Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegeä pöydässä, parsakaalilla ja vihersalaatilla juhlapöytään

Hiisi
26.12.2019 |

Näin asiasta kummastuneena kysyn, onko muiden juhlapöydissä huomioitu erikoisruokavalioita/kasvisruokailua? Olen tässä puolen vuosikymmentä ollut kasvissyöjä eikä mieheni suku vieläkään tarjoa mitään syötävää illallisilla jonne he minut kutsuvat. Tänä vuonna oli oikein korostetusti lisätty lihaa/kinkunrasvaa sellaisiinkin ruokiin mihin niitä ei tarvitsisi lisätä, oikein korostaakseen miten vaativa minä olen ja miten ankeasti joudun syömään. Joulunpyhät on sitten vedetty raastesalaatilla, parsakaalilla ja kahdella joululaatikolla. Jopa kaikkiin kastikkeisiin (ja niitä oli monta) oli jokaikiseen lisätty jotain eläinperäistä etten vaan voisi lisätä edes kastiketta ruuan kylkeen.

Naurettavaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi mun mielestä on jo vttuilua. Itse olen ollut kasvissyöjä jo 25 vuotta, ei ikinä mitään ongelmaa, aina on löytynyt mullekin sopivaa ruokaa. Vaikka sitten juustoja ja suolakeksejä näin joulun aikaan.

Tästävinkkiä Ap:lle vie sinne juustoja, suolakeksejä, pipareita, viinirypäleitä.

Tuskin kohahduttaa yhtä paljon kuin seitan.

Vierailija
22/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi syödä kinkunrasvaa jos on kasvissyöjä. Vegaani ei voi.

Ei todellakaan syö kinkunrasvaa jos on kasvissyöjä, valoja päälle.

Miksi ei?

Syökö karkkeja sitten kuitenkin?

Ihan selvästi tässä on takana jotain nirsoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi mun mielestä on jo vttuilua. Itse olen ollut kasvissyöjä jo 25 vuotta, ei ikinä mitään ongelmaa, aina on löytynyt mullekin sopivaa ruokaa. Vaikka sitten juustoja ja suolakeksejä näin joulun aikaan.

No tietenkin kaikilla on. Ap haluaa vaan provoilla. Itsekin olen kasvissyöjä, eikä todellakaan ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
24/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin kaikilla on. Ap haluaa vaan provoilla. Itsekin olen kasvissyöjä, eikä todellakaan ole ollut mitään ongelmia.

No onneksi kun sinulla ei ole ollut ongelmia, ei kenelläkään muulla tällä maapallolla voi olla. Hyvä sinä ja sinun upea elämäsi, wauuu, aploodeja sinulle!

Vierailija
25/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, siis puoli vuosisataa oot ollut kasvissyöjä vai ihanko siis muutaman vuoden.

Minkä ikäistä on isäntäväki?

minkälainen suhde muuten on? En pelkän ruoan takia suuttuisi vaikka se ei meni jakeluun edes vuosikymmenessä.

Mitä olet sanonut heille syömisistäsi?

Pelkkä kasvissyönti on hirveän epämääräistä. Liian vaikeeta ehkä ja yrittävät työntää ongelman syrjään. Vähän tyhmää, mutta ihmiset on.

Suuttuivat seitanista. Vielä tyhmempää, mutta ihmiset on.

Söit nyt sitten kasviksia. Mitä muuta olisit voinut syödä?

Vierailija
26/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö niissä karkeissa yleensä juuri kinkkua ole?

Vierailija
27/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi syödä kinkunrasvaa jos on kasvissyöjä. Vegaani ei voi.

Ei todellakaan syö kinkunrasvaa jos on kasvissyöjä, valoja päälle.

Miksi ei?

Syökö karkkeja sitten kuitenkin?

Ihan selvästi tässä on takana jotain nirsoilua.

Karkit ja läski kastikkeessa on ihan sama asia, vau enpä tullut ajatelleeksi! Kiitos sinulle! Ensi kerralla voinkin vetää koko paistin, koska se on ihan sama asia kuin esimerkiksi leipä ja ihan turhaa nirsoilua olla syömättä kidutetun eläimen lihaa. Pääasia että jollekkin puolitutulle sukulaiselle tulee hyvä mieli, eettisyydestä viis!

Vierailija
28/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi kun sinulla ei ole ollut ongelmia, ei kenelläkään muulla tällä maapallolla voi olla. Hyvä sinä ja sinun upea elämäsi, wauuu, aploodeja sinulle!

Ei kannata keksiä itselleen ongelmia. Elämä on mukavampaa ilman niitä.

Lumihiutaleet sulaa kuitenkin.

Vierailija
29/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, siis puoli vuosisataa oot ollut kasvissyöjä vai ihanko siis muutaman vuoden.

Minkä ikäistä on isäntäväki?

minkälainen suhde muuten on? En pelkän ruoan takia suuttuisi vaikka se ei meni jakeluun edes vuosikymmenessä.

Mitä olet sanonut heille syömisistäsi?

Pelkkä kasvissyönti on hirveän epämääräistä. Liian vaikeeta ehkä ja yrittävät työntää ongelman syrjään. Vähän tyhmää, mutta ihmiset on.

Suuttuivat seitanista. Vielä tyhmempää, mutta ihmiset on.

Söit nyt sitten kasviksia. Mitä muuta olisit voinut syödä?

Uusi miniäni sanoi olevansa kasvissyöjä. Jouluaattona selvisi, että syö kalaa. Eli onhan näitä versioita kaikenlaisia.

Ohis

Vierailija
30/30 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästävinkkiä Ap:lle vie sinne juustoja, suolakeksejä, pipareita, viinirypäleitä.

Tuskin kohahduttaa yhtä paljon kuin seitan.

Teidän mielestä hyvä jouluillallinen on pipareita, viinirypäleitä ja juusto. En ainakaan itse emäntänä kehtaisi monen päivän ruokina tarjota noita pääruokina, mutta kukin tyylillään.