Ollaan niin onnekkaita kun voidaan asua tässä vanhassa talossa
Ihan maailman parasta. Olen rakastunut tähän paikkaan :) Ikää talolla ensi vuonna 110 vuotta. Joo, lattiat voi olla kylmät kovilla pakkasilla ja remonttia olisi niin paljon kuin vaan jaksaa tehdä. Mutta ei mikään voita tätä tunnelmaa mikä vanhassa talossa on. Joulukin oli ihana vaikka lunta ei ole näillä kulmilla milliäkään.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vanhat talot haisevat pahalle, ja sen asukkaat myös. Itse ette sitä huomaa. Inhottavaa vierailla tuollaisissa taloissa, kun vaatteet pitää kotiin tultua pestä kaksi kertaa että haju lähtee pois.
Ok 😄
Ap
Remontti tosin ei kuulosta hyvältä.
Ei saunaa sisälle vanhaan hirsitaloon.
Moni ostaa rintamiestalon tai hirsitalon homeettoma,mutta modernisoi sen homeeseen 10 vuoden sisään.
Itse haluaisin hirsitalon kuusimetsän keskeltä.
Jotkut pohjanmaan aukeat ovat aivan hirveitä talvella.
Etuovessa todella vähän myynnissä metsätiloja pohjoisesta.
Nähtävästi perikunnat myi tilat porvarille peltojen tekoon.
Molempi parempi! Mökkinä 100v vanha maalaistalo ja kotina kerrostalo kävelymatkan päässä työpaikoilta.
Mökillä ollaan vapusta syyskuulle ja mm.joulu ja pääsiäinen. Nautitaan paljon maalla olosta, mutta arki on kuitenkin helppoa keskustassa, kun kaikki on lähellä.
Eiolemetsää kirjoitti:
Remontti tosin ei kuulosta hyvältä.
Ei saunaa sisälle vanhaan hirsitaloon.
Moni ostaa rintamiestalon tai hirsitalon homeettoma,mutta modernisoi sen homeeseen 10 vuoden sisään.
Itse haluaisin hirsitalon kuusimetsän keskeltä.
Jotkut pohjanmaan aukeat ovat aivan hirveitä talvella.
Etuovessa todella vähän myynnissä metsätiloja pohjoisesta.
Nähtävästi perikunnat myi tilat porvarille peltojen tekoon.
Jos ei koskaan mitään remontoi, ei ne vanhat talot säily. Remontointi ei ole synonyymi modernisoinnille. Tosin tarvittaessa ollaan mekin modernisoitu, esim sähköt ja viemärit, suihkutila sisälle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhat talot haisevat pahalle, ja sen asukkaat myös. Itse ette sitä huomaa. Inhottavaa vierailla tuollaisissa taloissa, kun vaatteet pitää kotiin tultua pestä kaksi kertaa että haju lähtee pois.
Millaiselle?
Minusta modernisointi taas tarkoittaa lähinnä kuitujen, sähköjen ja putkien uusintaa modernimpiin, ei niinkään sitä että vedetään laminaatit lattiaan. Minä ainakin haluaisin että talotekniikka olisi uusinta mahdollista, kodinkoneet uusia ja toimivia, mutta muu remontointi tapahtuisi talon ehdoilla, kunnostettaisi pinnat vanhaa kunnioittaen ja pyrittäisi pitämään entinen ”henki”.
Tuo kartanosta haaveilija
Vierailija kirjoitti:
Minusta modernisointi taas tarkoittaa lähinnä kuitujen, sähköjen ja putkien uusintaa modernimpiin, ei niinkään sitä että vedetään laminaatit lattiaan. Minä ainakin haluaisin että talotekniikka olisi uusinta mahdollista, kodinkoneet uusia ja toimivia, mutta muu remontointi tapahtuisi talon ehdoilla, kunnostettaisi pinnat vanhaa kunnioittaen ja pyrittäisi pitämään entinen ”henki”.
Tuo kartanosta haaveilija
Aika harva haluaa ihan täysin ennenvanhaiseen tyyliin elää, ilman sisävessaa ja -suihkua, sähköä. Tällaisiakin tietenkin on, mutta kyllä me halutaan tietyt nykypäivän mukavuudet. Sauna on meillä pihasauna ja siellä saa pysyäkin. Keittiö on hyvä olla toimiva, puuliesi on ihana mutta mm sähköliedessä on myös omat hyvät puolensa :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, eihän tuo nyt jokaisen vanhan talon kohdalla päde :D
Onnea ap.lle vanhaan taloon! Me asumme vajaa 90-vuotta vanhassa pienessä talossa ja olemme onnellisia täällä. Sijaintikin hyvä: 7 km Helsingin keskustasta, lähellä metsää ja liikuntamahdollisuuksia, rauhallisen, päättyvän tien varressa.