukaan tuollaiseen työpaikan julkiseen laihdutukseen? Minä en, olen kyllä ylipainoinen ja elämäntapamuutoksen tehtyäni olen laihtunut ihan kivasti, vielä on kuitenkin matkaa jäljellä. En halua laihtumiselleni mitään huomiota, enkä tosiaankaan haluaisi, että toimari seuraisi painoani, kuten tuolla yrityksessä näkyy toimari tehneen. En myöskään haluaisi kollegojen kanssa jauhaa painoasioista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ole itsestään selvää, ettei normaali/alipainoisia ole kannustettu laihduttamaan kymmentä kiloa. Että sikäli aika turhia nämä "painaisin 30 kg, jos laihduttaisin 10 kg"-kommentit. Itseäni kiinnostaa, että miten tuo kampanja on lanseerattu, ja onko siinä joku bmi-raja. Vai saiko siihen lähteä mukaan kaikki, joista siltä tuntui.

Se oli noissa viesteissä pointtina, että 50-kiloisella voi olla yhtä huonot elämäntavat kuin 100-kiloisella. Aina ei ole kyse laihduttamisesta vaan hoikkakin voi tarvita kannustamista elämäntaparemonttiin.

Vaikka näin olisi kannataisi sen satakiloisen siitä huolimatta laihduttaa. Jos ei ole joku ihan törkeen pitkä mies kyseessä. Sata kiloa ruhon massaa on liikaa lähes kenelle tahansa!

Vierailija
22/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä iso työnantaja kannustaa tupakoivia lopettamaan, maksamalla osan vierotuslääkkeistä, sitten liikuntaan, maksaa esim. Kuntosalista osan, sitten on pelivuorot sählyyn yms. ja uimahalliin saa alennukset. Seuraavat väheneekö sairauslomat.

Saako myös tupakoimattomat nuo samat edut? Jos eivät saa, miten se perustellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ole itsestään selvää, ettei normaali/alipainoisia ole kannustettu laihduttamaan kymmentä kiloa. Että sikäli aika turhia nämä "painaisin 30 kg, jos laihduttaisin 10 kg"-kommentit. Itseäni kiinnostaa, että miten tuo kampanja on lanseerattu, ja onko siinä joku bmi-raja. Vai saiko siihen lähteä mukaan kaikki, joista siltä tuntui.

Se oli noissa viesteissä pointtina, että 50-kiloisella voi olla yhtä huonot elämäntavat kuin 100-kiloisella. Aina ei ole kyse laihduttamisesta vaan hoikkakin voi tarvita kannustamista elämäntaparemonttiin.

No minusta noissa viesteissä oli pointtina se, että jos tuosta painonpudotuksesta jaellaan jotain bonuksia, niin on aika epäreilua että terveessä painossa pysytelleet ihmiset syrjäytetään näistä bonuksista heti kättelyssä.

Jos olet noin kipeästi parin sadan tarpeessa, voit varmaan lihottaa itsesi, jotta pääset laihduttamaan.

Vierailija
24/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikka joskus tarjosi ilmaisen painonvartijat kaikille halukkaille. Minua sitten paheksuttiin,kun en osallistunut. Olin lihonut 15 kg lääkityksen myötä ja laihdutin ne vasta lääkkeen loputtua, mutta enhän sitä alkanut työkavereille selventää.

Vierailija
25/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös firmoja, joissa maksetaan tupakoinnin lopettamisesta. Epäreilua niitä kohtaan, jotka eivät ole ikinä polttaneet.

Epäreilua oli myös se, kun olin työpaikassa, jossa jouduin sijaistamaan respaa aina kun se kävi tupakkatauolla. Toimistotalon viidennestä kerroksesta katukerroksen tupakkapaikalle hankkiutumiseen ja takaisin meni aikaa itse tupakoinnin lisäksi. Respa ravasi tupakalla vähän väliä, ja minun piti ottaa omassa työnteossani huomioon hänen tupakkataukonsa. Esim. kun olin kellarissa olevassa arkistossa järjestelemässä, minun piti tulla tasaisin väliajoin ylös toimistoon, että respa pääsi tupakoimaan. (Olin ns. "yleismies Jantunen", joka teki töissä kaikkea sekalaista hommaa siellä missä tarvittiin.) Kivasti siinä työaika lyhenee tupakoimattomiin verrattuna, silti palkka ei vähene.

Vierailija
26/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikka joskus tarjosi ilmaisen painonvartijat kaikille halukkaille. Minua sitten paheksuttiin,kun en osallistunut. Olin lihonut 15 kg lääkityksen myötä ja laihdutin ne vasta lääkkeen loputtua, mutta enhän sitä alkanut työkavereille selventää.

Ärsyttävää tuollainen paheksuminen. Kaikki laihdutustavatkaan ei sovi kaikille, en minäkään lähtisi Painonvartijoiden kitukuurille enää. (Kerran sitä kokeilin, ja kilot tuli nopeasti takaisin, kun aloin syödä enemmän kuin sen  900-1000 kcal päivässä päästessäni tavoitepainooni.)

Vierailija
27/27 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa työnantaja laski että näin tulee firmalle halvemmaksi. Sen sijaan ylipainosta johtuvat sairaudet ja niiden hoito se vasta kallista onkin.