Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintsikoissa on aina istuvuusongelmia vaikka on liiviliikkeen myyjän avulla ostettu

Vierailija
27.12.2019 |

Otan nyt uudeksi tavoitteeksi löytää edes yhdet liivit jotka on hyvät päällä. Eka pitää kai tarkistaa koko.
Olen käynyt joskus liiviliikkeessä (change ja toinen paikallinen joka myy useampia merkkejä) ja myyjä on auttanut valitsemaan koon. Monia erilaisia mallejakin on kokeiltu (ja ostettu). Mutta ei nekään liivit ole olleet hyvät. Kopissa istuvuus voi olla ihan ok, mutta kun ne ovat olleet tunnin pari päällä, niin jotain mystistä tapahtuu ja ne painaa/puristaa/hankaa tai tekee kaikkia noita yhtä aikaa.

Harmittaa. Mikä avuksi? Jos ei liiviliikkeen myyjäkään ole osannut valita minulle hyviä liivejä niin mitä tässä enää keksii?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satutko asumaan Keski-Suomessa? Jyväskylässä Liivi ja Sukka-liikkeen myyjä on tosi hyvä. Itse ostan aina rintsikat sieltä jaa myös pari tuttuani, jotka eivät asu lähellä, käy aina sieltå rintsikat kun myyjä on ollut niin hyvä.

En ikävä kyllä lähelläkään, mutta ehkä joku toinen löytää tuolta avun :)

Ap

Vierailija
22/24 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiviliikkeiden myyjät tuntuvat olevan niin varmoja ammattitaidostaan, etteivät kuuntele yhtään asiakasta. Myyjä mittasi rintakehän ympärysmittani, ja vähensi siitä 5 cm, ja sanoi, että tämä on oikea koko. Sanoin, että ei ole. Kävi silti etsimässä kyseistä kokoa, ja tuli kertomaan, ettei oikeaa kuppikokoa löytynyt siitä koosta, joten toi rinnakkaiskoon, jonka ympärysmitta oli 10 cm vähemmän kuin ympärysmittani. No, kyllä minä sen vyötärölle sain kiinni, mutta ei minun rintani niin alhaalla ole. Siinä kohtaa kiitin myyjää, ja totesin, ettei nyt löytynyt minulle liivejä heiltä. Myyjä yritti vielä, että hän käy katsomassa, josko löytyisi. Sanoin vain, että ei tarvitse, kyllä tämä oli nyt tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiviliikkeiden myyjät tuntuvat olevan niin varmoja ammattitaidostaan, etteivät kuuntele yhtään asiakasta. Myyjä mittasi rintakehän ympärysmittani, ja vähensi siitä 5 cm, ja sanoi, että tämä on oikea koko. Sanoin, että ei ole. Kävi silti etsimässä kyseistä kokoa, ja tuli kertomaan, ettei oikeaa kuppikokoa löytynyt siitä koosta, joten toi rinnakkaiskoon, jonka ympärysmitta oli 10 cm vähemmän kuin ympärysmittani. No, kyllä minä sen vyötärölle sain kiinni, mutta ei minun rintani niin alhaalla ole. Siinä kohtaa kiitin myyjää, ja totesin, ettei nyt löytynyt minulle liivejä heiltä. Myyjä yritti vielä, että hän käy katsomassa, josko löytyisi. Sanoin vain, että ei tarvitse, kyllä tämä oli nyt tässä.

Tuo rintakehän ymp.mitta miinus 5-10cm on se miten liivien ympärysmitta lasketaan, mutta jos asiakas tykkää löysemmistä liiveistä niin pitäisihän sitä kuunnella.

Vierailija
24/24 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pettynyt liiviliikkeisiin, etenkin hieman vanhemmat liikkeenpitäjät on niin fakkiutuneet, että kieltää asiakkaan rinnat mieluummin, kuin sen että heidän liikkeessään ei ole sopivia liivejä. Minullekin sanottiin kerran (sen viimeisen kerran, kun ko. liikkeessä kävin) että "ei niin isoja liivejä tehdäkään". Koko oli silloin 75J tjsp. Mulla oli kuitenkin päälläkin sen kokoiset, ihan tehdastekoiset liivit. 

Nuorempana mulle myytiin aina liian isoympäryksiset liivit, koska kuppikokoja ei löytynyt oikeassa ympärysmitassa, ja aina liivit roikkui edestä ja nousi takaa. Ei tulisi enää mieleenkään mennä liiviliikkeeseen kyselemään "asiantuntija-apua". 

Rintojen pienennysleikkauksen jälkeen olen pitänyt vallan urheiluliivejä, rintojen "juuret" on yhtä leveät kuin jättirintojen aikaankin, eikä kaarituelliset ainakaan sovi. Kannattaa kokeilla niitä tai kaarituettomia.