Mitä 'friendzone' oikeasti tarkoittaa?
Tuntuu että ainakin tällä palstalla sanan tarkoitus muuttuu hieman sen mukaan kuka siitä kirjoittaa ja millä mielellä.
Olen itse ajatellut sen perinteisesti tarkoittaneen sitä että mennään ensin sänkyyn jonkun potentiaalisen kumppanin kanssa, ja tämän jälkeen ei haluta enää mitään vakavaa tämän kumppanin kanssa, mutta ei toisaalta haluta lopettaa yhteydenpitoa kokonaankaan. Onko se ihan väärä määritelmä?
Kommentit (84)
Siis että sopii kaveriksi mutta ei sen enempää.
Sänkyyn menosta oo puhettakaan.
Se tarkoittaa sitä, kun mies on kiinnostunut naisesta, mutta ei tee minkäänlaista romanttista aloitetta, jolloin nainen ei ymmärrä miehen olevan kiinnostunut, vaan kohtelee tätä kuin ystävää ja itse asiassa luulee heidän olevan ystäviä. Muutaman vuoden päästä tai kun nainen on menossa naimisiin jonkun muun kanssa, mies avautuu kännissä tunteistaan, mikä tulee naiselle shokkina, koska hän on luullut heidän olevan hyviä ystäviä.
Komppaan edellistä, friendzonella ei ole ollut, ei ole eikä ole tulossa sänkyhommia. Se on katsos se kemia kun puuttuu, naisen mielestä.
Joku katkera voisi sanoa että mies on liian lyhyt, mutta itse 170 cm pitkänä en muista ikinä joutuneeni friendzonelle, niin tulkoon tuo väite heti tyrmätyksi. Se kemia, se kemia...
Frienzone on käsittääkseni aina huono asia, aina vähintään jompikumpi on tyytymätön, peittää tunteensa, toivoo enemmän tms.
Alunperin se on kai tarkoittanut sellaista tilannetta jossa on lopetettu suhde tai kieltäydytty aloittamasta sitä, mutta ei haluttu häipyä täysin toisen elämästä. Se ei yksiselitteisesti kerro onko tuo suhteen päättänyt osapuoli toiminut hyvin tai huonosti. Sekä tuollainen asiallinen toisesta välittäminen että paha toisen tunteiden hyväksikäyttö kuuluvat friendzonen piiriin.
*Friendzone
Vierailija kirjoitti:
Frienzone on käsittääkseni aina huono asia, aina vähintään jompikumpi on tyytymätön, peittää tunteensa, toivoo enemmän tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän asian niin, että friendzonella oleva mies kelpaa tuottamaan naiselle/naisille erilaisia maksuttomia ystävänpalveluja, joita nainen/naiset sattuvat tarvitsemaan (esimerkiksi muutto- tai remonttiapu), mutta friendzonella oleva mies ei kelpaa seurustelukumppaniksi tai sänkykumppaniksi.
Toisin sanoen miehet olettaa, että joku nainen antaa seksiä tai ryhtyy parisuhteeseen jos käy poraamassa reiän seinään tai vaihtamassa lampun?
Ei helvetti sitähän joutuisi seurustelemaan jo isien ja siskojen ja veljienkin kanssa. Hirveesti sutinaa tulee.
Friendzonetan pienikaluiset ja vähemmän älykkäät miehet. Kaikkien etu
Toinen osapuoli on kiinnostunut ja toinen taas haluaa olla pelkästään ystäviä. Katkeroituminen on turhaa, sillä se ei saa ketään rakastumaan itseensä
Minusta friendzoneen voi kuulua myös seksiä, mutta se tapahtuu melko yksipuolisesti sen osapuolen ehdoilla joka ei ole ihastunut.
Frienzone on misogynistimiesten ulinaa siitä, etteivät saa kaikkia haluamiaan naisia sänkyyn tai suhteeseen. Kukaan tuntemani nainen ei saamitään "apulaispalveluja" kaverimiehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän asian niin, että friendzonella oleva mies kelpaa tuottamaan naiselle/naisille erilaisia maksuttomia ystävänpalveluja, joita nainen/naiset sattuvat tarvitsemaan (esimerkiksi muutto- tai remonttiapu), mutta friendzonella oleva mies ei kelpaa seurustelukumppaniksi tai sänkykumppaniksi.
Eli nainen luulee olevansa ystävä miehen kanssa ja käyttäytyy sen mukaisesti?
Mies katkeroituu, kun muuttoavusta huolimatta (vaikka nainen olisi muuttamassa kumppaninsa kanssa yhteen) nainen ei tajua miehen kiinnostusta ja ota sittenkin häntä?
Mies voi friendzonata naisen ap:n kuvaamalla tavalla seksin jälkeen. Voi kelvata satunnaiseksi sänkykumppaniksi, mutta ei millään tavalla seurusteluun.
Nainen friendzonaa miehen, kun tätä aletaan kohdella pelkkänä ystävänä kauan ennen sänkyynmenoa, luultavasti jo ennen ensisuudelmaa (jota ei sitten koskaan tule, vaikka mies kuinka kärkkyy).
Se on sitä kun nainen pitää yhtä tai useampaa miestä vähän siinä "varalla" semmosia kilttejä ja ujoja miehiä joilta voi aina lypsää apuja ja antaa vähän ymmärtää että kuinka ihana mies on ja joku onnekas nainen sinut nappaa jne jne, eli pidetään itsetunto alhaalla mutta pikkusen ruokitaan toivoa, että itse ei muka aina juokse vaan niiden lentäjäkirurgi/alusvaatemallien perässä.
Menikö oikein palstaulit?
Vierailija kirjoitti:
Mies voi friendzonata naisen ap:n kuvaamalla tavalla seksin jälkeen. Voi kelvata satunnaiseksi sänkykumppaniksi, mutta ei millään tavalla seurusteluun.
Nainen friendzonaa miehen, kun tätä aletaan kohdella pelkkänä ystävänä kauan ennen sänkyynmenoa, luultavasti jo ennen ensisuudelmaa (jota ei sitten koskaan tule, vaikka mies kuinka kärkkyy).
Ja miksei noissa voi olla sukupuolet toisinpäin?
Nyt te sekoitatte suloisesti termit "friendzone" ja "friends with benefits".
Ensimmäinen on juurikin sitä eli pelkkää ystävyyttä kun mahdollinen kumppani ei kiinnosta seurustelumielessä, eikä edes seksuaalisesti. Toinen on sitä missä ei seurustella, mutta tavataan benefittien (hyödykkeiden) merkeissä kuten seksi.
I-n-c-e-l-i-t joita joku nainen erehtyy joskus moikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen miehet olettaa, että joku nainen antaa seksiä tai ryhtyy parisuhteeseen jos käy poraamassa reiän seinään tai vaihtamassa lampun?
Ei helvetti sitähän joutuisi seurustelemaan jo isien ja siskojen ja veljienkin kanssa. Hirveesti sutinaa tulee.
V*ttu naisten logiikka on pettämätön.
Ajatteles näin että kelpaisit kokkaamaan ja pesemään pyykit mutta toinen mimmi otetaan parisuhteeseen.
Olin monta vuotta vapaaehtoisesti friendzonella yhden naisen suhteen. Meillä oli hauskaa yhdessä ja toki olin noteerannut hänen seksikkään olemuksensa, mutta jokin luonteessa oli turn-off bitchimäisyys. Toisaalta minulla kävi ihan kohtuu flaksi toisaalla joten tätä ei tarvinnut yritellä millään muotoa.
Mutta auta armias kun yksien opiskelijabileiden jälkeen erehdyin "vetäisemään" hänen yhtä opiskelukaveriaan. Sain kuulla olevani kiero käärme joka kyttäsi seksimahdollisuuksia hänen opiskelukavereihinsa enkä oikeasti ollutkaan hänen oikea kaverinsa. Välit hiipuivat nopeasti ja nyt en ole kuullut hänestä 20 vuoteen mitään.
Jepjep - noinhan se olisikin kuulunut mennä, koska olin friendzonella niin se koski automaattisesti myös hänen ystävättäriään?