Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi lähetätte viestejä miehille, jotka eivät ole teistä kiinnostuneita?

Vierailija
26.12.2019 |

On kamalaa seurata sitä sivusta, kun ystävä ei usko, että niin ei kannattaisi tehdä, vaan tulkitsee kaiken mitä mies tekee kiinnostukseksi. Sitten siitä seuraa, että mies ei pidä naista arvossa, vaan kohtelee huonosti. Miksi te ette suostu uskomaan, ettei miestä pidä jahdata ja ahdistella? Kuitenkin monet naiset ymmärtävät, että miesten vastaava käytös on ahdistavaa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muutakaan, niin sitten pidetään yllä tuollaista säätöä. Loppuu se viimeistään siinä vaiheessa, kun löytää jonkun vakavamman suhteen.

Sitä toivon! Ap

Vierailija
22/79 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on se, että yritetään sitouttaa itseä kovatasoisempi mies parisuhteeseen. Kun oma taso ei siihen riitä, niin käytetään epätoivoisia keinoja.

Eivät ole mitään kovatasoisempia mielestäni. Enemmän on mielestäni kyse siitä, että on tottunut huonoon kohteluun. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Sitten kun mies vastaa jotain liiba laabaa, niin analysoidaan viikko. Miksi se käytti nyt sitä sanaa, kyllä se kertoo, että on tunteita mua kohtaan jne..

Ja sitten kun ei kuulu mitään, niin taitaa pelätä tunteitaan mua kohtaan yms 😂

Sanon aina, että se on sellanen juttu.. Jos on oikeesti kiinnostusta, niin mies ajaa vaikka Tampereelta hki töiden jälkeen vaan juodakseen vaikka kahvit.

Tuttua on. Mies on rikki edellisestä suhteesta ja pelkää sitoutua tai jotain muuta vastaavaa. En ole itse törmännyt tuohon miehissä, mutta jotkut miehet varmaan käyttää tuollaista puhetta tekosyynä sille, että mitään suhdetta ei ole tai tule, vaan tapaillaan silloin kun miehelle sattuu sopimaan. Se on vain niin surullista seurata sivusta, koska ystävälle toivoisi hyvän suhteen, jossa on onnellinen. Ap

Minä olen, mukaan lukien mies, jonka kanssa päädyin lopulta naimisiin, koska kohtasimme oikeaan aikaan. Melko katkeraa avautumista on sittemmin tullut naisilta, jotka tavoittelivat häntä aiemmin turhaan. Miehetkin ovat yksilöitä.

Vierailija
24/79 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäs sille voi, jos on käsittänyt väärin. Joskus on kyse siitä, että nainen itse kyllä tajuaa ettei mies ole kiinnostunut, mutta naisen kaveri luulee naisen luulevan jotain muuta.

Vierailija
25/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä on vaikea tietää. Yhden kanssa olin liian innokas, kannattelin koko keskustelua ja kaikkea yhteydenpitoa ja kun lopetin, juttu myös loppui siihen. Seuraavan kanssa yritin saada aikaan vastavuoroisuutta hillitsemällä intoani ja vastapuoli tulkitsi sen epäkiinnostuksena. Että mistä näistä nyt sitten tietää.

Vierailija
26/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks tuttu muija on laittanu jo KAHDEN vuoden ajan viestejä yhelle miehelle, jonka se on tavannut monta vuotta sitten baarissa ja kävivät parilla treffeillä. Kahteen vuoteen eivät ole nähneet kun mies vastaa aina ei. Nainen saattaa viestiä että moikka tuutko alaovelle, mies vastaa että en jaksa. Eikö naisilla ole mitään itsekunnioitusta? Tuollainen roikkuminen on säälittävää. Kerran jos kysyy ja vastaus on ei, pitäisi mennä jakeluun, mutta tää laittelee muutaman kuukauden välein viestiä ja kysyy nähtäskö. Ja turha syyttää miestä tällaisessa tapauksessa, jos mies on sanonut ei jo monta kertaa ja toinen vaan laittaa sitkeästi viestejä, niin ei tuossa voi enää kuin ghostata tai muuttua ilkeäksi.

Vierailija
27/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on merkki kiinnostuksesta? Mies lähettelee myös itse viestejä välillä. Eivät kaikki miehetkään toimi samalla tavalla. Jos ahdistaa, niin miksei sano, että ei ole kiinnostunut?

Vierailija
28/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kiinnostaisi tietää, että mikä on se epäkiinnostuksen merkki. Jos mies ei lähetä viestiä joka päivä tai vastaa viiveellä? Siihen voi olla kai muitakin syitä.

Mistä voi tietää, onko se toinen kiinnostunut vai ei? Muuta kuin viestimällä tai näkemällä.

Vierailija
29/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on merkki kiinnostuksesta? Mies lähettelee myös itse viestejä välillä. Eivät kaikki miehetkään toimi samalla tavalla. Jos ahdistaa, niin miksei sano, että ei ole kiinnostunut?

No jos mies ei koskaan pyydä tapaamaan tai ehdota tapaamista ja viestittelyä on jatkunut pitkään ja viestejä tulee satunnaisesti, on 100% varmaa ettei ole kiinnostunut. Meidän naisten on vaikeaa myöntää itsellemme, että olemme joissain tapauksissa vaan hetken hupia ja meille viestitetään kun sille päälle mies sattuu, mutta ei arjessa muuten.

Tapasin Tinderissä yhden miehen, jonka kanssa käytiin parit treffit ja viestittely oli niihin aikoihin tosi intensiivistä. Viestit kuitenkin vähenivät miehen puolelta ja pian se meni niin, että viestejä tuli vaan kun se oli kännissä tai soitti, kun oli baarissa. En lopulta enää itse vastannut näihin kännipuheluihin ollenkaan. Yhteydenpito jäi, koska en jaksanut roikkua miehessä, joka heitteli viestejä satunnaisesti.

Nyt olen parisuhteessa ja viestitulva on vaihtunut fyysisiin kohtaamisiin, yhteisiin öihin ja tulevaisuuden suunnitelmiin, matkusteluun jne. Pointti koko viestittelyssä on, että sen tulee johtaa johonkin ja jos se ei puoleen vuoteen johda mihinkään syvempään, miksi tuhlata omaa aikaa?

Kannattaa etsiä mies, jonka kiinnostusta ei tarvitse arvailla.

Vierailija
30/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähettele naisena viestejä, vaikka kiinnostaisi muutamakin mies. Sen sijaan saan itse viestejä, mutta en keneltäkään kiinnostavalta. No, aina ei voi saada sitä mitä haluaa ja yleensä ei halua siltä keneltä saa.

Siinä ehkä helpottaisi jos ilmaisisi sen oman halunsa kohteelle. Vaikkapa lähettämällä viestejä. Miehiltä puuttuu kyky telepatiaan ihan yhtä lailla.

Vierailija
31/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähettele naisena viestejä, vaikka kiinnostaisi muutamakin mies. Sen sijaan saan itse viestejä, mutta en keneltäkään kiinnostavalta. No, aina ei voi saada sitä mitä haluaa ja yleensä ei halua siltä keneltä saa.

Siinä ehkä helpottaisi jos ilmaisisi sen oman halunsa kohteelle. Vaikkapa lähettämällä viestejä. Miehiltä puuttuu kyky telepatiaan ihan yhtä lailla.

Mutta mistä voi tietää, onko ne viestit toivottuja vai ei? Joo, sen varmaan oppii jos ei tule nähtyä puolessa vuodessa (viittaus edellä kirjoittaneelta), mutta aluksi sitä ei tiedä mistään. Vai mistä sen tietää?

Eri

Vierailija
32/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkös miehet piirittää naisia, jotka eivät ole heistä kiinnostuneita. Miksi?

Juuri näin. Ei ole sukupuolisidonnaista. Kävin yli kaksi vuotta sitten treffeillä ihan normaalin oloisen miehen kanssa. Mielestäni kumpikaan meistä ei ollut kiinnostuneita toisistaan. Pian noiden treffien jälkeen tapasin nykyisen kumppanini. Yhteenmuuton jälkeen avomieheni alkoi saada outoja viestejä, joissa minun väitettiin tapailevan edelleen muita miehiä. Ja nyt näyttääkin siltä, että suhde vetelee viimeisiään noiden viestien vuoksi. Ja kävi ilmi, että lähettelijä on tuo treffikumppani, jonka nimeä en edes muistanut. Miten kukaan voi käyttäytyä noin.

Vierailija
33/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisellä, joka uudelleen ja uudelleen ottaa yhteyttä ja pyytää tapaamaan, vaikka toinen on kieltäytynyt eikä koskaan ota yhteyttä, on joku persoonallisuushäiriö. Näkyy se tietenkin muissakin sosiaalisissa suhteissa.

Vierailija
34/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä voi tietää, onko ne viestit toivottuja vai ei? Joo, sen varmaan oppii jos ei tule nähtyä puolessa vuodessa (viittaus edellä kirjoittaneelta), mutta aluksi sitä ei tiedä mistään. Vai mistä sen tietää?

Eri

Jos viestit ei ole toivottuja niin sitten ei ole. Lähettämätön viesti ei varmuudella johda mihinkään.

Vierailija
35/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista säätöä kunnes löysin vakavan suhteen. Tosin kun säädöt näki somesta tai mistä lie, että tilanne on muuttunut, alkoivat ne taas viestitellä aktiivisesti. Tuntui kieltämättä kivalta, kun pääsin olemaan niille tyly. Siinä sitä miesten logiikkaa.

Vierailija
36/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne kokeilee jos vaikka saisivat. Kuten miehetkin.

Ainakin nämä naiset ovat halunneet nimenomaan seurustelua, ei seksiä. Sitten siinä käy niin, että mies tapailee ja harrastaa seksiä, mutta nainen odottaa koko ajan seurustelua, jota ei tulekaan. Eipä silti, asia ei kuulu minulle. Ap

Öö tuota, mies tapailee ja harrastaa seksiä, ja siitä naisen pitäisi päätellä, ettei mies ole kiinnostunut? Mistä tietää että mies on kiinnostunut? Kosii ensitapaamisella? Kukaan mies joka naisesta alkaa kiinnostua ei missään nimessä alkuun tapaile ja harrasta seksiä?

Olisko nyt ensialkuun parempi kysyä mieheltä, että miksi noin teet jos ei yhtään kiinnosta? Vai pitääkö jokaisen naisen olettaa että jaaha, mies suostuu tapailemaan ja seksiäkin harrastamaan, kannattaa siis pistää välit heti poikki, mies ei ole kiinnostunut?

Vierailija
37/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää miestä mukavana ja puoleensa vetävänä. Ei se tarkoita välttämättä, että hänestä olisi kiinnostunu seurustelu mielessä. Siihen tarvitaan sit muutakin noiden lisäksi.

Vierailija
38/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Miksi ne viestit olisivat TOIVOTTUJA, jos mies ei ole itse se aktiivinen osapuoli koskaan tai jos mies laittelee harvakseltaan viestejä?  Viesit voivat olla "ihan sama", mutta miksi haluat olla kenellekään "ihan sama"?

Olen kirjoitellut miesten kanssa, joille viestini ovat ihan sama. Sen huomaa siitä, ettei viesteissä kysytä koskaan mitään, ei tule huomenen toivotuksia jne. En tätä tosin silloin tajunnut vaan jälkikäteen vasta.

Tutustuin Tinderissä viiden miehen kanssa, joista neljä ensimmäistä aiheutti minussa näitä "onkohan se kiinnostunut vai ei" -fiiliksiä. Vasta kun tapasin nykyisen mieheni, arvuuttelu loppui. Ero oli huikea ja hävettää se oma arvuuttelu aikaisemmin.

Nyt mies oli aktiivinen, ei ollut mitään kysymystäkään etteikö olisi kiinnostunut. Laittoi huomenta-viestit heti alussa, kertoi jos oli illan tavoittamattomissa/iltavuorossa/kaverillaan ja huomioi mut eri tavalla kuin muut. Halusi tavata pian ja sen jälkeen on nähty säännöllisesti ja eka lomamatka tehtiin kolme kuukautta tapaamisesta. Tuntuu hullulta nyt edes ajatella, että tuhlasin elämästäni kuukausia viestittelyyn ja arvuutteluun, kun samassa ajassa ollan nyt jo puhuttu perheen perustamisesta ja tehty kaksi reissua, katsellaan yhteistä kotia ja tarkoitus on muuttaa yhteen ensi vuoden lopulla. On vaan niin paljon ihanampaa kun ei tarvitse miettiä tykkääkö se toinen vai ei.

Ja jos taas oletetaan, että olisi niin sulkeutunut mies, ettei osaisi ilmaista kiinnostustaan mitenkään, miten sellaisen kanssa kestäisi parisuhdettakaan??

Vierailija
39/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne kokeilee jos vaikka saisivat. Kuten miehetkin.

Ainakin nämä naiset ovat halunneet nimenomaan seurustelua, ei seksiä. Sitten siinä käy niin, että mies tapailee ja harrastaa seksiä, mutta nainen odottaa koko ajan seurustelua, jota ei tulekaan. Eipä silti, asia ei kuulu minulle. Ap

Öö tuota, mies tapailee ja harrastaa seksiä, ja siitä naisen pitäisi päätellä, ettei mies ole kiinnostunut? Mistä tietää että mies on kiinnostunut? Kosii ensitapaamisella? Kukaan mies joka naisesta alkaa kiinnostua ei missään nimessä alkuun tapaile ja harrasta seksiä?

Olisko nyt ensialkuun parempi kysyä mieheltä, että miksi noin teet jos ei yhtään kiinnosta? Vai pitääkö jokaisen naisen olettaa että jaaha, mies suostuu tapailemaan ja seksiäkin harrastamaan, kannattaa siis pistää välit heti poikki, mies ei ole kiinnostunut?

Kyllä, olen ollut osana vielä julkaisematonta kyselytutkimusta, jossa 8 miestä kymmenestä vastasi tapailleensa naista seksin merkeissä, vaikka eivät ole hänestä lainkaan kiinnostuneita. Seksin lisäksi miehet kävivät näiden naisten kanssa leffoissa ja kahvilla jne. näyttäytyivät julkisesti, vaikka samaan aikaan käyttivät Tinderiä ja tutustuivat uusiin naisiin kertomatta tätä tapailukumppanille.

Naisilla on uskomaton kyky kuvitella kokonainen suhde, ja miehillä uskomaton kyky vetää oikeista naruista, että saavat seksiä. Suurin osa miehistä halusi kuitenkin parisuhteen, mutta eivät olleet halukkaita sitoutumaan naisen kanssa, joka tyytyi vain seksisuhteeseen. Olisi naisten itsensä kannalta parasta jos he nostaisivat kissan pöydälle heti ja kysyisivät, haluaako mies suhteeseen vai pelkkää seksiä. Voi olla pettymys, mutta toisaalta, molemmat voittavat.

Vierailija
40/79 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei mistään. Etukäteen. Eikä pidäkään. Koko touhun ideahan olisi tunnustella sitä, että toivooko kumpikin yhteydenpitoa toisen kanssa. Se selviää nopeasti lähettämällä muutaman kerran viestiä:

1) Ei vastausta tai selkeä torjunta = homma selvä, unohda ja jatka matkaa.

2) Nopeat ja vuolaat vastausviestit = viestittely kelpaa, saa jatkaakin. Ehkä romanttista kiinnostusta tai ehkä kaveritasolla tykkää jutella, tässä vain aika kertoo totuuden.

3) Viiveellä lyhyet kohteliaat vastaukset ilman jatkokysymyksiä yms. = haluaa olla neutraalin ystävällinen mutta ei juuri kiinnosta viestitellä. 

4) Jatkuva ja kummankin suunnasta aloitteellinen viestittely, henkilökohtaisten asioiden jakaminen, suorat välittämisen ilmaisut = ei epäselvää.

Kolmessa neljästä helposti pääteltävissä olevasta vastausmallissa viestittelyn toivottuus selviää ihan otsalumpiollakin, ei tarvita mystistä tulkintaa. Yksi jää hämäräksi siltä osin, mikä on kiinnostuksen muoto ja taso, mutta siinä taas viestittely selkeästi on toivottua. Kakkosvaihtoehdosta neloseen siirtymisen nopeus vaihtelee, mutta se tapahtuu kyllä aina, jos jotain todellista on pelissä. Jos jämähdetään kakkoseen, sitten ollaan kaverizonella, mutta se ei ole ilmaisu viestittelyn ei-toivottuudesta. Toki oma into voi lopahtaa silloin. 

Vain kokeilemalla tämä selviää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme