Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koululaisenne tekevät joululomalla?

Vierailija
27.12.2019 |

Meillä lapset eskarilainen, kolmas- ja viidesluokkalaiset. Miehellä oli vapaata vain joulunpyhät, mulla jouluviikko, pidempää perhereissua ei siis ole luvassa.

Teen toimistotöitä kotoa käsin eli lapset voivat olla kotona. Nukkuvat myöhään, aamupalan jälkeen pelailua, lounaan jälkeen "hätistelen" ulkoilemaan. Isommat ulkoilee itse tai kavereiden kanssa (käyvät esim. luistelemmassa tekojäällä), pienimmän kanssa käyn pihalla tai puistossa. Iltapäivä menee (taas) pelaillen tai kavereiden kanssa, kaverit saa mielellään tulla meille. En ohjelmoi enkä viihdytä, teen töitäni sen mikä on pakko, yrittäjänä voin vähän säätää ja suunnitella. Viikonloppuina käydään mummoloissa, lapset jäävät halutessaan yökyläilemään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläasteikäinen käytännössä asuu taikka ja 17-v. ajelee autolla huvikseen. Reissuun lähdetään vasta parin viikon päästä.

Vierailija
2/3 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet toimistotyötä kotoa käsin. Ja lapset pyörivät kotona, eskarilaista ulkoilutat kesken päivän...

Kuka työnantajana hyväksyy tuollaisen?

Itse kysymykseen meillä 3-luokkalainen ja kuudesluokkalainen. Mies oli tämän viikon ma ja pe lomalla.

Ensi viikolla ovat keskenään. Isovanhemmat käyvät ehkä moikkaamassa joku päivä. Olen yhden päivän etänä, jos tilanne vaatii. Naapurissa ollaan kotona, joten aikuinen on lähettyvillä tarvittaessa. Soitan aamulla ja lounasaikaan. Mikrossa lämmittävät ruuan.

Lomalla lukevat, ulkoilevat, leikkivät naapurin lasten kanssa, ovat keskenään, pelaavat ja varmasti tylsistyvätkin hieman.

Mitään lomareissuja eivät ole pyytäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet toimistotyötä kotoa käsin. Ja lapset pyörivät kotona, eskarilaista ulkoilutat kesken päivän...

Kuka työnantajana hyväksyy tuollaisen?

Itse kysymykseen meillä 3-luokkalainen ja kuudesluokkalainen. Mies oli tämän viikon ma ja pe lomalla.

Ensi viikolla ovat keskenään. Isovanhemmat käyvät ehkä moikkaamassa joku päivä. Olen yhden päivän etänä, jos tilanne vaatii. Naapurissa ollaan kotona, joten aikuinen on lähettyvillä tarvittaessa. Soitan aamulla ja lounasaikaan. Mikrossa lämmittävät ruuan.

Lomalla lukevat, ulkoilevat, leikkivät naapurin lasten kanssa, ovat keskenään, pelaavat ja varmasti tylsistyvätkin hieman.

Mitään lomareissuja eivät ole pyytäneet.

Öö, no en ole ap, mutta meillä ainakin etäpäivinä työt saa jaksottaa niinkuin itse haluaa, kunhan hommat hoituu.