Frozen 2 oli tosi hyvä!
Kommentit (82)
Jos ei ole nähnyt ykkösosaa eikä tiedä koko asiasta oikeastaan mitään (paitsi sen yhden laulun), niin antaako kakkososa mitään? Olen lomalla ja olen jo käynyt paljon elokuvissa ja voisin mennä tuonkin katsomaan jos siitä saa mitään irti.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Disneyn elokuvissa pitäisi ehdottomasti olla enemmän kannanottoja nykyaikaan; niin naisten asemaan yhteiskunnassa kuin esimerkiksi suvaitsevaisuuteen, ilmastonmuutokseen ja ihmisoikeuksiin. Nyt tuntuu, että noita sanomia on vähän siellä täällä piilotettu. Minusta ne pitäisi olla esillä paremmin. Disneylla on kuitenkin sellainen asema, että pystyvät hyvin edistämään yleistä oikeudenmukaisuutta.
Frozeniahan on kritisoitu nimenomaan siitä, että se on liian ideologinen ja feministinen. Itse en ole nähnyt edes sitä ensimmäistä Frozenia kokonaan, mutta keskustelu siitä on ollut mielenkiintoista. Täytyy jossain vaiheessa katsoa molemmat elokuvat.
Minusta on jotenkin outo ajatus, että ollakseen itsenäinen naishahmo, pitää siitä tehdä lesbo. Minulle ei siis ole merkitystä, onko hahmo lesbo vai hetero, vaan enemmänkin hahmon persoonallisuus ja juoni kiinnostaa. Itse haluaisin pitää Elsan naimattomana hahmona.
Miksi muuten Elsa nostetaan naishahmona korokkeella ja puhutaan kaikkein itsenäisimmistä ja vahvimmasta naishahmosta. Ihan kuin hän olisi ensimmäinen hahmo siinä luokassa. Väärin. Ariel, Jasmine, Belle ja Mulankin päättivät omista asioistaan. Itse pidin Disneyn Aladdin-elokuvasta ollessani pieni sekä itse prinsessa Jasminesta, vaikken käynyt varsinaista prinsessavaihetta läpi. Ei minua hahmossa prinsessa-titteli kuitenkaan häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko poikien elokuva?
Tietenkin on! Ei ole olemassa tyttöjen ja poikien elokuvia.
Kaikki käy kaikille. Kuka tahansa voi mennä katsomaan mitä tahansa.
Mä olin 11 v pojan kaa katsomassa. Ei todellakaan ollut ainut poika.
Katsojia oli 7-vuotiaasta noin seitsemänkymppisiin. Ja kaikkia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole nähnyt ykkösosaa eikä tiedä koko asiasta oikeastaan mitään (paitsi sen yhden laulun), niin antaako kakkososa mitään? Olen lomalla ja olen jo käynyt paljon elokuvissa ja voisin mennä tuonkin katsomaan jos siitä saa mitään irti.
Ei tarvi tietää ykkösleffan tapahtumia katsoakseen tämän.
Vierailija kirjoitti:
Toki voi netistä lukea Frozen ykkösen juonen, jos häiritsee.
Kakkosessa viitataan aika paljonkin ykkösleffaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikien elokuva?
Feministinen näkemys on erilainen, nimenomaan on tyttöjen ja poikien elokuvia.
Itsekin tykkäsin tosi paljon. Oli omasta mielestä parempi kuin ykkönen. Kylmiä väreitä meni ja itkukin meinasi tulla joissakin kohtaa. Harva ”aikuistenkaan” elokuva herättää noin paljon tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikien elokuva?
Mä en ymmärrä tällaista näkemystä. Meillä tyttö ja poika katsovat sujuvasti ihan mitä tahansa lasten leffoja tai sarjoja.
Tyttö katsoo Lego Ninjago sarjoja, Lego Chimaa, Cars leffoja jne.
Poikakin katsoo ihan mitä vain.
Frozen on pojille ja tytöille - kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tykkäsin tosi paljon. Oli omasta mielestä parempi kuin ykkönen. Kylmiä väreitä meni ja itkukin meinasi tulla joissakin kohtaa. Harva ”aikuistenkaan” elokuva herättää noin paljon tunteita.
Mullakin meni kylmiä väreitä monessa kohtauksessa.
Lisäksi piti pidätellä itkua ainakin viidessä eri kohdassa.
Ja sitten siellä sai nauraa paljon. Lapset nauroivat leffassa paljon!
Muuten tuosta tunteellisuudesta. Toy Story 4 oli yllättävän tunteisiin menevä. Ja sitä toimintaa ja räiskettä oli ihmeen vähän.
Onko nyt vihdoin katsojia kuunneltu ja alettu tehdä rauhallisempia leffoja? Aiemmin tuntui, että leffat oli yhtä tykitystä ja toimintaa alusta loppuun ja rauhallisia kohtauksia oli yhteensä ehkä 2 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikien elokuva?
Mutta, eikö Elsa ole lesbo?
Elsa ei ole lesbo.
Veikkaan, että löytää Frozen 3:ssa itselleen miehen, joka omaa samanlaiset kyvyt.
Ihmeen vähän näytöksiä pk-seudun teattereissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikien elokuva?
En ole feministi, mutta en kiellä, etteikö enemmistö Frozenin katsojista olisi tyttöjä. Jos joku poika haluaa katsoa, niin katsokoot. Jos joku tyttö haluaa katsoa Turtleseja, katsokoot. Tuntuu, että tuon muunsukupuolisuus-ilmiön ja itsediagnosoitujen transtapausten vuoksi sukupuoliroolit muuttuu ahtaimmiksi, ja heti on muunsukupuolinen tai trans, jos ei naisena meikkaa tai sitten meikkaa ja pelaa jalkapalloa tai poikana tykkää hevosista.
Mikä on beckdel-testi?