Olen neljäkymmentä - ensi vuosikymmenellä haluaisin muuttaa nämä asiat
Olen neljäkymmenvuotias, perheellinen mies. Moni asia on elämässäni kunnossa, mutta paljon haluaisin muuttaa ensi vuosikymmenellä. Tässä sekavassa järjestyksessä muutama asia. Valitsin listalle tietoisen itsekkäitä kohteita, turhan paljon tulee murehdittua elämässä perheen ja firman asioita:
- Haluaisin pudottaa painoani ihannepainooni. 4kg on ylipainoa
- Haluaisin luopua alkoholinkäytöstä kokonaan. Kolmen kympin jälkeen on tullut tissuteltua turhan paljon. Tänä vuonna otin alkoholia juhannuksena ja pikkujouluissa enkä kokenut juomista sen arvoiseksi. Pelottaa vaan, että käyttö jää päälle.
-Haluaisin luopua kännykän vahtaamisesta.
-Haluaisin opiskella uudelle alalle jossa uskoisin viihtyväni eläkevuosiin asti tai pidemmälle.
-Haluaisin oppia soittamaan pianolla
-Haluaisin oppia pelaamaan shakkia
-Haluaisin hypätä laskuvarjolla
-Haluaisin juosta maratonin
-Haluaisin ostaa avoauton (klisee!)
Mitenkäs muut?
Kommentit (15)
Haluan työn, jossa kollegat ovat riittävän koulutettuja. Alkaa riittämään nämä kaiken maailman Business Collegesta ja historianlaitokselta revityt junnut, joilla ei ole mitään annettavaa.
Lisäksi haluan leikkauttaa tukan polkkaan, josta olen haaveillut jo vuosia.
-Liikunnan lisääminen
-Lisää kasviksia perheen ruokavalioon
-kännykän käyttöä vähentää
-enemmän perheen yhteistä aikaa
Oikein koko vuosikymmeneksi tavoitteita... Minä sössin elämäni todella tehokkaasti 2010 luvulla joten kun ensi vuonna pamahtaa luottotiedot takaisin niin minä lupaan pitää huolen vain itsestäni. Kellekään en mitään anna, eikä minulta mitään saa millään tavalla. Mihinkään suhteisiinkaan en alennu enkä rupea. Korkeintaan maksullisia käytän. Alkoholin käyttöä vähennän ja lisään liikuntaa. Ylipainoa on muutama kilo, mutta mitä sitä suremaan kunhan ei kaksinumeroiseksi nouse. Toteutan vihdoinkin ne kaikki haaveet mitä minulla oli jo lapsena ja keskityn putkinäköisesti niihin.
-Liikunnan lisääminen
-Lisää kasviksia perheen ruokavalioon
-kännykän käyttöä vähentää
-enemmän perheen yhteistä aikaa
Kohti vegeruokaa. Liikuntaa ja hyvää oloa. Vähemmän ruutuaikaa.
Kaikki muut ovat ihan helposti toteutettavissa, paitsi pianonsoitto ja maraton, jotka vaativat harjoitusta. Shakin perussäännöt oppii illassa ja sen jälkeen pelitaito kehittyy vain pelaamalla. Shakkikerhossa kehittyy nopeammin kuin konetta vastaan pelaamalla ja on hauskaa. Uuden ammatin saat myös, kunhan hoidat opinnot työssäkäymisen rutiinilla eli menet paikalle ja hoidat päivät kerrallaan. Nyt heti tutkit opintopolku.fi. Siellä on kaikki Suomen koulutusmahdollisuudet. Kännykän vahtaaminen jää automaattisesti, kun alat opiskella. Alat ajatella, että tämänkin tunnin olisin voinut käyttää hyödyllisemmin uuden oppimiseen. 4 kiloa lähtee kuukaudessa ja avoautoja on jatkuvasti myytävänä halvalla ja vähillä kilometreillä, koska Suomessa ajoaikaa ei kauheasti ole. Voit aivan hyvin saavuttaa kaikki haaveesi, jotka ovat sangen maltillisia. Onnea matkaan!
Haluan kuolla nopeasti ja kivuttomasti. Mielellään jo vuosikymmenen ensimmäisenä vuonna.
Minulla on ikää vähän päälle 40 ja kolme pientä lasta. Ensi vuosikymmenen olen niin tiukasti kiinni lapsissani, että se vaikuttaa aika vahvasti unelmiinikin. Eli lyhyesti: haluan olla hyvä esikuva niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Kymmenen vuoden päästä minulla toivottavasti on kolme teiniä, joilla on terveet kropat, skarpit mielet ja onnellinen lapsuus takanaan. Ja sitten keskityn omiin unelmiin.
Jätä listastasi nuo "isi":t pois. Haluaisin jne. Korvaa ne sanalla haluan, teen, muutan jne.
Sitten teet. Ei kaikkia kerralla, mutta TEET niin.
Laita lappu jääkaapin oveen jossa lukee: "Pidä se, minkä olet päättänyt" Tuon kirjoitat omin käsin.
Sitten luet sen joka aamu.
Onnea matkaan.
Olen pian 30-vuotias nainen.
Haluaisin karistaa raskauskilot (n.10 kg)
Valmistua amkista
Kasvattaa lapsestani järkevän teinin
Saada vakaan työn
Pianoa osaan jo soittaa ja shakkiakin pelata.
Nainen, 47, nuorempi lapsi 18 ja valmistumassa ammattiin:
Työelämän uudistaminen on jo käynnissä. Seuraava vuosi tulee olemaan väli-sellainen, sitten opiskelen.
Poika aloittaa armeijan reilun vuoden päästä, kuntoilemme sitä ennen yhdessä.
Rivitaloelämä alkaa tympäistä. Omaa taloa katsotaan tositarkoituksella.
Teen sukututkimusprojektit valmiiksi.
Kirjoitan lastenkirjan.
Ensi vuosikymmenellä haluan varata enemmän aikaa itselleni, omille tarpeilleni ja omalle nautinnolleni.
Olen 52v nainen.
-Haluan saada lapseni kunnialla opiskelemaan, ja tukea häntä opintojen aikana.
-Haluan lisätä liikuntaa ja kasviksia.
-Haluan pitää yllä nykyistä kuntoa ja painoa mahdollisimman pitkään.
-Haluan jatkaa musiikkiharrastusta.
-Haluan aloittaa uudelleen taideharrastuksen ehkä muutaman vuoden päästä.
-Haluan matkustaa jonnekin vähän kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Jätä listastasi nuo "isi":t pois. Haluaisin jne. Korvaa ne sanalla haluan, teen, muutan jne.
Sitten teet. Ei kaikkia kerralla, mutta TEET niin.
Laita lappu jääkaapin oveen jossa lukee: "Pidä se, minkä olet päättänyt" Tuon kirjoitat omin käsin.
Sitten luet sen joka aamu.
Onnea matkaan.
Ihan samaa mietin. HaluaISIn-muodon käyttö kertoo, että ap odottaa asioiden tapahtuvan itsestään. Mitään hän ei oikeasti aio muuttaa.
Minå olen 50++ nainen enkä vielä ole pohtinut alkavan vuoden lupauksia tai odotuksia (sen pitemmälle en niitä edes tee) muuten kuin että ehkä hankin isomman kaksipyöräisen (Vespan tietysti) ja uskaltaudun heti alkukesästä liikenteeseen.
Mä olen alkoholinkäytön jo jättänyt (ei kyllä ollut ongelmaa siinä) mutta painonpudotushaaste odottaa ensi vuonna. Lisäksi pitäisi myös ostaa uusi auto.