Kun menet lääkärille, pyydätkö suoraan reseptiä jollekin tietylle hyväksi kokemallesi lääkkeelle vai annatko lääkärin kysellä kysymyksensä ensin?
Niin? Aikaajan siinä vaan kuluu kummaltakin, kun haluamasi lopputulos on jo tiedossasi.
Kommentit (8)
pitäisi käydä ulkomailla lääkärissä. Ei nämä suomen puoskarit uskalla kirjoittaa reseptiä. Ei vaikka kyseisen aineen ld arvo on pienempi kuin asperiinillä.
Sanon että olen googlettanut asian ja haluan tätä lääkettä.
Lääkärit osaavat arvostaa oma-aloitteisuutta ja suoraa puhetta.
Istun koko rahan edestä varatun 15 minuuttia, joten annan lääkärin kysellä, kuunnella stetoskoopillaan ja kurkkia suuhun sekä korviin jos siltä tuntuu.
Riippuu ihan minkä vuoksi siellä lääkärillä olen.
Minä yleensä sanon jotain tyyliin "olen kuullut/lukenut lääkkeestä x, voisikohan siitä olla hyötyä". Eli ohjailen ns. oikeaan suuntaan, mutta kuitenkin kysyn lääkärin mielipidettä ja osoitan arvostavani hänen ammattitaitoaan. Enhän itsekään pitäisi siitä jos asiakas tulisi minun työpaikalleni sanelemaan miten minun pitää työni tehdä.
Säälin lääkäreitä, putkimiehiä sekä muita, joille asiakkaat tulevat jatkuvasti kertomaan, miten tehdä työnsä, kun sieltä googlesta löysin tämmöisen jutun
Yleensä kysyn neuvoa, tai apua lääkäriltä kun kotikonstein ei helpota.
Kaikki lääkkeet saan pikkurahalla mistä tahansa apteekista ei siihen lääkäriä tarvita.
Toki isommat erät ilmaiseksi sairaala-apteekista silloin kerron kyllä lääkärille vaikuttavan aineen annostuksen ja kuinka pitkälle ajalle lääkettä tarvitsen.
N 45
Bangkok
Annan kysellä ja jos ei itse ehdota, kysyn voiko kirjoittaa reseptin haluamaani lääkkeeseen. Tässä on eroja, kuinka lääkäri asian ottaa. Toiset vastaavat: ilmanmuuta! Ja kirjoittavat oitis, toiset alkavat jankuttamaan miten lääkkeestä ei ole hyötyä ensinkään, eivätkä kirjoita.
Aika ennen kysymistä, siis se kun sntaa lääkärin kysellä, kannattaa käyttää hyödyksi, jotta huomaa millainen lääkäri on kyseessä että voi vedellä sitten oikeista naruista ja päästä haluamaansa lopputulokseen.
Usein toimii ihan se että varovaisesti epäilee, näinköhän lääkärillä on edes valtuuksia kirjoittaa sitä tai sitä lääkettä, niin osa suorastaan hyökkää reseptinsä kanssa syliin.
Joskus taas pitää leikkiä vähän tyhmää, toisinaan kertoa jostain hyvästä, viisaasta lääkäristä, joka kirjoitti sitä ja sitä.
Ihmisiä ne lääkäritkin on.