Miksi miehet eivät osallistu joulunhoitoon?
Ei valmisteluihin, tunnelman ylläpitoon eikä loppuraivaukseen? Ovatko laiskoja, vai eivätkö pidä joulusta(kaan)?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotain joulua pitää juhlia? Typerä kulutusjuhla.
Naisilla ei ole vaihtoehtoa. On pakko.
Höpönpöpön. On vain sosiaalinen (pienet lapset) ja päänsisäinen (isot lapset) pakko. Kumpaakaan ei ole pakko totella.
Aikuisen äiti
Lapsille ehkä voikin opettaa toisenlaista, joskin hekin kokevat painetta kodin ulkopuolelta, mutta miten jättää oma äiti/sisko/täti/anoppi tai vielä vanhempi NAISsukupolvi yksin "hoitamaan joulun"? Jos itse kieltäydyn tekemästä tai edes auttamasta, kaikki jäisi vain yhden, kenties jo ikääntyneen, harteille, sellaisen joka itse ei voi eikä osaa olla tekemättä ja tuottamatta pettymystä, koska perheillä ja suvuilla, niillä nauttijoilla, ei tekijöillä, menee vuosia tottua uuteen järjestykseen, joten äkkirysäysmuutos ei onnistu, enkä tosiaankaan aio jättää omaa äitiäni yksin kaiken taakan alle. Nämä jotka vain sanovat, että älä tee ovat ihan yhtä pahoja kuin ne jotka vain nauttivat toisten vaivannäöstä! On turhaa ja turhauttavaa kuunnella neuvoja, joita käytännössä ei voi noudattaa.
Toki asiaa täytyy jankuttaa muutaman kerran, ja reilusti etukäteen. Luultavasti eivät ensimmäisellä kerralla ota todesta. Meillä niillä nauttijoilla on kuitenkin useampia kestittäviä, joten nauttijat nauttivat joulun järjestämisestä niille, jotka sitä nauttivat viettää. Eihän mikään asia muutu, jos niitä ei muuta, joten vaihtoehtona on tietysti jatkaa niin kuin ennenkin, uhriutua ja valittaa. Minusta se vaan ei ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehiä ei paskaakaan kiinnosta naisten joulupäähänpinttymät Irma-tädin joululiinoista Anopin pipariresepteihin. Naiset ihan itse järjestävät jouluhelvettinsä. Mies pärjää ilman paskahössötystäkin
Ehkä noinkin. Mutta toisaalta en ymmärrä kenestä on rasittavaa laittaa joululiinat ja tehdä taikina ja paistaa piparit. Ym. perusjutut joista joulu yleensä muutoinkin kaikilla koostuu.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehiä ei paskaakaan kiinnosta naisten joulupäähänpinttymät Irma-tädin joululiinoista Anopin pipariresepteihin. Naiset ihan itse järjestävät jouluhelvettinsä. Mies pärjää ilman paskahössötystäkin
Ehkä noinkin. Mutta toisaalta en ymmärrä kenestä on rasittavaa laittaa joululiinat ja tehdä taikina ja paistaa piparit. Ym. perusjutut joista joulu yleensä muutoinkin kaikilla koostuu.
M
Kaikilla koostuu? Joo ei kuule koostu.
t. 0 piparia paistettu, 0 joululiinaa laitettu, 0 joulukorttia lähetetty, 0 mitään muutakaan turhaa asiaa suoritettu. Myös stressitason nousu n. 0% ;)
Kyllä meillä annetaan emännälle raha että hanki.
Minun mieheni ilmoitti juuri tänä iltana, että hän ei tykkää joulusta eikä mistään jouluun liittyvästä. Hänellä ei ole ollut yhtään kivaa joulua koko elämässään. Sain tietää sen siis nyt, kymmenen yhteisen joulun jälkeen. Hän ei osallistu joulussa mihinkään ilmeisesti sitten tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotain joulua pitää juhlia? Typerä kulutusjuhla.
Naisilla ei ole vaihtoehtoa. On pakko.
Höpönpöpön. On vain sosiaalinen (pienet lapset) ja päänsisäinen (isot lapset) pakko. Kumpaakaan ei ole pakko totella.
Aikuisen äiti
Lapsille ehkä voikin opettaa toisenlaista, joskin hekin kokevat painetta kodin ulkopuolelta, mutta miten jättää oma äiti/sisko/täti/anoppi tai vielä vanhempi NAISsukupolvi yksin "hoitamaan joulun"? Jos itse kieltäydyn tekemästä tai edes auttamasta, kaikki jäisi vain yhden, kenties jo ikääntyneen, harteille, sellaisen joka itse ei voi eikä osaa olla tekemättä ja tuottamatta pettymystä, koska perheillä ja suvuilla, niillä nauttijoilla, ei tekijöillä, menee vuosia tottua uuteen järjestykseen, joten äkkirysäysmuutos ei onnistu, enkä tosiaankaan aio jättää omaa äitiäni yksin kaiken taakan alle. Nämä jotka vain sanovat, että älä tee ovat ihan yhtä pahoja kuin ne jotka vain nauttivat toisten vaivannäöstä! On turhaa ja turhauttavaa kuunnella neuvoja, joita käytännössä ei voi noudattaa.
Anoppia ei ole ollut enää vuosiin. Haudalla oma puolisoni haluaa käydä ja kävi siellä nytkin. Appi halusi laittaa joulun (jouluruokailun) meille hiukan etukäteen kun jouluhoito jo odotti muualla. Äiti laittaa joulun itselleen ja haluaa toki että siellä käydään. Vävyjä hän tuskin huolisi jouluvalmisteluihin.
Tänä jouluna en ensimmäistä kertaa viettänyt joulua juuri ollenkaan. Oli aika vapauttava tunne.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
KAIKILLA?
Juoksepas mutkia soijainen valkoritari.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ilmoitti juuri tänä iltana, että hän ei tykkää joulusta eikä mistään jouluun liittyvästä. Hänellä ei ole ollut yhtään kivaa joulua koko elämässään. Sain tietää sen siis nyt, kymmenen yhteisen joulun jälkeen. Hän ei osallistu joulussa mihinkään ilmeisesti sitten tästä syystä.
Taidatte keskustella aika paljon?😂 Joka kymmenes joulu?
Musta tuntuu että miehet on vaan heikompi sukupuoli ja jos niistä olis kiinni, niin istuttais vaan isossa paskaläjässä kaikki ja tapeltaisiin.
Minun mieheni teki tänä vuonna kaikki jouluruuat, haki kuusen ja laittoi ulkovalot. Minä vähän koristelin sisällä (siis oikeasti vähän, pari hassua valokoristetta ikkunoihin) ja kävin kaupassa. Ei meillä housujen sisältö määrää sitä kuka järjestää joulun. Aiempina vuosina on muuten käyty joulupöydässä miehen isän luona, appi 70-v laittanut joulupöydän itse. Mitä tästä opimme? Kannattaisi valita kumppani, joka on jo lapsena saanut kotoa sellaisen mallin että molemmat perheen aikuiset tekevät niitä kotihommia. Jos miehen isä on istuskellut sohvalla passattavana miehen ensimmäiset 30 joulua, niin sitä mallia on enää hirveän vaikeaa saada opetettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että miehet on vaan heikompi sukupuoli ja jos niistä olis kiinni, niin istuttais vaan isossa paskaläjässä kaikki ja tapeltaisiin.
Juu, varmaan teidän suvussa. Meillä muualla osataan pitää asumus kunnossa ihan itsekin.
Joulu tulee ihan omasta sisimmästä, eikä ylikaupallisesta paskasta.
Vaimo ei anna lupaa. Tai noh, kuusen saa hankkia ja jopa koristella. Muuhun en saa lupaa sekaantua millään tavalla.
En tiedä. Meidän mieskään ei tikkua ristiin laita. Jos jotain pyydän niin on niiiin vaikeaa ja valitusta tulee siitä miksi ihmeessä pitää mitään tehdä. Pitkin hampain tulee pelaamaan lautapelejä lasten kanssa ja siitäkin pitää valittaa. Sille tarvis ostaa kossupullo ja sulkea kellariin, sit olis varmaan onnellinen. Kinkkukin oli taaaas tänä vuonna kuiva. Vtu joka vuosi sama vtun analyysi siitä kinkun kosteudesta. Voi jumlauta, yks vtun sika!!! Ihan sama mikä kosteus siinä saatna on!!!!! Jopa tänä vuonna mainitsin aiheesta et kappas, onkos taas liian kuivaa, voi miten helvtin yllättävää, että kinkun kosteudesta on taas tänä vuonnakin mielipide. En kestä. Jos SE tekis ite edes jotain, niin SIT sillä olis varaa sanoa yhtään mistään yhtään mitään.
Kyllä minun mieheni pesi saunan ja kylppärin + vessat, osti jouluruoat, paistoi kinkun ja hommasi muutaman lahjan
Tänäkin jouluna taas tyytyväisenä totesin, että onneksi on hyvät välit sukulaisiin. Useita satoja kilometrejä.
Eipä ole oma-aloitteisesti koskaan mitään tehnyt joulun eteen, siis kymmenien vuosien aikana, mutta yhdestä kehoituksesta haetaan kuusi , siivoaa , paistaa kinkun jne.lahjoja
ei koskaan kenellekään ole ostanut. Hoida mielelläni itse lahjajutut.
Joulu meni jo. Kevät on alkanut ja huomenna on aika auringon ja pitenevän päivänvalon.
Ihan kaikki miehet, öliööööööööööööööööööööööööööööööööööö