Mikä on seuraava suuri trendi?
Kommentit (52)
Uskon, että tämä itse viljelty ja luonnosta kerätty ruoka tulee vielä lisääkin kasvattamaan suosiotaan.
Feminismi, tulee olemaan lähitulevaisuudessa ohjenuora ja arvo nro 1 kaikilla inhimillisen elämän osa-alueilla.
Yksi voisi olla näennäinen de-urbanisaatio. Eli ne joilla on varaa ja aikaa näyttäytyvät yhä enemmän ei-urbaaniympäristössä. Tämä ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita että he viettäisivät arkeaan siellä. Tästä on tietenkin jo nyt viitteitä mutta kasvaa ja muuntuu vielä laadultaan. Voi siis tulla "edelläkävijoitä" jotka kasvattivat kesällä itse kasvisruokaa vaikka eivät ihan tarkalleen ottaen niin olisi tehneetkään. Tämä silti toimii taas uutena erottautumisen muotona kun tavikset asuvat kaupungeissa eikä varaa ja aikaa jää uskottavasti mihinkään muuhun. Näemme oletettavasti myös "edelläkävijöitä" kävelemässä, pyöräilemässä, junassa matkalla "ei mihinkään ja ei missään" vaikka he tekisivät ko. asiaa vain vartin, juuri erona kotikaupungin tai tietyn metropolimatkakohteen lomallakin arkisille ympyröille.
Lappi trendaa kovasti nyt myös. Ja tämä varmasti vain lisääntyy.
Tatuointejen poistaminen. Ja sitten niiden poistokuvien jakaminen IG:ssä.
Tatuoinnit on niin vuotta 2015! :D
Persuilu. Landeilu. Konservatiivisuus. Kristilliset arvot.
Uskon, että yksi suurimmista trendeistä tulee olemaan omavaraisuuden lisääntyminen. Se ei toki päde kaupunkiin hakeutuvaan enemmistöön, vaan tietty pieni edelläkävijäjoukko pyrkii irrottautumaan yhteiskunnan kahleista ja pyrkii pärjäämään omillaan mahdollisimman pitkälle omavaraisesti.
Uskon myös tuohon deurbanisaatioon. Se koskee todennäköisesti vain varakkaita, jotka ovat vetäytyneet ylhäiseen yksinäisyyteensä iät ja ajat. Heitä päästöt ja autoilun rajoitukset eivät myöskään koske, joten laadukasta aikaa voi viettää jatkossakin poissa kaupunkien ongelmista.
Konservatiivisuuden lisääntyminen tulee todennäköisesti olemaan suurin trendi 2020-luvulla. Koskee arvojen konservatiivisuutta ja merkitsee myös kovien arvojen lisääntymistä ja suvaitsevaisuuden vähenemistä. Noudattaa globaalia trendiä eikä ole vain suomalainen ilmiö.
dxdxdxds kirjoitti:
Tatuointejen poistaminen. Ja sitten niiden poistokuvien jakaminen IG:ssä.
Tatuoinnit on niin vuotta 2015! :D
Minusta tatuoinnit taas ovat niin 2000-luvun alkua. V. 2015 perässäkulkijat ja kansan syvät rivit niitä enää ottivat.
Toivottavasti someilun väheneminen. Nyt jo kyllä näkee paljon somelakkoilua.
White flight, paremmin toimeentuleva väki muuttaa pois mämuhelveteistä.
Mua on aina naurattanut trendipellet. Mun parempi haju pieru voi olla uusi trendi. Siihen sopii sen yhden vanhempi laulu. "mä leijoihin kultaisiin kirjoitan".
Muista en tiedä, mutta mä haaveilen digitalisaation mahdollistamasta etätyöstä jossain sopivan karussa, mutta kaikki elämisen mukavuudet tarjoamassa hirsimökissä Lapin tuntureilla. Ottaisin siellä tunnelmallisia kuvia Instagramiin niin luonnon rauhasta kuin hyggeilystä kaminan edessä, ja koodaisin työkseni kiiltävällä macbook prollani. Vapaa-ajan viettäisin tuntureilla hiihdellen, vaeltaen ja pyöräillen. Kävisin tunturipurossa uimassa. Tilaisin netistä kaikki tarvitsemani ja lomailisin Helsingissä hienoissa hotelleissa, jonne toki kulkisin junalla.
terveydenhuolto joka pystyy lisäämään elinikää.
Maalle ryntäys asumaan, Pohjoiseen.
Kasvispilleri jolla korvataan ne kasvikset. Ei tarvitse pilkkoa ja pieniä.