Miksi miehet valittaa joulusta?
Suurin osa tuntemistani miehistä valittaa joulusta ja joulunvietosta, osa vain vähän mutta osa niin paljon, että faceenkin postaa jouluvihamielisiä postauksia seinälleen joka vuosi (vaikka ikää on jo yli 40). Osa sinkkuja, eli saavat viettää joulun ihan kuten haluavat, mutta silti kovaan ääneen valittavat joulusta, että miten kamalaa on kaikki joulunvietto ja joulujutut. Itse haluan viettää joulua, mutta vähällä stressillä niin, että riittää kun leivon joulutortut ja kotia koristellaan lähinnä kynttilöillä ja ruoat voi ostaa valmiina kaupasta. Silti mieheni valittaa joulustressistä ja jouluvouhotuksesta (jota meillä ei kotona ole ollenkaan).
Joten: selittäkää mikä siinä on, että miehet valittaa joulusta?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään naista, joka kirjoittaisi face-seinälleen tuollaisia juttuja. Mutta tunnen pari tuollaista miestä kyllä.
Minäkin nähnyt vain miesten jouluvihapäivityksiä. Hauska juttu että nämä kaikki on sinkkuja ja saisivat viettää joulun miten haluaa tai olla viettämättä.
Näyttää siis siltä että näitä kettuttaa suunnattomasti se miten muut ihmiset viettävät jonkun päivän vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä ei ole paikkaa missä olla, vaimo on merkannut reviirikseen kaikki kodin sisätilat, eikä juhlapyhinä mies saa oleskella autotallissa kuten arkena.
Mitä ihmettä, ei paikkaa omassa kodissaan? Minkälaisia syöjätärvaimoja teillä oikein on ja ennen kaikkea, miksi? T: onnellisesti naimisissa, molemmat
Näitä juttuja on lehdet täynnä kuinka naiset sisustaa miehensä ulkopuolisiksi, kaikki on ah niin ihanan romattisen röyhelöisen naisellista, miehelle ei jää fyysisesti luontevaa paikkaa oleilla.
Me ei sitten ilmeisesti lueta samoja lehtiä. Entä miksi otetaan sisustava puoliso, jonka sisutaminen sitten kuitenkin ahdistaa?
Ei ole mitään tekemistä, tylsää 😕
tulis jo arki kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, että mitä siistiä on mässyttää joulutorttua ja kuunnella vuodesta toiseen samoja joulurenkutuksia. Muutenkin kaikki koristeet, kilkkeet ja killuttimet ovat tiellä ja telkkaristakin tulee jotain hihhuleiden joulumessuja. Mikään paikka ei ole auki ja ainoa keino selvitä tuskasta on juoda Kossu mäyräkoira.
Mikä ei ole auki? Näyttäisi melkein kaikki paikat olevan. Jotenkin nuo muutkin vaikuttaa väkisin väännetyltä ongelmalta kun kukaan tuskin väkisin tunkee torttuja suuhun tai väkisin pitää telkkaria jollain hihhulikanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä, tylsää 😕
Mitä normaalisti teet jota et nyt voi? Jos joku ostarilla shoppailu on ainoa tekemisesi niin on syytäkin sinun hetki viettää ihan miettien itseäsi.
Mää oon mies ja jouluna onkiva juopotella soffalla....vetää välil kinkkua sinapilla. Tykkään joulusta...kiva juhla. Mut mullonkin joulumieli....ja oon kristitty.
Lapsellista kiukuttelua noilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
naisethan ne vetää miehen mukanaan henkiseen limboon kaikella hössötyksellään ja "joulustressillään". Oikeen extra puunaukset pitää kodissa tehdä ja mies toki luonnollisesti pakotetaan tähän mukaan, vaikka ei kiinnosta ns. hevon v*ttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimollani kesti 18 vuotta uskoa että minulle joulu on todellakin ihan yhdentekevä juttu. Se tarkoittaa sitä etten todellakaan väräytä evääni sen vuoksi yhtään normaalia päivää enempää.
Mutta ennen kuin hän ymmärsi....voi helvetin kuustoista sitä hössäämistä ympäriinsä ja hermojen kiristelyä parin päivän vuoksi, hän teki itsestään ja ympärillään olevista ihmisistä aivan hermoraunioita.
Joten empiirisen kokemukseni perusteella veikkaan miesten olevan aivan yhtä kyrpiintyneitä samanlaiseen hysteeriseen turhan höösäämiseen, aivan kuin joku joukkovimma iskisi akkaväkeen viimeistään joulukuussa.
Jouluttomana naisena, ihme valitusta. Suu auki ja sanotte niille naisillenne, että järjestävät joulun, jos sellaisen haluavat, te autatte. On toiminut meillä jo 15 v, ei tarvitse kummankaan vikistä. Ei ole mies niin paljoa joulua kaivannut, että alkaisi sellaista puuhata.
Hyi mitä äijiä. Samat tyypit vihaavat kissoja. Ankeaa.
tulis jo arki kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, että mitä siistiä on mässyttää joulutorttua ja kuunnella vuodesta toiseen samoja joulurenkutuksia. Muutenkin kaikki koristeet, kilkkeet ja killuttimet ovat tiellä ja telkkaristakin tulee jotain hihhuleiden joulumessuja. Mikään paikka ei ole auki ja ainoa keino selvitä tuskasta on juoda Kossu mäyräkoira.
Rassaahan sinua sitten myös jokavuotinen uudenvuoden hössötys ja perinteet, samaten vappu ja juhannus? Aina niitä juhlia samalla kaavalla, viinaa ja makkaraa ja paljuja yms. Kyllä tympi vuodesta toiseen samat kaavat, joo juodaan viinaa ja Matti on tuhannen kännissä taas ja joo joo Mika panee taas uutta naista jne samat vanhat laulut.
Ei mun feedissä kukaan mies sano mitään negatiivista joulusta, laittavat hyvän joulun toivotuksia ja kuvia haudalta kun ovat käyneet viemässä kynttilän.
Ap, sun kavereissa taitaa olla vaan jotenkin outoja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää on taas näitä ”kaikki miehet sitäjatätä”-roska-avauksia.
En kirjoittanut kaikki miehet. Kirjoitin suurin osa tuntemistani miehistä. Ap
Okei. Tunnet vaan sitten outoja miehiä. Ei kuitenkaan kannata yleistää otsikon lailla miessukupuoleen ylipäänsä. Joulunvastustajia löytyy varmasti molemmista sukupuolista. Itse tunnen lähinnä naisia, jotka valittavat joulun tuomasta stressistä, en miehiä.
Minä tunnistan tämän!
Tykkään Joulusta, mutta alkaa oikeasti ketuttamaan, koska vaimo vetää hirveet stressit päälle. Auttaminen on hankalaa, koska kaikki pitää tehdä just niinkuin hän haluaa. Ja sitte se kiukuttelee kun ”joutuu” tekemään kaiken yksin.
Ja ihan sama tilanne, oli juhla mikä vaan.
Esimerkiksi, jos minä lupasin pestä ikkunat (kesällä) ennen juhlia. Juhlat ovat sunnuntaina, ja itse viikon töissä. Niin eikös vaimo pese ne jo perjantaina, ja vielä kehtaa syyttää että minä en pidä lupauksiani. Muitakin hommia hänellä olisi ollut, mutta aloitti juuri siitä minun hommastani.
Tämä sama kaava toistuu joka kerta. Tykkään Joulusta, mutta ylimääräinen stressaaminen ärsyttää. Mieluummin jätetään järjestelyt sitten väliin, ja ollaan rauhassa.
Avoiliittoon tai parisuhteeseen ei oikein voi suhtautua niin, että en tee mitään, mikä ei itseäni kiinnosta. Jos jokin asia on puolisolle tärkeää, ei ole viisasta suhtautua siihen välinpitämättömästi tai torjuvasti. Parisuhde happanee, sillä harvoin ne toiveet ja kiinnostuksen kohteet ovat 100-prosenttisesti samat. Kun lakkaa välittämästä puolisonsa onnellisuudesta, voi olla varma, että jäljellä olevat vaihtoehdot ovat ero tai tunteeton, kylmä ja onneton yhteiselon jatko hamaan hautaan asti.
Mieti siis, ennen kuin ilmoitat ettei kiinnosta.
Näitä juttuja on lehdet täynnä kuinka naiset sisustaa miehensä ulkopuolisiksi, kaikki on ah niin ihanan romattisen röyhelöisen naisellista, miehelle ei jää fyysisesti luontevaa paikkaa oleilla.