Tampereen parhaat asuinalueet?
Muutto Tampereelle mahdollisesti edessä, missä siellä kannattaa asua teini-ikäisten lasten kanssa? Kerrostaloasunto jostain keskustasta, rivari järven rannalta, vai? Ei ökykämppä ja kooltaan sellainen että sopii meille vanhemmille kun lapset muuttavat pois kotoa.
Kommentit (47)
Me viihdytään Hatanpäällä. Järvi lähes vieressä, kävelymatka keskustaan, kaunis Arboretum lähellä ja muutenkin hyvät kulkuyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi muutama ap:n kuvaukset täyttävää:
- Melkein keskustassa, järven rannalla ja venesatama vieressä. Ranta-Tampella, uusi kerrostalo 124 m2:
https://www.etuovi.com/kohde/634082?haku=M1441379291
- Omakotitalo melko lähellä keskustaa, mutta ei rannassa eikä bussiyhteydetkään erityisen hyvät, jos ei nyt huonotkaan, hyvät liikuntamahdollisuudet lähellä (Kauppi):
https://www.etuovi.com/kohde/7915728?haku=M1441380785
- Rivari rantatontilla, jo paljon kauempana keskustasta ja bussipysäkillekin matkaa.
https://www.etuovi.com/kohde/663668?haku=M1441380785
- Omakotitalo, ei rantatontilla, mutta oma venepaikka lähistöllä. Muuten vastaava sijainti kuin edellinen, mutta toisella puolella kaupunkin
https://www.etuovi.com/kohde/1262509?haku=M1441380785
- Rivari edellisen lähistöllä, taloyhtiöllä laituri
https://www.etuovi.com/kohde/666779?haku=M1441380785
Olisiko joku noista sen suuntainen mitä haette?
Tuo ensimmäinen eli Ranta-Tampellan kohde näytti ihanalta noissa kuvissa: hienot näkymät ikkunasta, avara asunto, sijainti ihan keskustan tuntumassa. Jos minulla olisi rahaa, ostaisin tuon tyyppisen asunnon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lielahti ja Lentävänniemi, molemmissa järvi tosi lähellä, hinnat ok tasolla ja hyvät yhteydet keskustaan (n.8km).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä n 120 m2 olisi hyvä koko. Työt aika lähellä keskustaa ja halutaan urheilullisten teinien pystyvän kulkemaan itsenäisesti. Kolme lasta ja harrastuksiin kuuluvat fudis, punttis, tanssi.
Itse mielläni asuisin ihan järven rannalla niin että olisi oma laituri ja vaikka venekin... mutta myös keskusta-asuminen kiehtoo...
Ap
Tampereella ei ole mitään erityisen huonoa aluetta. Riippuu ihan siitä, mitä haette ja paljonko on rahaa käytettävissä. Siitä vaan asuntoilmoituksia selaamaan, niin pääsette jyvälle hintatasosta ja muusta.
Multisilta. Siellä en haluaisi liikkua pimeän aikaan. Olen joskus käynyt siinä kaupassa. Ainoa kerta, kun Tampereella laitoin auton ovet lukkoon ajaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuinpaikalla ei ole sen kummoisemmin väliä niin kannattaa samantien muuttaa Pirkkalan puolelle. Siellä melkein kaikki alueet on niitä hyviä ja julkiset kulkee hyvin.
Joo ja hirveä kuskaaminen autolla, kun lasten harrastukset Tampereen puolella.
Riippuu minnepäin muuttaa. Jos asuu ihan Tampereen rajalla (jossa on nyt paljon rakennetaan kaikkea) niin ei se matka ole sen pidempi kuin monesta muusta ehdotetusta. Ja miksi kuskata, kun julkiset kulkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuinpaikalla ei ole sen kummoisemmin väliä niin kannattaa samantien muuttaa Pirkkalan puolelle. Siellä melkein kaikki alueet on niitä hyviä ja julkiset kulkee hyvin.
Joo ja hirveä kuskaaminen autolla, kun lasten harrastukset Tampereen puolella.
Nääh, sieltä pääsee bussilla hyvin.
Tampereella kaupunginosan valinnan olennainen tekijä on kysymys siitä kummalla puolen ”keskustan lähellä”ne työpaikat on. ohikulkutietovat oarantaneen kaupungin laitojen välisiä yhteyksiä, mutta jos joutuu menemään keskustan läpi, se voi ruuhka-aikaan pidentää matkaa puolella tunnilla tai yli.
Tammela, Iidesranta, Kaleva, Amuri, nämä ovat kaikki aika houkuttelevia alueita Keskustan tuntumassa. Hinta kyllä sitten sen mukainen.
Vähän pidemmälle jos menee Iidesrannasta, tulee vastaan Nekala joka sitten on jo halvempi. En itse tosin juurikaan pidä alueesta, mutta onpahan lähellä. Sama Pispalan kanssa sitten taas Amurin suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä n 120 m2 olisi hyvä koko. Työt aika lähellä keskustaa ja halutaan urheilullisten teinien pystyvän kulkemaan itsenäisesti. Kolme lasta ja harrastuksiin kuuluvat fudis, punttis, tanssi.
Itse mielläni asuisin ihan järven rannalla niin että olisi oma laituri ja vaikka venekin... mutta myös keskusta-asuminen kiehtoo...
Ap
Tampereella ei ole mitään erityisen huonoa aluetta. Riippuu ihan siitä, mitä haette ja paljonko on rahaa käytettävissä. Siitä vaan asuntoilmoituksia selaamaan, niin pääsette jyvälle hintatasosta ja muusta.
Multisilta. Siellä en haluaisi liikkua pimeän aikaan. Olen joskus käynyt siinä kaupassa. Ainoa kerta, kun Tampereella laitoin auton ovet lukkoon ajaessani.
Jaa, mulla taas ei ole mitään huonoja kokemuksia siitä. Eikä muuten Tesomastakaan, vaikka tunnetusti siellä osaa olla levotonta. Kaikkialla lienee lähinnä sattumaa jos jotain pelottavaa tapahtuu kun itse on paikalla.
Tiedän vain, mitä vältellä. Nekalaa, Tesomaa ja Hervantaa. Nekalassa oli oikeasti vaarallisia alueita ja ties mitä sekopäitä, mutta toki liikkumalla ulkona vain turvallisiin aikoihin välttyi aika paljolta. Älkää ainakaan sinne muuttako. Siellä on ilmeisesti rauhallisiakin alueita, mutta en enää itse haluaisi sinne takaisin.
Olisiko Käpylä hyvä? Tai Puu-Tammelan seutu? Valitettavasti olen itse tällainen "slummien" asukki...
Tervetuloa Tampereelle nyt kuitenkin! Tämä on mielestäni yksi Suomen kivoimmista kaupungeista. Tai no, paras mielestäni, koska olen itse paljasjalkainen tamperelainen. Viime aikoina tuo loputon iso rakennustyömaa on vähän koetellut ihmisten hermoja, mutta eipä sekään loputtomiin kestä.
Täällä on luontokin aina yllättävän lähellä, historia on jännä ja kulttuuriakin löytyy. Tammerkoski on tietty aina myös hieno kaupungin keskipiste. Eikä täällä kuitenkaan ole sellaista "suurkaupungin" menoa kuin Helsingissä mielestäni ainakaan vielä.
Kiitos näistä! Kiva varsinkin tuo Olkahisen uusi rivari. Ehkä houkuttelevin vaihtoehto olisi kerrostalo tai rivari mahdollisimman keskustasta ja sitten vaikkapa mökki järven rannalta jossain vaiheessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä! Kiva varsinkin tuo Olkahisen uusi rivari. Ehkä houkuttelevin vaihtoehto olisi kerrostalo tai rivari mahdollisimman keskustasta ja sitten vaikkapa mökki järven rannalta jossain vaiheessa.
Ap
Siis tämä oli vastaus linkkeihin... Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta, tuolloin katselisin ihan keskustaa tai sen lähialueita: Kun voi välillä lähteä mökille, kannattaa ottaa keskusta-asumisesta kaikki hyödyt. Teinä katselisin seuraavia alueita: Finlayson, Kaleva, Tammela, Amuri. Myös uudemmat Ranta-Tampella ja Ratina olisivat lähellä, mutta tällä hetkellä sijainnistaan hieman heikommat julkiset yhteydet. Harvemmin mainostetuista paikoista kannattaa tsekata myös Lapinniemi ja Onkiniemi, tosin näistä tuntuu olevan aika harvoin asuntoja myynnissä: Kummassakaan ei itsessään palveluita, mutta keskusta lähellä ja järvi vieressä, varsinkin Onkiniemestä erionomaiset julkiset yhteydet, viereen tulee ratikkakin.
Tampereen kehyskunnat (Ylöjärvi, Pirkkala, Kangasala, Lempäälä, Nokia) ovat rauhallisia ja hyvät julkiset palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Millainen työllisyystilanne Mansessa on?
Suurten kaupungien huonommasta päästä valitettavasti.
Lintulampi on rauhallista aluetta, Lielahden palvelut lähellä.
Tampereelta pysyisin kaukana, ja menisin ympäryskuntaan. Tampereen ongelmat ovat suomen mittakaavassa korjaamattomia ja sen asukkaille on luvassa vain lisää veroja, palvelumaksuja ja palveluiden vähenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vain, mitä vältellä. Nekalaa, Tesomaa ja Hervantaa. Nekalassa oli oikeasti vaarallisia alueita ja ties mitä sekopäitä, mutta toki liikkumalla ulkona vain turvallisiin aikoihin välttyi aika paljolta. Älkää ainakaan sinne muuttako. Siellä on ilmeisesti rauhallisiakin alueita, mutta en enää itse haluaisi sinne takaisin.
Olisiko Käpylä hyvä? Tai Puu-Tammelan seutu? Valitettavasti olen itse tällainen "slummien" asukki...
Tervetuloa Tampereelle nyt kuitenkin! Tämä on mielestäni yksi Suomen kivoimmista kaupungeista. Tai no, paras mielestäni, koska olen itse paljasjalkainen tamperelainen. Viime aikoina tuo loputon iso rakennustyömaa on vähän koetellut ihmisten hermoja, mutta eipä sekään loputtomiin kestä.
Täällä on luontokin aina yllättävän lähellä, historia on jännä ja kulttuuriakin löytyy. Tammerkoski on tietty aina myös hieno kaupungin keskipiste. Eikä täällä kuitenkaan ole sellaista "suurkaupungin" menoa kuin Helsingissä mielestäni ainakaan vielä.
käsityksesi Nekalastw lienee peräisin niiltä ajoilta kun Atomikylässä vielä oli sosiaalista asumista, ja sen myötä rikollisuutta (tosin käytännössä vain pultsarien keskinäistä) Atomikyllä on vaan purettu kymmenkunta vuotta sitten ja enää Nekalassa ei ole mitäön ongelmia.
Iidesranta/Järvensivu on rauhallista hyvää aluetta.