Tampereen parhaat asuinalueet?
Muutto Tampereelle mahdollisesti edessä, missä siellä kannattaa asua teini-ikäisten lasten kanssa? Kerrostaloasunto jostain keskustasta, rivari järven rannalta, vai? Ei ökykämppä ja kooltaan sellainen että sopii meille vanhemmille kun lapset muuttavat pois kotoa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vain, mitä vältellä. Nekalaa, Tesomaa ja Hervantaa. Nekalassa oli oikeasti vaarallisia alueita ja ties mitä sekopäitä, mutta toki liikkumalla ulkona vain turvallisiin aikoihin välttyi aika paljolta. Älkää ainakaan sinne muuttako. Siellä on ilmeisesti rauhallisiakin alueita, mutta en enää itse haluaisi sinne takaisin.
Olisiko Käpylä hyvä? Tai Puu-Tammelan seutu? Valitettavasti olen itse tällainen "slummien" asukki...
Tervetuloa Tampereelle nyt kuitenkin! Tämä on mielestäni yksi Suomen kivoimmista kaupungeista. Tai no, paras mielestäni, koska olen itse paljasjalkainen tamperelainen. Viime aikoina tuo loputon iso rakennustyömaa on vähän koetellut ihmisten hermoja, mutta eipä sekään loputtomiin kestä.
Täällä on luontokin aina yllättävän lähellä, historia on jännä ja kulttuuriakin löytyy. Tammerkoski on tietty aina myös hieno kaupungin keskipiste. Eikä täällä kuitenkaan ole sellaista "suurkaupungin" menoa kuin Helsingissä mielestäni ainakaan vielä.
käsityksesi Nekalastw lienee peräisin niiltä ajoilta kun Atomikylässä vielä oli sosiaalista asumista, ja sen myötä rikollisuutta (tosin käytännössä vain pultsarien keskinäistä) Atomikyllä on vaan purettu kymmenkunta vuotta sitten ja enää Nekalassa ei ole mitäön ongelmia.
Tämä tuli itsellänikin mieleen. Atomikylän purkamisen myötä katosivat myös sosiaaliset ongelmat, ja nykyään Nekala on suosittu alue esim. lapsiperheiden parissa. Harmi vaan että vanha maine tuntuu silti pysyvän tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Tahmela/Hyhky. Järvi vieressä, kaupunki harjun takana. Asumismukavuus hyvä ja luonnonläheinen, kivaa tuttavallista tunnelmaa. Keskustaan autolla 5min, bussilla 10, pyörällä saman verran, kävellen puol tuntia. Tosi kätevää. Ainut että asunnot ahtaita tai sikakalliita. Tiiviisti rakennettua. Kuitenkin isosti plussan puolella. Kun kaupunki kasvaa, tämä alue on lähes keskustaa, kuitenkin niin et on pispalanharjun suojaama rauhallinen, luonnonläheinen keidas, jossa voit kävellä kylpytakissa aamu-uinnille, lähteä soutamaan tai melomaan siitä lähirannasta, käydä kahvilla tai syömässä hyvin lähikahvilassa. Ranta-alueella ei autoja.[/
Oih kuulostaa ihanalta! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahmela/Hyhky. Järvi vieressä, kaupunki harjun takana. Asumismukavuus hyvä ja luonnonläheinen, kivaa tuttavallista tunnelmaa. Keskustaan autolla 5min, bussilla 10, pyörällä saman verran, kävellen puol tuntia. Tosi kätevää. Ainut että asunnot ahtaita tai sikakalliita. Tiiviisti rakennettua. Kuitenkin isosti plussan puolella. Kun kaupunki kasvaa, tämä alue on lähes keskustaa, kuitenkin niin et on pispalanharjun suojaama rauhallinen, luonnonläheinen keidas, jossa voit kävellä kylpytakissa aamu-uinnille, lähteä soutamaan tai melomaan siitä lähirannasta, käydä kahvilla tai syömässä hyvin lähikahvilassa. Ranta-alueella ei autoja.[/
Oih kuulostaa ihanalta! Ap
Joo. Muutin aikanaan toiselta paikkakunnalta, eikä pois ole halua lähteä, vaikka joskus haaveilen isommasta asunnosta.
Pari vuotta olin Tampereen alueella enkä löytänyt mistään asuntoa/aluetta johon olisi halunnut asettua. Inhoan koko kaupunkia ja lähdin lopulta pois. Kaikki oli jotenkin huonosti, en itse kotiutunut koskaan oikeastaan ollenkaan.
Mutta se olin vain minä ja oma paikkani on sitten muualla...
Siellä on muuten eräs R:llä alkava vuokravälittäjä, jota kannattaa välttää kuin ruttoa. Googlella lisätietoja. Suorastaan huijari joka kuitenkin vuodesta toiseen jatkaa...
Nekala ja Viinikka on loistavia alueita nykyään lapsiperheille. Tosi hyvä koulu(Tampereen yliopiston Normaalikoulu jossa opettajaopiskelijat auttavat hyvin opetuksessa) ja aivan uusi hieno päiväkoti Mustametsä. Omakotitalojen hinnat jo kovassa nousussa, varsinkin Viinikassa, ja monet talot myydään "puskaradion" kautta koska ovat niin haluttuja. Tavallaan jopa pelottaa, vanhana asukkaana, että alueesta tulee liian "hipsteri" ja sen ominainen yhteisöllinen henki katoaa. Toki diversiteettiä asukaskannassa on vähävaraisista erittäin hyvin toimeentuleviin. Itse näen tämän enemmänkin rikkautena ja kaavoituksen onnistumisena. En itse pystyisi asumaan täysin uudella alueella jossa on pelkkiä uusia omakotitaloja vaan arvostan enemmän vanhaa rakennuskantaa ja upeita vanhoja puutarhoja. Jos arvostat em. asioita niin suosittelen lämpimästi. Mukava, täysin uniikki kylätunnelma kävelymatkan päässä keskustasta. Bussit kulkee hyvin varhaisesta aamusta yömyöhään joten autokaan ei ole välttämätön.
Tahmela/Hyhky. Järvi vieressä, kaupunki harjun takana. Asumismukavuus hyvä ja luonnonläheinen, kivaa tuttavallista tunnelmaa. Keskustaan autolla 5min, bussilla 10, pyörällä saman verran, kävellen puol tuntia. Tosi kätevää. Ainut että asunnot ahtaita tai sikakalliita. Tiiviisti rakennettua. Kuitenkin isosti plussan puolella. Kun kaupunki kasvaa, tämä alue on lähes keskustaa, kuitenkin niin et on pispalanharjun suojaama rauhallinen, luonnonläheinen keidas, jossa voit kävellä kylpytakissa aamu-uinnille, lähteä soutamaan tai melomaan siitä lähirannasta, käydä kahvilla tai syömässä hyvin lähikahvilassa. Ranta-alueella ei autoja.