Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUIVA SUU?! Onko muilla ja mistä johtuvaa? Olen 31 v nainen ja epäilen ahdistuksen ja stressin olevan syynä..

Marlene 2
28.12.2019 |

En syö lääkkeitä, tästä ei siis voi johtua. Kieli kuiva ja kitalaki karhea, aristaa. Suu tuntuu jatkuvasti kuivalta vaikka sylkeä kuitenkin on..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhteen aikaan öisin suu nin kuiva, että heräsin, kun kieli oli tarttunut kitalakeen.

Meni kuitenkin jossain vaiheessa itsestään ohi. Voi olla, että liittyi juuri stressiin, muutakaan syytä en keksinyt.

Vierailija
2/5 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama! En vain osannut yhdistää sitä stressiin. Näin jälkeenpäin yhteys oli (samalla oli muitakin omituisia oireita). Suu tuntui kuivalta, nipisteli, verran hörppy/pastilli auttoi vain sen hetken. Suu oli kuitenkin kostea. Todella epämiellyttävää, kesti pari viikkoa. Yritä karsia stressin aiheuttajat pois, etsi rauhoittavia puuhia mihin voit uppoutua, nuku hyvin ja kokeile meditoida. Nämä ainakin ehkä voisi tuohon stressiin vaikuttaa ja sitä kautta ikävään tunteeseen suussa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juominen auttaa suun kuivuuteen (oikeasti lääkäriltä saatu ohje).  Samaten kannattaa käyttää kuivaan suuhun tarkoitettua hammastahnaa iltaisin ja joitain muitakin suihkeita ym apuja saa apteekista.

Jos huoneilma on kuiva, voi suukin kuivua. Öisin kuorsaus voi aiheuttaa kielen tarttumisen kitalakeen, koska suu kuivaa nopeasti jo se on auki, kuten kuorsatessa.

Vierailija
4/5 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari

Vierailija
5/5 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjögrenin syndrooma? Kannattaa ihan purskuttaaa suuta rypsi- tai kauraöljyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi