Raivostuttaa ihmiset, jotka kuvaavat kännykällä videoita pystyasennossa!
Ettekö te nyt tajua, ettei niitä videoita voi silloin katsella muilla kuin pystynäytöillä? Onko teillä televisiokin kotona pystyssä ja tietokoneen näyttö?
Kommentit (30)
Aiheestakin raivostuttaa. 95% ihmisiä kärsii nykyään VVS:stä.
Insta-storyihin vaakatasossa kuvatut videot ei sovi. Neandertalilaiset kuvaa vaakatasossa ja sitten lataa niitä instaan...
Olin kerran tilaisuudessa jossa meitä oli iso lauma ihmisiä joista otettiin ryhmäkuvaa kännykällä. Tämä kuvaaja otti vain pystykuvaa eli kaikki eivät mahtuneet kuvaan, ne jotka olivat reunoilla. Eikö oikeasti tajunnut että kännykän voi kääntää vaakasuoraan jolloin ryhmäkuvakin on järkevämpi?
Vihaan sitä kun joku tulee bussissa eteeni istumaan ja kuvailemaan itseään. Yritä siinä sitten olla päätymättä jonkun snäpsättiin. Stna.
Pystykuvaus on nykyajan syöpä itse kännyköiden lisäksi, siis. Tuntuu siltä, että ihmisten älykkyys on pudonnut muutamassa vuodessa kiven tasolle.
Samoin! Sorrun tähän aina ja sitten raivoan itselleni kun yritän katsoa koneelta matkan varrella kuvattuja videoita.
Vierailija kirjoitti:
Insta-storyihin vaakatasossa kuvatut videot ei sovi. Neandertalilaiset kuvaa vaakatasossa ja sitten lataa niitä instaan...
Mäkin aina ennen ihmettelin, miksi ihmiset kuvaavat videoita puhelin pystysuorassa. Mutta sitten tajusin, että ainakin monet nuoret tekevät näin siksi, että saavat sopivan Insta-storyn.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sitä kun joku tulee bussissa eteeni istumaan ja kuvailemaan itseään. Yritä siinä sitten olla päätymättä jonkun snäpsättiin. Stna.
Mulle kävi näin. Etsi pitkään sopivaa kulmaa/valoa, heiluin samaa tahtia takana. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin aina ennen ihmettelin, miksi ihmiset kuvaavat videoita puhelin pystysuorassa. Mutta sitten tajusin, että ainakin monet nuoret tekevät näin siksi, että saavat sopivan Insta-storyn.
Myös Insta on syöpää. Tulisipa jo maailmaloppu!
Kuka hiton fossiili niitä kattoo jostain näytöiltä, nykyään katsos on tabletit ja kännykät in ja niitä voi kattoo miten päin vaa! -jonne
Kuinkahan monella AV-mammalla ne kuvat ja videot on tallessa enää 10-20 vuoden kuluttua? Kuinka monella AV-mammalla on oma NAS usean teratavun tilalla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella AV-mammalla ne kuvat ja videot on tallessa enää 10-20 vuoden kuluttua? Kuinka monella AV-mammalla on oma NAS usean teratavun tilalla?
Minulla!!! Tallennan kaikki kuvat joka kuukausi 3 ulkoiselle kiintolevyille joista yhtä säilytän eri rakennuksessa eli tulipalokaan ei vie kuviani. Ja jos formaatti muuttuu, päivitän kuvat ja videot uusimpaan. Myös pilvipalvelut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa sanomaan samaa. Kuvaan instaan eli pystyasennossa, tietenkin.
Mä en jaksa nousta, joten kuvaan ihan makuuasennossa,vaikka isännällä on pystyasento😘
Tästä on vinguttu jo vuosia, enkä ymmärrä vieläkään miksi se häiritsee. Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa katsoa videoita, miten päin ne sitten ikinä onkaan kuvattu. Onko kaikilla muilla hahmotushäiriöitä, vai millä te niitä videoita katsotte?
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran tilaisuudessa jossa meitä oli iso lauma ihmisiä joista otettiin ryhmäkuvaa kännykällä. Tämä kuvaaja otti vain pystykuvaa eli kaikki eivät mahtuneet kuvaan, ne jotka olivat reunoilla. Eikö oikeasti tajunnut että kännykän voi kääntää vaakasuoraan jolloin ryhmäkuvakin on järkevämpi?
Olisiko kuvaajalle voinut mainita asiasta?
Vanhukset eivät näemmä ymmärrä tiktokista mitään.
No voi kauhiaa, on sulla rankka elämä, jaxuhali.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan yhtä monella kuin kenellä on oma ulkohuussi ja pärevalo.
Kristus sentään, mikä ihmeen kävelevä muinaismuisto oikein olet?
Pystyssä kuvaamisen on pakko korreloida ÄO:n kanssa käänteisesti.