Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläluokkainen uudenvuoden menu?

Vierailija
28.12.2019 |

Täällä on pohdittu mitä kuuluu wt luokan ja yläluokan jouluruokalistaan. Sen nyt arvaa mitä on wt luokalla pöydässä uuttavuotta juhliessa. Mutta mitä on suomenruotsalaisen yläluokan pöydissä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloja ja spraittia

oli yläasteella.

Vierailija
2/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haetaan sushia ravintelista ja juodaan shampanjaa. Jälkkäriksi konvehteja. That's all.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin, että osterit olis euron kappale. Voishan niitäkin ostaa siihen nakkien ja salaattien kupeeseen. Tuoreet sinisimpukat valkkarikastikkeessa... nam.

Vierailija
4/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotitekoista pitsaa pikkupaloina. Jälkkäriksi hedelmiä. Uuden vuoden yönä ei tehdä mitään monimutkaista tai aikaavievää.

Vierailija
5/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin, että osterit olis euron kappale. Voishan niitäkin ostaa siihen nakkien ja salaattien kupeeseen. Tuoreet sinisimpukat valkkarikastikkeessa... nam.

Mistä Suomessa saa tuoreita sinisimpukoita ja ostereita? Olen joskus sortunut noihin ravintolassa ja kotona oksentanut melkein sisuskalutkin ulos. En koske Noihin Suomessa ikipäivänä. Katkaravut eivät ole koskaan tehneet tota.

Vierailija
6/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä suomenruotsalaisista, mutta olen menossa viettämään uuden vuoden aattoa paikkaan, jossa isäntäväen ja vieraiden joukossa on kaksi professoria ja heidän lisäkseen muita tohtoreita. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tarjolla on vihersalaattia ja siihen erilaisia lisukkeita (fetaa ym.), erilaisia juustoja ja niiden kanssa erilaisia leipiä ja keksejä. Kahvin kanssa on sitten kakkua, marjapiirakkaa ja jotain muuta makeaa, esim. keksejä.

Vierailija
7/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ostetaan kivoja juomia.

En tee mitään ihmeellistä. Pilkon vesimelonia sivuiksi ja täytän pari pähkinäkippoa.

Mies lupasi hoitaa syömiset. Ostaa varmaankin bratwurstia, chorizoa, perunasalaattia ja hapankaalia.

Vierailija
8/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksuspizza ja laadukas texmex

Vierailija
9/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakuivattua.

Vierailija
10/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruoaksi mustapapukeittoa ja itse tehtyä leipää, päälle avokadoa. Pääruoaksi pestoinen pastasalaatti ja vegaanista laatuchorizoa. Vihreä salaatti paahdetuilla pähkinöillä. Jälkiruokaa en ole vielä miettinyt.

Vierailija
11/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinejä ja samppanjaa. Jälkkäriksi jotain joulusta ylijääneitä suklaita.

Vierailija
12/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäluokkaisuus on ihan perseestä.

Kunnon elämäntarinat alkaa AINA VAATIMATTOMISTA OLOISTA . Ettäs tiedätte juntit!

Vierailija
13/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirripaisti

Vierailija
14/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mennään ihan varmoilla, hyväksi havaituilla. Eli beluga-kaviaaria, valkoisia tryffeleitä ja juomaksi toki Goût de Diamants-samppanjaa.

Vierailija
15/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoaksi mustapapukeittoa ja itse tehtyä leipää, päälle avokadoa. Pääruoaksi pestoinen pastasalaatti ja vegaanista laatuchorizoa. Vihreä salaatti paahdetuilla pähkinöillä. Jälkiruokaa en ole vielä miettinyt.

Nam!

Vierailija
16/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä mennään ihan varmoilla, hyväksi havaituilla. Eli beluga-kaviaaria, valkoisia tryffeleitä ja juomaksi toki Goût de Diamants-samppanjaa.

Tuo ei ole hyvää shampanjaa, se on räppäreiden ja muiden vastaavien jenkkipoppareiden kallis kupla. Osta mieluummin vaikka Krug, jos haluat premium-shampanjaa.

Vierailija
17/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ja perunasalaattia :))!!!!!!! nam nam.

Vierailija
18/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirripaisti

Olen kerran syönyt, siihen tulee jänistä, sipulia ja pekonin tapaista siankylkeä. Oli paras koskaan syömäni liharuoka ja ihan metsästäjän kotona itse valmistettua.

Vierailija
19/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...vegaanista laatuchorizoa...

😂

Vierailija
20/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli "yläluokkainen", täällä nyt on mitä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä