>>>SUURPERHEELLISET JUHANNUSTA KOHTI<<<
Kommentit (34)
Kylläpäs tätä hellettä n riittänyt. Oon eilen ja tänään pessyt lattioita. Nyt on ihana kun on puhdasta taas vähän aikaa. On toi lattioidenpesu tosin aika hikistä puuhaa tälläisillä helteillä. Iltapäivällä kävin sitten jalkahoidossa vähän hemmottelemassa itseäni urakan päätyttyä, kun sain mummin hoitamaan lapsia. Illalla käytiin vielä tuttavaperheen luona kylässä.
Huomenna esikoinen lähtee mummin ja papan kanssa mökille. Meidän muu porukka lähtee sinne sitten perästä viikko juhannuksen jälkeen, kun miehellä alkaa loma. Kakkospoika lähtee ens viikolla muutamaksi päiväksi toiseen mummolaan, joten ollaankin sitten muutama yö täällä vaan 2 lapsen kera. Sitten onkin varmaan oudon hiljaista.
Me ollaan juhannus ihan kotona, mutta meille tulee tuttavapariskunta kylään. Saunotaan ja grillaillaan. Saa nähdä minkälainen ilma sitä loppujen lopuksi on, että voiko istua ulkona.
Ovisajat alkaa täällä oleen taas käsillä. Nopeesti kyllä on päivät menny viime menkoista. Ois mukava jos juhannuksena tärppäis. Jos juhannuksessa vaikka ois jotain taikaa. Ens kuussa tulee jos vuosi täyteen siitä kun aloitettiin yritys.
Paranemisia kaikille sairaille. Nyt en muista nikkejä. Hauskaa juhannusta kaikille, jos en enää ehdi ennen juhannusta tänne kurkkimaan!!!
Shannon ja nelikko
Minut saa poistaa suurperheellisten listalta. Ei tule meille enää koskaan nelosta, joten lakkaan kiusaamasta itseäni. Mies teki asian harvinaisen selväksi illalla, ettei enää koskaan. :' (
Olette olleet mahtava porukka!! Kiitos kaikesta mitä kanssani olette jakaneet, ja oikein hyvää tulevaa teille!! Ja paljon niitä plussia tietty!
-Ädä murheissaan-
P.S. Tiedän, että olen uhannut ennenkin lähteä, ja pitää taukoa yms., mutta kyllä mä nyt poistun palstoilta oman mielenterveyteni vuoksi! Lueskelemassa saatan käydä, eihän kuume mihinkään katoa, mutten viitsi sitä täällä pyörimällä enää pahentaa! Taustalla helpompaa, ja ainahan pääsee mukaan, JOS koskaan tarvitsee.
Tiedän kuinka sielua raastaa, kun itse vauvan haluaisi ja toinen ei. Onneksi olet vielä niin nuori, että jos miehen mieli kuitenkin muuttuu, on teillä aikaa yrittää.
Kyllä on tuskainen eilispäivä takana, kuumettakin nousi ja toinen hartia oli niin jumissa, et sängyssä ei edes kääntymään pystynyt. Nyt olo olisi hiukkasen parempi ellei tarvitsisi tehdä mitään. Kylmä hiki otsalla olen imuroinut ja lattiat tarttis viel pestäkin. Sen kyl jälleen kerran totesin, et nämä kipusalvat on yhden tyhjän kans. Ihan reseptisalvaa hartiaan vedeltiin eikä mitään vaikutusta. Saman havainnon olen tehny ennenkin. Sen verran itseäni ajattelin, et ilmoitin vain yhden piirakan tänään leipovani vaikka kaks piti. Tehköön joku parempikuntoinen ja vähempilapsinen ;)
Kuopuksen korvia pelkään, viime yönä alkoi kova yskä kun tähän saakka on sitä pientä lämpöä ja nuhaa ollut. Tämä juhannus nyt menee sairastaessa, ei voi mitään.
Niin, tuli todella murheellinen olo, kun luin tuon Adän viestin. Kuten tuulitii sanoikin, te olette vielä niin nuoria. Mutta tiedän, ettei se lohduta.
Tulipa tuulitii teille tauti kurjaan aikaan. Lapsille on aina niin suuri pettymys, kun joku kovasti odotettu juttu tärvääntyy sairastelun takia. Eikä se todellakaan ole kiva itsekään potea ja samalla kuitenkin hoidella huushollihommat sun muut. Meillä puoliso on tottunut ottamaan vastuun kaikesta, kun minä syystä tahi toisesta olen petipotilaana. Vaikka sairastaminen on kaikkea muuta kun kivaa, niin siinä toipilasvaiheessa siitä osaa jo nauttia.
Olen yrittänyt saada neitiä untenmaille, turhaan. Muina päivinä hän on nukahtanut helposti, mutta tietystikin tänään, kun pitäisi siivota, niin hän keikkuu pystyssä. Ja viisivuotiaan kanssa sotkee, minkä ehtii.
No, jatketaan hommia huomenna.
NYT ALKOI LOMA...YES KYLLÄ TÄTÄ ON ODOTETTUKKIN...
Pakkailen tavarat kasaan ja lähden kuopusten kanssa tuonne helteeseen ajamaan kohti ruokakauppaa ja mökkiä..ihanaa illalla menen ihan yksin ongelle ja hermo lepää kun en ole hetkeen kenenkään tavoitettavissa...
Mutta palailen taas alkuviikosta kun tulen kotiin kastelemaan kukat ja pesemään pyykit !!
se on nyt moikkis muutamaksi päiväksi...
T: Isotikru
Kovasti on kiirettä pitänyt, siivonnut olen oikein urakalla ja nyt koti kiiltelee ja huomenna sitten tuleekin vieraita. Aamulla tarvitsee vielä hiukan leipoa jotain ja muuten saakin sitten rentoutua kun ei tarvitse huomenna enää siivota (no okei vessa pitää vielä puunata mutta muuten..).
Ädälle pahoittelut täältäkin. Harmillista kun toinen haluaisi ja toinen ei. No, kuten tuolla joku jo aikaisemmin mainitsikin niin olet vielä nuori joten jos sitten vaikka kymmenen vuoden päästä.. Eihän se tietty nyt paljoa lohduta mutta ei sitä ikinä tiedä mitä sitten kun nykyiset pienokaiset ovat jo esimerkiksi koululaisia.
Vettä on tänään sadellut ja ilma on ihanan raikas. Allergiakin on parempi kun vettä sataa. Vaikkakin ainakin vielä on ihmeen vähän niiskuttanut. Toivottavasti pääsisi tänä kesänä helpolla. Vähän olen ruvennut miettimään sitä vauvayritystäkin että jos kuiteskin vielä vähän siirtäisi, kun seuraavan kierron jälkeen on vielä allergia-aika, mutta kun toisaalta ei millään jaksaisi odottaa ja sitten taas toisaalta on sellainen että mikäs kiire tässä on. Tätä ikuista pohdintaa.
Nyt lähden lämmittämään saunaa ja sitten istahdan tuijottamaan Teho-osastoa telkusta.
Medison+5
meni taivaan tuuliin, ja en jaksa enaa uudelleen kaikkea kirjoitella:
Mutta IHANAA, PUPUILURIKASTA (TULOKSELLISTA)JUHANNUSTA KOKO SUURPERHEVAELLE meilta kaukomailta!
ps. mun sikiontuloksista ei loydetty mitaan syyta km:aan, joten josko sitten kesan jalkeen uudelleen yritettaisiin?! Sen nakee sitten...
jossa helle hellinyt tähän saakka, vaan nyt alkoi mahtava sadekuuro! Meikä on tehnyt perusteellista juhannussiivousta koko päivän ja nyt on urakka ohi ja aika painua pehkuihin, jotta aamulla jaksaa nousta ajoissa ruokaostoksille, ettei joudu kera kolmen neidin keskelle kauppojen pahinta juhannuspanikointihässäkkää... (Mies huomenna töissä 8-17..) Illaksi mennään lähisuvun kanssa rantasaunalle, tytöt odottavat intona uimista ja saunomista...
Mutta siis, mukavaa Mittumaaria! :0)
T. Mittumaari
Enpä meinannut silmiäni uskoa kun katsoin, ettei kukaan meistä ollut sanaakaan raapustanut vielä tänään. En tässä pitkään itsekään vanhene, juhannusvalmisteluja pitää vähän vielä itsekin. Tosin ahkera olen tänään ollut:kauppareissu tehty, se srk:n piirakka leivottu ja itsellekin mustikkapiirakka valmiina. Isännän laitoin siivoamaan meidän verannat, niille kun aina tuppaa kertymään kaikkea mahdollista roinaa.
Illalla mennään naapurin väen kanssa grillaamaan ja iltaa istumaan. Tuskin kovinkaan myöhäiseen edes kun lapset kumminkin väsyvät ja ovat petikunnossa melko aikaisin. He kun nykyään aamuisin nousevat siinä 7 maissa.
Siispä kaikille vielä mukavaa juhannusta ja tsemppiä yrityksille! :D
Ilma ei ainakaan vielä suosi kovasti juhannuksenviettoa, taivas aivan harmaana. Toivottavasti siitä selkiytyy iltaa kohti. Meillä vielä kauppareissut tekemättä eikä ihmeempiä juhannusvalmistelujakaan tehty, ostetaan sitten kaupasta jotain herkkua! Kotosalla meillä juhannusta vietetään, huomiseksi suunniteltiin piknikretkeä. Täällä kaupungissa ei voi pienten lasten kanssa oikein minnekään rientoihin mennä, kun on sitä kännikansaa örveltämässä.
Pyykit täytyy mennä hoitelemaan narulle ja miettimään kauppalistaa. Ihanaa juhannusta ja tärppionnea kaikille!!
Suviruusu
Isäntä oli saanut muksujen kanssa laitettua täällä huushollin todella siistiksi sillä aikaa, kun minä tuskailin kauppojen tungoksessa.
Heti kun väki saa syötyä ruuan lähdemme rantaan; pikkuneiti saa nukkua päiväunensa rattaissa. Sen jälkeen me lämmitämme saunan. Toivottavasti naapurin mies laittaa tänä vuonnakin rannalle musiikin soimaan; vaikka en kotimaisesta ns. vanhasta tanssimusiikista muuten niin perustakaan, niin kyllä suomalainen tango kuuluu juhannukseen.
Jossain vaiheessa iltaa; viimeistään silloin kun pikkuiset ovat jo menneet nukkumaan me todennäköisesti " eksymme" tuonne tien toiselle puolelle; naapuritkin kuulemma viettävät juhannuksen kotosalla.
Oikein hyvää ja rentouttavaa jussia kaikille. Toivottavasti tosiaan nämä kesäyöt tuottavat edes jollekin tulosta...
T: Kuramyyrä & oktetti
Olen palannut netin ääreen 1800 luvun amerikoista :)
Olipas ihanaa olla ja elellä vanhaan aikaan, tosin vettä tuli ja oli kylmä ja petivaatteetkin kasu ja koirapuri yhtä ihmistä, mutta eipä tuo niin kamalaa... Mitäs änkesi meidän telttaan ilman että oltiin itse paikalla ja koira oli siinä edessä vahdissa... no joo. tosin toiste ei oteta koiraa 1800 luvulle mukaan..
Seuraava aikamatka olisikin jo heinäkuussa 14 päivä ja siitä 2 viikkoa Tosin aika ajoituuu sillon likemmäski 1700 lukua, ja kaikki kersat mukaan. Tosin taas alkaa kädenvääntö teinien kanssa pukeutuvatkos he periodi korrektisti vai ovatko ihan hiphop...
Mä muuten olen tehnyt periaatepäätöksen 7 saa tulla kun olen tiputtannu painoa ainakin 20 kg tai jopa enemmän. ( juu omaan runsaasti rasvaa ympärilläni) Meillä, kunon suvussa sokeritautia niin ei viitsi oikein leikkiäkkään... Ja onhan se raskautuminenkin tunnetusti helpompaa, jos on kevyempi, varsinkin kun jo tuota ikääkin on....
Meillä on vatsatautia täällä pyörinnyt joten Jussin viettokin soljuu mukavasti kotinurkissa vaikka pyydetty onkin jos johonkin paikkaan.
Mukavaa jussia kaikille olkaapaihmisiksi ja lisääntykää tassaisesti .
Kestikö tämä teidän aikamatkanne tosiaan näin kauan? Se olis kyllä ihan mielenkiintoista kokea, jotenkin uskon, et pärjäisin itte kyl sellaisessa elämässä. Oman lapsuusaikani kun olen asunut mukavuuksia vailla olevassa kodissa ja tottunut monenlaiseen työntekoon.
Ei mulla kummempia, ajattelin vain pitää meitä listalla mukana, vaikka nyt hiljaista on joka saralla, oltiin vielä ensimmäisellä sivulla.
Aattoilta meni rauhallisesti naapurissa, kotiuduttiin jo yhdeltätoista ja mentiin nukkumaan koko katras. Tänään saa taas arkisesti aloittaa ruokapohtimisen, meillä kun lapset ei grilliruokailijoita ole. Makkara kelpaa, muttei mikään liha, eikä makkaran voimin kyllä elellä montaa päivää.
Juhannuksen jatkoja kaikille!
oltiin jo kakkossivulle pudottu mikä onkin tosi harvinaista.
Pikasesti kirjoitan kun kohta lähden iltakierrokselle töissä kun olen toka vikaa päivää ennen kesälomaa.
Huomenna lähden tyttöjen kanssa mökille, isukki ja esikoinen lähtenevät jo tänä iltana koiruuden kanssa ??
Eilenkin lähdin mökille tyttöjen kanssa töiden jälkeen ja vasta tänään puoliltapäivin kotiuduttiin kun tulin iltavuoroon.
Uimassakin kävin ja nyt on tänään kurkku kipee..
Tuntuu olevan yhtämittaista ramppaamista kodin ja mökin väliä aina nämä meidän kesäajat. Noh nyt ainakin juhannuksen ajaksi rauhoitutaan mökille omalla porukalla ja alkuviikosta sitten ajelen kotiin pyykkäämään ja kastelemaan kukkia.
Kummassakin päässä paikat on juhannussiivoa vaille enkä leipomaankaan ole ehtinyt ( viitsinyt ) joten laiskottelen ja ostan jotain pientä kaupasta. Viikon päästä lauantaina olisi tarkoitus juhlia tyttöjen 6- v synttäreitä ja sinne sitten leivonkin taas innolla.
Eilen oltiin 6-v neuvolassa ja kaikki ok neiti b- tosin nyt " reilusti " isompi siskoaan 3 cm ja parisen kiloa kun tähän asti kokoerot olleet luokkaa 1 cm ja 100 g.
Tätikin alkaa jo häipyä maisemista ja nyt on sitten lomalla hyvä harjoitella jos vaikka tärppäisi ja isukki saisi 40-v lahjan !!! Ovistikkuja en viitsi ostaa kun niiden kanssa mökillä lutraaminen on liian hankalaa ulkoveskissä...
Palailen vielä huomenna ennen mökille menoa moikkaamassa teitä mutta oikein mukavaa ja helteistä iltaa kaikille !
T: Isotikru