Kaapista ulos tuleminen uskovaisena on vaikeaa
Ihmisillä on niin paljon ennakkoluuloja uskovaisia kohtaan.
Kommentit (10)
Mitä ihmettä tarkoittaa "kaapista ulos tuleminen"? Sitäkö että kerrot kaikille vastaantulijoille "olen homoseksuaali, olen mies ja tykkään harrastaa seksiä miesten kanssa". Idioottimaista. Miksi kukaan tekisi noin?
Harrasta seksiä ihan kenen hyvänsä kanssa josta tykkäät ja joka toivottavasti myös tykkää susta. Ei sun tarvitse muille ihmisille seksielämästäsi kertoa. Prkl!
Jos meinaat ihan siitä uskostasi kertomista, niin ei ole pakko yrittää väkisin avautua siitä. Pietari opasti vain ”olemaan aina valmis kertomaan siitä toivosta joka teillä on” - mutta KYSYTTÄESSÄ.
Älä tee sitä virhettä että ”astut esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla ja saarnaat sanaa” - tuo ohje annettiin muistaakseni Timoteukselle ja nimenomaan toimintaohjeeksi SEURAKUNNASSA.
Ja jos joku kysyy, niin kerrot vain uskovasi Jeesukseen. Ihmiset uskovat paljon hullumpiinkin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaat ihan siitä uskostasi kertomista, niin ei ole pakko yrittää väkisin avautua siitä. Pietari opasti vain ”olemaan aina valmis kertomaan siitä toivosta joka teillä on” - mutta KYSYTTÄESSÄ.
Älä tee sitä virhettä että ”astut esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla ja saarnaat sanaa” - tuo ohje annettiin muistaakseni Timoteukselle ja nimenomaan toimintaohjeeksi SEURAKUNNASSA.
Ja jos joku kysyy, niin kerrot vain uskovasi Jeesukseen. Ihmiset uskovat paljon hullumpiinkin asioihin.
Ai eikö ap tarkoittanutkaan homokseksuaalikaappia? Jaa, ymmärsin vissiin väärin =D
Jos aloittajan ongelma on uskontokaappi niin sun neuvo on ihan hyvä. Ei sitä omaa uskoa tarvitse toitottaa joka tilanteessa. Maailmassa on ihan liikaa tolloja jotka toitottavat omia typeriä neuvojaan ihan jokaiselle vastaantulijalle. Niistä neuvoista ei ole mitään hyötyä, ne toitottajat vain käyvät kaikkien hermoille.
Joten ap, jos uskosi on jossain tilanteessa relevanttia niin sitten voit mainita "uskon Jeesukseen". Ei ole kamalan vaikeeta. Luulen että jotkut käyttävät esim ristikaulakorua tuon helpottamiseksi.
Uskovaisen on myös huomattavasti luontevampaa ja helpompaa olla avoimesti uskovainen jos hän viettää sopivan paljon aikaa samanhenkisessä seurassa, siis muiden avoimesti uskovaisten ihmisten seurassa.
Uskovainen olet kun uskot. Ei tarvii olla sen enempää eikä tulla ulos mistään. "Todistamisen" sijaan suosittelen, että usko näkyy olemusesa ja teoissa. Rakasta lähimmäistäsi, ajattele ihmisistä hyvää, ole avulias, empaattinen, ystävällinen. Vastaa toki kysyttäessä, mutta älä tuputa silloin kun ei kysytä. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa "kaapista ulos tuleminen"? Sitäkö että kerrot kaikille vastaantulijoille "olen homoseksuaali, olen mies ja tykkään harrastaa seksiä miesten kanssa". Idioottimaista. Miksi kukaan tekisi noin?
Harrasta seksiä ihan kenen hyvänsä kanssa josta tykkäät ja joka toivottavasti myös tykkää susta. Ei sun tarvitse muille ihmisille seksielämästäsi kertoa. Prkl!
Se lukutaito!! Kyse oli uudesta uskovasta, joka haluaisi tulla uskovaisena kaapista ulos, mutta arastelee vielä.
Olen töissä seurakunnalla ja kohtaan siis uskovaisia ihmisiä...itse usko ei ole vaikeaa, mutta nämä uskovaiset kyllä joskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lukutaito!! Kyse oli uudesta uskovasta, joka haluaisi tulla uskovaisena kaapista ulos, mutta arastelee vielä.
Tarviiko heteron kertoa, että on hetero...
Vaikeaa se on mullekin. Olen ollut uskossa nyt jotain 12 vuotta. Just typerät ennakkoluulot uskovaisia kohtaan ärsyttää.
Uskonnoton kirjoitti:
Mistähän mahtaisi johtua?
Tiettyjen ateistien typeryydestä.
Mistähän mahtaisi johtua?