Mikä on seuraava suuri trendi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Perussuuomalaisten kannatus
Ja heti typoilen. Hyvää yötä.
Sosiaalisesta mediasta pois käyttäytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesta mediasta pois käyttäytyminen.
Siis piti kirjoittaa että sosiaalisesta mediasta pois JÄTTÄYTYMINEN.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että tämä itse viljelty ja luonnosta kerätty ruoka tulee vielä lisääkin kasvattamaan suosiotaan.
Näinhän se on aina ollut ennenkuin 60-luku tuhosi kaiken.
Kaupunkilaisten massamuutto maaseudulle, ja kaupunkien autioituminen.
Kenties paljaiden nilkkojen seuraksi paljaat reidetkin? Pakkasella tietty, ja yhä kuitenkin se parisängyn peiton kokoinen kaulaliina kaulassa
Vierailija kirjoitti:
terveydenhuolto joka pystyy lisäämään elinikää.
Just päinvastoin. Terveydenhuolto, joka pystyy lyhentämään elinikää. Hoidon laatu heikkenee, eutanasia lailliestetaan..
Nämä ovat tulleet jo moneen kertaan aiemminkin, mutta otsikon nähtyäni tuli mullekin mieleen:
- maallemuutto
- ravinnon kasvattaminen ja kerääminen itse (vihannekset, yrtit, kananmunat, marjat, sienet, ravinnoksi taipuvat "rikkaruohot")
- vastareaktio somelle ja vempaimille
- paluu perusasioihin, yksinkertaisempaan elämään, jossa ei esimerkiksi tarvitse päivittäin miettiä, kuinka monta niitä sukupuolia nyt onkaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisten massamuutto maaseudulle, ja kaupunkien autioituminen.
Ei tule tapahtumaan. Maaseuduilla ei ole töitä ja infraa. Ihminen on massapörriäinen. Etenkin suomalainen. Kapitalismin ja rikkaiden orja.
Äärioikeistolainen homoseksuaalisuus. Merkit on jo nähtävissä maailmalta äärioikeiston piiriin on hakeutunut paljon homoseksuaaleja ja moni ennen itseään heterona pitänyt äärioikeistolainen on löytänyt sisältään homoseksuaalisuuden ilot. Äärioikeistolainen kulttuuri on muutenkin valmiiksi homoeroottinen ihailtu ultra maskuliinisuus ja uniformut tuovat mieleen eräänkin Toukon taiteen. Myös kansallissosialismiin liittyvissä rituaaleissa on nähtävissä homoeroottisia piirteitä ja alkuaikojen kansallissosialistisessa liikkeessä oli mukana monia julki homoja (jotka siivottiin pois Pitkien puukkojen yönä tapahtuneessa puhdistuksessa).
Muovin vastustaminen. Pakkaukset tulevat olemaan muuta kuin muovia ja vaatteissa pyritään pois akryylistä. Eilisen kaltaiset uutiset, joissa kerrotaan ilmastossa olevista mikromuovihiukkasista, jotka johtuvat vaatteista aiheuttaa sen, että muovin käyttöä vaatteissa aletaan tuomita ja siten vähentää. Joten trendiksi sanoisin muovikielteisyyden. Ihmiset pyrkivät eroon kaikesta kodeissa olevasta muovista. Muovikipot, mukit ja lautaset. Ruokapakkaukset ja huonekalut ym. ja tekstiilit vaihdetaan luonnonkuituihin ja luonnonmateriaaleihin.
Muovipulloissa siirrytään takaisin lasiin ja metalliin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti someilun väheneminen. Nyt jo kyllä näkee paljon somelakkoilua.
En usko, luulen että jatkossa yhä useampi tekee tätä julkista työtä. Nykynuorista moni jo vloggaa itsekin, ja voit äkkirikastua jos onnistut luomaan klikkihitin. Luulen että some täyttyy vielä pitkään enemmän videoista, ja ryhmistä hulluakin hullummista tempauksista sekä huomion keruusta. Blogit vähenee.
Jos mä mietin itseäni. Niin
-Työn downshiftaaminen. Osa-aikatyö. Vaatimattomampi duuni. Rahankeruu ja ahneus on out.
-Lentomatkustelun vähentäminen. Lähelläolevat elämykset. Veneily.
-Mökkeily. Jossain kohtaa sen on noustava. On ollut niin kauan laskeva trendi.
-Villi ruoka. Mihin muuhun hävikkiruoka voi johtaa kuin ilmaiseen ruokaan? Odotan myös maalle kaupunkien kansalaisille tarjoamia ilmaisia peltoja. Kukkia ja vihanneksia.
-Kulutuksen laskeminen. Ostetaan vähemmän ja laadukkaampaa ja kalliimpaa. Toisaalta perustuotteista tulee halpoja ja markettikamaa.
-Korjataan ja paikataan itse. Se on ollut kanssa niin kauan out, että pakko muuttua.
-Joku uusi some-keksintö/sovellus. Niitähän keksitään koko ajan lisää.
-Ilmaista kulttuuritarjontaa. Ja urheilupaikkoja.
-Neulominen. Kaikki ihastelee itsetehtyjä tuotteita. Ehkä seuraavaksi kaikki tekee niitä itse?
Vierailija kirjoitti:
Muovin vastustaminen. Pakkaukset tulevat olemaan muuta kuin muovia ja vaatteissa pyritään pois akryylistä. Eilisen kaltaiset uutiset, joissa kerrotaan ilmastossa olevista mikromuovihiukkasista, jotka johtuvat vaatteista aiheuttaa sen, että muovin käyttöä vaatteissa aletaan tuomita ja siten vähentää. Joten trendiksi sanoisin muovikielteisyyden. Ihmiset pyrkivät eroon kaikesta kodeissa olevasta muovista. Muovikipot, mukit ja lautaset. Ruokapakkaukset ja huonekalut ym. ja tekstiilit vaihdetaan luonnonkuituihin ja luonnonmateriaaleihin.
Muovipulloissa siirrytään takaisin lasiin ja metalliin.
Koskahan vaatteissa pyritään pois polyesteristä? Sitä on mielestäni järkyttävän paljon kaupoissa. Itse ostan mielelläni puuvillaa ja villaa.
Uskon ja toivon että tulee vielä aika, jolloin miehet ovat jälleen miehiä ja naiset naisia. Saa olla homo/lesbo ja se on jo ihan normaalia, mutta toivon että näistä kaiken maailman muunsukupuolisista ei toitotettaisi kaikkialla ja koko ajan!
feminismistä tulee samanlainen perustavaa laatua oleva itsestäänselvyys kuin tasa-arvo, ympäristönsuojelu, demokratia jne...