Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paikalla odottavia äitejä joilla paha siitepölyallergia? Oletko ottanut jotain lääkettä?

Vierailija
26.07.2008 |

Itselläni ihan karmea heinänuha. Oli aivan pakko ottaa Cetiritziiniä kun tuntui että olo on sietämätön! Silmät turvoksissa, nenä vuotaa jatkuvasti, aivastuttaa jne jne.

Tosin en vielä tiedä olenko edes raskaana, mahdollisesti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti nenäsuihkeita ja silmätippoja. Toissijaisesti Ataraxia ja jos sekään ei auta, niin Histeciä. Muita aineita ei suositella. (Lääkäri oli aika voimakas kannassaan ja suositteli pysymään Ataraxissa.)

Vierailija
2/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli saanut uuden listan kesän alussa sallituista allergialääkkeistä ja siinä oli mm. heinix ja zyrtec. Ennen rv 12 ei suositeltu otettavan mitään ellei ollut ihan pakko. Olen nyt käyttänyt heinixiä 1 tabletti/päivä ja oireet on voimakkaat silti. Ajattelin sitä zyrteciä käydä huomenna ostamassa.

Olen muutenkin yrittänyt syödä niitä mahd. vähän. Onneksi tää kohta loppuu, vaan tuskaa on olla lasten kanssa ulkona.

Jaksmista tän inhottavan riesan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta allerginen kyllä. odotusaikana saa ottaa heiniksiä/zyrtekkiä sekä silmätippoja.

itselleni ei tehoa heiniks/zyrtek (miten nyt lie kirjoitetaankaan oikea oppisesti) joka tapauksessa jouduin sitten selviämään pelkillä silmätipoilla(en muista nimeä)

Vierailija
4/10 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin esikoista odottaessa onnellinen, kun ei heinänuhasta ollut tietoakaan. Nyt sitten tämän toisen kanssa olen heinäaikaan pari kuukautta pitemmällä raskaudessa, ja ihan järkyttävät aivastelut ja kutitukset on olleet. Mutta mitään en oo ottanut... :)

Vierailija
5/10 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaushormonit hävittää pahimmat allergiaoireet ja imetyskin vielä tehoaa.

Mutta jos jotain tarttis ottaa, niin Zyrtekiä ja vastaavia saa käyttää.

Kysäisepä vinkkejä allergialääkäriltä.

Vierailija
6/10 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jutella lääkärin kanssa.

Vierailija
7/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on tai epäilee olevansa raskaana. Minua lääkäri varoitti ottamasta ominpäin mitään tablettimuotoisia allergialääkkeitä.

Itse olen pärjännyt pelkällä nenäsumutteella (joka on sallittu) sillä yritämme raskautta. Aikaisemmassa raskaudessa sinnittelin ilman. Tosin silloin taisi olla helpompi allergiakesä.

Vierailija
8/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuksen ja imetyksen aikana

Vierailija
9/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuksen ja imetyksen aikana

loratadiinia (Kestine/Tuulix)! Toissijaisesti Zyrteciä (Heinix).

Vierailija
10/10 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmätippoja ja nenäsuihkeita,koska imeytyvät vain vähäisesti verenkiertoon. Itselläni tehokkain konsti oli kuitenkin nenähuuhtelu aamuin illoin. Nenähuuhtelukannuja saa apteekista ostaa, käy kyselemässä! :)