Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 'friendzone' oikeasti tarkoittaa?

Vierailija
27.12.2019 |

Tuntuu että ainakin tällä palstalla sanan tarkoitus muuttuu hieman sen mukaan kuka siitä kirjoittaa ja millä mielellä.

Olen itse ajatellut sen perinteisesti tarkoittaneen sitä että mennään ensin sänkyyn jonkun potentiaalisen kumppanin kanssa, ja tämän jälkeen ei haluta enää mitään vakavaa tämän kumppanin kanssa, mutta ei toisaalta haluta lopettaa yhteydenpitoa kokonaankaan. Onko se ihan väärä määritelmä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friendzonella oleva mies tai nainen on vain kaveri, jolla usein on tunteita toista kohtaan, mutta ei saa kerrottua tunteistaan kaveria kohtaan.

Itsellä yksi kaveri tahtoisi seksiä mun kanssa, mutta tää kaveri ei ole edes friendzonella vaan brozonella. 😅 sanoinkin hänelle suoraan, ettei hän ole edes friendzonella vaan brozonella. Kuulemma silti aikoo yrittää. 😂

Itse olen myös ollut joitain kertoja friendzonella, kun en ole saanut kerrottua tunteistani kaverille.

N28

Vierailija
62/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän asian niin, että friendzonella oleva mies kelpaa tuottamaan naiselle/naisille erilaisia maksuttomia ystävänpalveluja, joita nainen/naiset sattuvat tarvitsemaan (esimerkiksi muutto- tai remonttiapu), mutta friendzonella oleva mies ei kelpaa seurustelukumppaniksi tai sänkykumppaniksi.

Toisin sanoen miehet olettaa, että joku nainen antaa seksiä tai ryhtyy parisuhteeseen jos käy poraamassa reiän seinään tai vaihtamassa lampun?

Ei helvetti sitähän joutuisi seurustelemaan jo isien ja siskojen ja veljienkin kanssa. Hirveesti sutinaa tulee.

V*ttu naisten logiikka on pettämätön.

Ajatteles näin että kelpaisit kokkaamaan ja pesemään pyykit mutta toinen mimmi otetaan parisuhteeseen.

En minä kyllä ainakaan käy kenenkään ukon pyykkejä pesemässä tai ruokia laittamassa. Ihan oma valinta olla kynnysmattona ja elätellä turhia toiveita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän asian niin, että friendzonella oleva mies kelpaa tuottamaan naiselle/naisille erilaisia maksuttomia ystävänpalveluja, joita nainen/naiset sattuvat tarvitsemaan (esimerkiksi muutto- tai remonttiapu), mutta friendzonella oleva mies ei kelpaa seurustelukumppaniksi tai sänkykumppaniksi.

Toisin sanoen miehet olettaa, että joku nainen antaa seksiä tai ryhtyy parisuhteeseen jos käy poraamassa reiän seinään tai vaihtamassa lampun?

Ei helvetti sitähän joutuisi seurustelemaan jo isien ja siskojen ja veljienkin kanssa. Hirveesti sutinaa tulee.

Ajatteles näin että kelpaisit kokkaamaan ja pesemään pyykit mutta toinen mimmi otetaan parisuhteeseen.

En minä kyllä ainakaan käy kenenkään ukon pyykkejä pesemässä tai ruokia laittamassa. Ihan oma valinta olla kynnysmattona ja elätellä turhia toiveita.

Toiveita? Tuossa autettiin ystävää ilman tarkoitusta päästä suhteeseen. Mutta sinä et sitä tajua, kun sinulla ei ole ystäviä.

Nämä friendzonesta valittajat on niitä, että jotta uskoisivat sen EI:n, heille pitäisi huutaa, raivota ja nolota tyyppi julkisesti. Sitten eivät jäisi roikkumaan.

Kaikki vaan eivät halua tehdä noin, vaan yrittävät antaa pakit ystävällisesti.

Vierailija
64/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, kun tässä auttelin yhtä miestä muutossa, pitääkin mennä pyytämään minulle kuuluva seksi palkkioksi. En aiemmin tajunnut että näin tämä toimii.

Oikeasti suurimmalle osalle on selvää, että kavereita autetaan puolin ja toisin. Kun auttaa jotakuta muutossa, voi pyytää itse apua jossain toisessa asiassa. Oma valinta on autella yksipuolisesti koko ajan jotain suhdetta tai seksiä palkkioksi odottaen ja sitten katkeroitua kun sitä palkkiota ei tule.

Vierailija
65/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, jossa mies haluaisi olla enemmän kuin ystävä ja nainen taas ei edes ajattele muuta kuin ystävyyttä. Mielestäni sana ei kuulu naisten sanavarastoon kovinkaan yleisesti, puhutaan aina vain kavereista. Myös mies, joka haluaa olla vain kaveri, puhuu vain kavereista eikä mistään zoneista.

Palstan katkerien miesten mielestä naiset tietysti aina ja jotenkin kiusallaan friendzonettavat, koska heille naisella ei ole muuta virkaa kuin seksi.

Vierailija
66/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiveita? Tuossa autettiin ystävää ilman tarkoitusta päästä suhteeseen. Mutta sinä et sitä tajua, kun sinulla ei ole ystäviä.

Nämä friendzonesta valittajat on niitä, että jotta uskoisivat sen EI:n, heille pitäisi huutaa, raivota ja nolota tyyppi julkisesti. Sitten eivät jäisi roikkumaan.

Kaikki vaan eivät halua tehdä noin, vaan yrittävät antaa pakit ystävällisesti.

Missä "tuossa"? Lue nyt edes se kommentti mihin vastasin ennen kuin alat tylyttää. Joku ukko ehdottaa että naisista olisi kamalaa käydä tekemässä kotitöitä miehille, jotka ei kelpuuta suhteeseen. Minä sanoin siihen, etten kävisi niitä kotitöitä tekemässä parisuhteen toivossa.

Minä autan ystävää ystävänä, eikä siihen sisälly sen enempää.

Vierailija
67/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolle soitellaan kun tarvitaan kyytiä tai kantoapua. Ehkä itkeskellään olkapäätä vasten kun oma mies petti tai jätti. Sellainen vähän reppana, joka pysyy koukussa kunhan silloin tällöin vähän flirttailee. Ei mitään tekemistä oikean tasapuolisen ystävyyden kanssa sillä kumpikaan ei edes ystävyyttä halua, ennemminkin riippuvuus- ja hyväksikäyttösuhde. Tulee mieleen vammaisen kiusaaminen tms.

Vierailija
68/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sen niin, että friendzonella on mies, jonka kanssa nainen ei halua olla enempää kuin ystävä.

Vierailija
69/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jolle soitellaan kun tarvitaan kyytiä tai kantoapua. Ehkä itkeskellään olkapäätä vasten kun oma mies petti tai jätti. Sellainen vähän reppana, joka pysyy koukussa kunhan silloin tällöin vähän flirttailee. Ei mitään tekemistä oikean tasapuolisen ystävyyden kanssa sillä kumpikaan ei edes ystävyyttä halua, ennemminkin riippuvuus- ja hyväksikäyttösuhde. Tulee mieleen vammaisen kiusaaminen tms.

Ei niille mitään flirttailla tarvitse. Roikkuvat mukana, vaikka yhtään mitään ei olisi annettu ymmärtää. Ovat kyllä parempia ystäviä kuin monet naispuoliset ystävät.

Vierailija
70/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen ystäville ainoastaan maksuttomia palveluksia, joten käyttämäsi termi on todella outo. Mutta minä olenkin mukava ihminen enkä selkäänpuukottaja.

Vierailija
71/84 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friendzonelle jääminen lähestymisyrityksen jälkeen pakit saatuaan on mieheltä (tai naiselta) oikeastaan vaan tietynlaista heikkoutta tai turhaa optimismia. Todella harvoin, jos koskaan, se tilanne siitä mitenkään muuttuu olennaisesti.

Toki voi käydä niin että tämä zonetettu aikansa roikuttuaan kohtaa itsensä tilanteesta missä tämä zonettaja on jossain elämänkriisissä ja heikolla hetkellä tukeutuu väärällä tavalla josta tämä zonetettu sitten jotenkin hetkellisesti luulee että nyt se tilanne muuttuu..    mutta niin ei yleensä kuitenkaan käy. (muuta kuin ehkä typerimmissä elokuvissa, mitkä tätä fantasiaa ikävä kyllä ruokkii)

Yleensä ihmiset näkee muutamassa sekunnissa (jos tarvitaan niinkää pitkä aika) miellyttääkö toinen kumppanina vai ei, ja jos vastaus on ei, se todella harvoin siitä miksikään muuttuu.. sillä toisin kuin elokuvissa, ihmiset harvoin muuttuu rumasta hotiksi.. yleensä vaan rumemmiksi ja vanhemmiksi.

Eikä roikkumaan jäämisessä ole mitään järkeä toistakaan kohtaan. Itse voi tehdä sen rakkaudesta tai ihailusta mutta se lähinnä vaan altistaa sen toisenkin paskoihin tekoihin sillä jatkuvasti tarjoat toiselle mahdollisuuden satuttaa tai hyväksikäyttää itseäsi.. joskus jopa tahtomattaan. Ihmiset kun on heikkoja, ne zonaajatkin..

Jos päädyt friendzonelle, katso silmiin, kättele ja poistu äläkä ikinä palaa tai ota yhteyttä. Se on kaikkein järkevin tapa toimia.

Vierailija
72/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä henkilökohtaisesti pesisi kenenkään pyykkejä tai kokkaisi "jotta kelpaisin parisuhteeseen". Mitä ihmettä? Kun enhän mä haluaisi sellaista parisuhdettakaan, missä olisin lähinnä kodinkoneena.

Mä en kyllä yhtään ymmärrä sinun logiikkaasi tässä. Kuvitteleeko miehet siis, että parisuhteen voi ikään kuin ansaita työnteolla ja pikkuhommilla? Että nyt kun on kerran joka viides vuosi autettu muutossa niin kyllä se Maija itsestään tajuaa, että olisi jo parisuhteen aika.

Vierailija
73/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako miehet aina seksiä toisilleen sen jälkeen, kun ovat auttaneet toisiaan muutossa? Vai alkaako siitä joku jätkäjengin kimppasuhde? Vai eikö miehet vain auta toisiaan?

Vierailija
74/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on jo sanottu, mutta sitähän se taitaa meinata, että on ihan mukava vastakkaisen sukupuolen edustaja jonka seurassa viihtyy suht hyvin, mutta tässä kyseisessä henkilössä ei ole sellaisia ominaisuuksia joista kiihottuu tai kiinnostuu. Se henkilö sitten päätyy kaverialueelle, jossa ollaan sitten kavereita vailla mitään etuja sun muita virityksiä. Se surullisen kuuluisa alue jossa monetkin miehet saavat kuulla miten ovat jollekin naiselle kuin veli.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
75/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kerran joutuneeni. Oli inhottavaa, kun huomasin tulleeni hyväksikäytetyksi. Katkaisin välit. Että terveisiä vaan yhdellä A:lla alkavalle naiselle, joka muutenkin on aiheuttanut monille kurjuutta.

Kerrotko lisää yksityiskohtia? Saatan tietää tyypin. Kuvaile vaikka niitä tilanteita.

Vierailija
76/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako miehet aina seksiä toisilleen sen jälkeen, kun ovat auttaneet toisiaan muutossa? Vai alkaako siitä joku jätkäjengin kimppasuhde? Vai eikö miehet vain auta toisiaan?

Miesten kesken se auttelu on vastavuoroista. Näissä friendzone-kuvioissa nainen harvemmin mitään ystävänpalveluksia tekee, lypsää vain häneen ihastuneesta tossukasta irti sen minkä pystyy ja perustelee tuon moraalisesti arveluttavan kuvion itselleen niin että "kavereitahan tässä ollaan".

Vierailija
77/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kesken se auttelu on vastavuoroista. Näissä friendzone-kuvioissa nainen harvemmin mitään ystävänpalveluksia tekee, lypsää vain häneen ihastuneesta tossukasta irti sen minkä pystyy ja perustelee tuon moraalisesti arveluttavan kuvion itselleen niin että "kavereitahan tässä ollaan".

Itse vietän aikaa ihmisten kanssa sukupuoleen katsomatta, ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia. Pitääkö ihmisistä pyrkiä saamaan maksimaalinen hyöty irti? Eikö vain voisi olla kavereita toisen ihmisen kanssa? Jos taas se ei onnistu, niin parempi jatkaa matkaa eri suuntiin. Toista ihmistä ei saa hyväksikäyttää millään tasolla, tämä on minulle itsestäänselvyys. Tehkää kaveruuden alussa selväksi pelisäännöt, niin ei synny väärinkäsityksiä. En jatkuvasti kysy palveluksia kavereiltani ja jos he pyytävät apua minulta, autan heitä vastavuoroisesti. En ole mikään kiipijä tai pyrkyri. Sellaiset tyypit saavat heti lähtöpassit elämästäni.

Vierailija
78/84 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset näkee muutamassa sekunnissa (jos tarvitaan niinkää pitkä aika) miellyttääkö toinen kumppanina vai ei, ja jos vastaus on ei, se todella harvoin siitä miksikään muuttuu.. sillä toisin kuin elokuvissa, ihmiset harvoin muuttuu rumasta hotiksi.. yleensä vaan rumemmiksi ja vanhemmiksi.

Itse heti miehen kohdatessa huomaan, onko aineksia mihinkään kaveruutta enempään. Jos miehestä ei tule oikeanlaista fiilistä, ei auta vaikka hän muuttuisi kuinka hotiksi tahansa. Kyse ei todellakaan ole pelkästä ulkonäöstä, vaikka toki silläkin oma osuutensa on.

Vierailija
79/84 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin friendzone on tarkoittanut sellaista epäreilua ja epätasa-arvoista suhdetta jossa toinen osapuoli on ehdottelee seksiä ja vaatii uskollisuutta toiselta, mutta vastavuoroisessa tilanteessa jos häneltä vaaditaan samanlaisia asioita hän vetoaa siihen että mehän ollaan vain ystäviä.

Nykyaikana sitä sanaa lähinnä käyttävät sellaiset tyypit jotka eivät ole oikeasti päässeet edes ihastuksensa kavereiksi, ja jotenkin purkavat katkeruuttaan siitä etteivät saaneet edes näyttää millaisia parisuhde- tai seksikumppaneita olisivat olleet.

Vierailija
80/84 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin friendzone on tarkoittanut sellaista epäreilua ja epätasa-arvoista suhdetta jossa toinen osapuoli on ehdottelee seksiä ja vaatii uskollisuutta toiselta, mutta vastavuoroisessa tilanteessa jos häneltä vaaditaan samanlaisia asioita hän vetoaa siihen että mehän ollaan vain ystäviä.

Nykyaikana sitä sanaa lähinnä käyttävät sellaiset tyypit jotka eivät ole oikeasti päässeet edes ihastuksensa kavereiksi, ja jotenkin purkavat katkeruuttaan siitä etteivät saaneet edes näyttää millaisia parisuhde- tai seksikumppaneita olisivat olleet.

Tuo on yleensä noiden miesasiamiesten taktiikka että otetaan joku käytössä oleva termi, mutta ymmärretään se tarkoitushakuisesti väärin jotta saadaan termin alkuperäiset käyttäjät tahtomattaan valjastettua mukaan naisvihamieliseen propagandaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme