Toisesta ketjusta tuli mieleen: minkä ikäisenä otit korvakorut? Entä missä iässä annoit lapsesi ottaa?
Itse otin ekat 8vuotiiana ja tokat 12vuotiaana. Omista tytöistä toinen tahtoi ja sai 6vuotiaana, toinen ei ole halunnut ollenkaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 vuotias haluaisi napakorun. Onko liian nuori?
On, eikä noin nuorelle tehdä vaikka huoltaja lupaisi
Kyllä tehdään. Yli 16 vuotias saa jo ilman huoltajan lupaa. Itse otin napakorun 14 vuotiaana.
Ekat korvikset 10-v. No, nyt niitä on kahdeksan. Neljä molemmissa. Vaihdan ja fiilistelen. Ainoastaan kulta ja hopea käyvät.
Ekat 9 vuotiaana, tokat 14 vuotiaana ja kolmannet 18 vuotiaana. Ammuttiin, ei ongelmia.
Omalle tytölle laitettiin lävistysliikkeessä 12 vuotiaana, naamasta näki että koski selvästi enemmän kuin nopea ampuminen ja verenvuoto oli järkyttävää. Lisäksi toinen reikä tulehtui.
Olin 13. Äiti oli houkutellut ottamaan jo monta vuotta aiemmin mutta en ollut uskaltanut. Kun paras kaveri hankki korvikset niin sitten munkin piti saada :D
Jos olisi oma lapsi niin antaisin ottaa kun tajuaa mikä on lävistys, eli miten hoidetaan jne. Ehkä 8-11v?
Itse sain 5- vuotiaana, tytär sai eilen 4-vuotiaana.
Saako nykyisin oikeasti vasta 8-vuotiaana? En ole kuullut tällaisesta ikärajasta.
En edes muista minkä ikäisenä sain. Mutta lapselle laitettiin, kun oli 1-vuotias. Olin nuori ja hölmö äiti. Enää en ikimaailmassa laittaisi ennen kuin lapsi itse pyytää. Onneksi tyttö sentään rakastaa korviksiaan(on jo koululainen) eikä vihaa minua hölmön ratkaisuni takia.
Itse 7v. Oma tytäs halusi 5-vuotiaana, oltiin menossa laitattamaan, mutta eivät suostuneet alle 7-vuotiaalle laittamaan. Ei ole kysellyt niitä myöhemmin, nyt on 9v.
Vierailija kirjoitti:
Minä 8v. ja poika 12-13v.
Ja poika ei halunut aikaisemmin.
Olin kuudennella luokalla. Tytär sai seiskaluokalla .
Olin 7v kun halusin korvakorut ja sain sellaiset ottaa. Muutaman vuoden niitä pidin, taisin lopettaa 10v käyttämisen. Uudelleen kävin laittamassa reiät 25-vuotiaana.
Kuusivuotias tytär soitti töihin ja kysyi, saako kaverin 12-vuotias isosisko tehdä hänelle reiät korviin. Lupasin, kun en alkuunkaan uskonut, että hysteerisesti rokotusta ja hammaslääkäriä pelkäävän rohkeus riittäisi. Yllätys yllätys, niin vain oli reiät tehty. Itse olin jo 40, kun innostuin korvakoruista.
Otin n.12 - vuotiaana. Taloamme vastapäätä oli kultasepänliike. Sinne menin yhdessä äitini kanssa.
Uskon, että idea tuli samanikäiseltä ystävättäreltä, joka teki ihan kaikki asiat ensin ja tutustutti minuakin teini- iän alkamiseen:)
Pieni kipu, ampumalla, helposti se kävi. Pari kuukautta kyllä olivat vähän tulehtuneet.
Paranivat sitten:)
Tyttäreni sai korvikset ehkä vähän aikaisemmin, en muista. Oletan, että n.11 v.
Olen sillä mielellä, että koska toisilla reiät tulehtuvat pahastikin ja kyseessä on kuitenkin ' kaunistautumisjuttu', ensi askelia uusiin kuvioihin nuorena tyttönä/ poikana, ehkä pitkittäisin asiaa enkä laittaisi alle 11 v nykyäänkään. Ymmärrän toki ihmisiä, jotka laitattavat lapsilleen näitä aiemmin, ihan lapsi- iässä, mutta eihän lapsi voi aidosti ymmärtää mistä kyse, kyllähän se kaikki, mahdolliset tulehdukset, kivut on sen aikuisen ottama riski. Lisäksi, sitä ihanaa, kaikkia juttuja ' kaunistautumiseen', ehtii kyllä, joten minusta lapsi saa olla lapsi tosi pitkään.
Ekat otin v 2009/olin juuri täyttänyt viisi toiset otin ennen teini ikää.ampulla.sujui hyvin.
Ei oo vieläkään, eikä tyttärilläkään ja ovat jo aikuinen ja melkein aikuinen. N55+
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitin yläasteen eli 13-vuotiaana. Lävistyskorvikset eivät kuulu pikkulapsille.
Samoin.
Joskus teininä, tarkkaa ikää en muista. Kummitätini poika on kultaseppä ja hän teki minulle synttärilahjaksi timanttikorvakorut ja laittoi reiät.
Jälkeenpäin sitten laitoin itse parsinneulalla toiseen korvaan kolme reikää lisää, toiseen kaksi. Mikään näistä ei tulehtunut ja osa on edelleen auki.
Tyttäreni halusi korvakorut 5-vuotiaana. Käytiin sitten liikkeessä otattamassa ja reikien tekijää jännitti sen muistan. Sanoi ettei ennen ole laittanut näin pienelle. Hyvin se meni. Ei ongelmia.
Nyt on tytöllä reikä kielessä ja sellaiset isot venytetyt jutut korvissa. Kasvoihin olisi halunnut jonkun sellaisen joka upotetaan jotenkin siihen ihoon mutta sain puhuttua luopumaan ideasta. Kaunis tyttö enkä halua että turmelee millään sellaisella ulkonäköään. Tykkään että kun hyvän ulkonäön lahjan on saanut, siitä pitäää pitää huoli. En ole pinnallinen kaikkea muuta mutta tässä asiassa toivon että jättää kasvonsa rauhaan.
Sain korvakorut 10 v. Esikoisen otti 8v. tai 9v. Nuorimmainen 7 v.
Nuorimmmaisen korvisten kanssa eniten ongelmia. Reiät tulehtuvat todella herkästi vielä 2 vuotta reikien ottamisen esim. Uimisen jälken. Voi käyttää vain kultaisia korvakoruja.