Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti fanittaa vävyjään

Vierailija
28.12.2019 |

Tämä on ehkä outo ongelma, mutta ärsyttää äitini, joka arvostaa vävyjään enemmän kuin omia lapsiaan.

Olen huomannut tämän ilmiön jo sisarieni miesten kohdalla. Itse olin pitkään sinkkuna ja vasta +35 iässä solmin suhteen, joka on niin vakava, että mies on esitelty suvulle.

Omien vanhempien liitto oli vaikea (isä käytti väkivaltaa ja oli uskoton) ja päättyi eroon. Äitimme arvosteli meitä jo lapsina, jos näki meissä isämme piirteitä...siis niitä neutraaleja tai omasta mielestämme jopa hyviä (kukaan ihminenhän ei ole kaikilta piirteiltään passka ). Isän pahimpia puolia emme omaksuneet. Samoin kumppanimme ovat aikalailla isämme vastakohtia, keskimääräistä miestä kunnollisempia jotenkin.

Äitimme siis paapoo vävyjään ja moittii meitä tyttäriään, jos emme ole hänestä tarpeeksi hyviä puolisoita miehillemme. Ja emme äitimme 50-luvun ihanteiden mukaisessa päässä tietenkään ole.

Ollaan puhuttu aiheesta siskojen kesken. Ehkä kallistuttu sille kannalle, että ei yritetä vanhaa ihmistä opettaa. Tajuntaan että omaa elämätöntä elämää ja katkeruutta äiti siinä purkaa. Mutta silti joskus hermot on todellakin koetuksella.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss.

Vierailija
2/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ilmeisesti ole veljiä? Ne yleensä ei onnistu saamaan ollenkaan äitiään miellyttäviä puolisoita.

Äideillä taitaa olla välillä tapana elää omaa elämäänsä uusiksi tytärtensä kautta, ja harmistuvat kun tytöt eivät toimi kuten äiti haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ilmeisesti ole veljiä? Ne yleensä ei onnistu saamaan ollenkaan äitiään miellyttäviä puolisoita.

Äideillä taitaa olla välillä tapana elää omaa elämäänsä uusiksi tytärtensä kautta, ja harmistuvat kun tytöt eivät toimi kuten äiti haluaisi.

Ei ole veljiä ja hyvä niin. En tiedä miten olisi poikaan suhtautunut...olisi ainakin veljellä ollut kova paine olla kasvamatta isämme keltaiseksi.

Mutta juu, olematon veli ei ole ongelma.

Ap

Vierailija
4/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vävyt on selkeesti 168 senttisiä

Vierailija
5/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

????? Ap

Vierailija
6/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? Ap

Joku ölimöli.

Vierailija
7/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma: kolme siskosta ja äitini fanittaa miehiämme. Tosin fanitus meni niin pitkälle, että sulki jopa silmänsä siltä faktalta, että kun yksi vävy petti siskoani, fanitti ja kehui silti.

Ja kun minulla oli nuorena väkivaltainen poikaystävä, joka hakkasi minut välillä päivystyskuntoon, äiti oli kovin pahoillaan kun erosimme.

Että sellainen mutsi mulla.

N37

Vierailija
8/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma: kolme siskosta ja äitini fanittaa miehiämme. Tosin fanitus meni niin pitkälle, että sulki jopa silmänsä siltä faktalta, että kun yksi vävy petti siskoani, fanitti ja kehui silti.

Ja kun minulla oli nuorena väkivaltainen poikaystävä, joka hakkasi minut välillä päivystyskuntoon, äiti oli kovin pahoillaan kun erosimme.

Että sellainen mutsi mulla.

N37

No huh. Meillä ei sentään noin. Yhdellä siskoista oli nuorena lyhyen aikaa vähän hulttiompi poikaystävä ja äiti teki kyllä erittäin selväksi että halveksi tätä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi