Vaikea löytää samalla tulotasolla elävää miestä
Olen nyt pidemmän aikaa deittaillut ja kiinnostuneita miehiä löytyy oikein hyvin, ovat kohteliaita, komeita, koulutettuja, fiksuja ja muutenkin erittäin miellyttäviä. Ongelmaksi muodostuu se, että vaikka olen nuori aikuinen, olen päässyt hyvin etenemään urallani ja pystynyt kartuttamaan varallisuutta. Monella ikäiselläni miehellä ei ole kuin tuulen huuhtoma p*rse, isot opintolainat niskassaan tai korkeintaan keskipalkkainen työ. Elän melko vaatimattomasti tuloihini nähden ja usein minusta ei heti päälle päin tai asumisen tai auton perusteella arvaa, että tienaan todella hyvin ja varallisuuttakin on kertynyt jo yli miljoonan arvosta. Ammatin perusteella toki jotain voi päätellä, mutta harvoin vapaalla haluan sen kummemmin muutenkaan keskustella työasioista. No kuitenkin jossain vaiheessa tämä usein miehille paljastuu tai ainakin tuloerot alkavat välillämme hiertää. Minulle ei ole esimerkiksi ongelma lähteä viikonloppureissulle tai ostaa uutta autoa käteisellä, ja monilta miehiltä ei löydy edes muutamaa tuhatta euroa varakassaa tililtä. Lisäksi mies voi aluksi tarjota ravintolassa mielellään, mutta jos hän saa edes jonkinlaisen käsityksen siitä, miten hyvin minulla menee taloudellisesti, yrittää mies maksattaa kaiken ja myös omat ostoksensa minulla. Miten voisin välttää sen, ettei mies yritä vain hyötyä minusta taloudellisesti? Minusta on kohtuullista, että kumpikin maksaa vain omat menot ä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse etsin naista joka olisi suurin piirtein samassa tulotasossa. Valitettavasti on ollut täysin mahdoton tehtävä. Itse tienaan yli 100k/v ja nettovarallisuus on pienempi kuin AP:lla, "vaivaiset" 650k.
Miksi haluat varakkaan naisen? Oletko veloissa vai haluatko kylpeä kultaharkoissa?
Kannattaa tutustua mitä nettovarallisuus tarkoittaa. ;'D
Raha on aika usein parisuhteissa kompastuskivi. Helpompi olla parisuhteessa jossa tasa-arvo toteutuu myös tulotasoissa.
Uutisista luin vuosi-pari takaperin Ruotsissa olevan naisten parissa akuuttipula korkeastikoulutetuista ja omillaan toimeentulevista kumppaneista. Olisiko täällä nyt tyrkyllä edellä mainitun kaltaisia tyyppejä? Kannattaa mennä kokeilemaan onneaan. Vienti voi olla taattu :)
Ei ne akateemiset vanhatpiiat kelpaa kenellekään kun niillä on ne mielipiteensä.
Näin tein itse. Muutin Hki keskustaan. Säde 3km. Ennen ekoja deittejä vaatimukset; omistus asunto tai työsuhdeasunto ko. Alueelta. Puhelinnumero omalla nimellä/koko nimen stalkkaus esim. Linkedinin kautta että voin stalkata verotiedot. En mennyt ekoille deiteille mikäli verotulot oli alle 150 000e vuosi tai yrityksen tulos tarpeeksi voitokas. Tai saatoin tylsyyttäni mennä mutta tiesin ettei heistä kukaan pääse jatkoon.
T:hyvissä naimisissa oleva kotirouva
Vierailija kirjoitti:
Näin tein itse. Muutin Hki keskustaan. Säde 3km. Ennen ekoja deittejä vaatimukset; omistus asunto tai työsuhdeasunto ko. Alueelta. Puhelinnumero omalla nimellä/koko nimen stalkkaus esim. Linkedinin kautta että voin stalkata verotiedot. En mennyt ekoille deiteille mikäli verotulot oli alle 150 000e vuosi tai yrityksen tulos tarpeeksi voitokas. Tai saatoin tylsyyttäni mennä mutta tiesin ettei heistä kukaan pääse jatkoon.
wow, veit pitkälle. Ja nyt tietenkin voi olettaa että sinä et ollut samoissa tulotasoissa, kun tuollaisen vaivan näit.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on kohtuullista, että kumpikin maksaa vain omat menot"
Niin minustakin. Suostutko siihen, että Kämp vaihtuu Hesburgeriin ja Finnkino Netflixiin?
Ei miehetkään suostu. Miehet räyhää että pitää maksaa omansa, mutta pitää myös mennä miehen vaatimalla tasolla. Mutta naiselta se on väärin, ja naisen pitää hyväksyä mikä ja kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua kotirouvaksi, koska rakastan työtäni ja sen luomia sosiaalisia piirejä. Moni kotirouvaa metsästävä mies on minua paljon vanhempaa sukupolvea ja usea on eronnut tai elää kaksoiselämää. Haluan, että mies on minulle lojaali. En usko, että löydän elämäni miestä myöskään Helsingin keskustasta, koska en koe keskustassa asumista mitenkään itselleni mieluisaksi. Rakastan luontoa, merta ja hiljaisuutta. Minulla on työn takia pieni omistusasunto Etelä-Helsingissä, mutta yövyn siellä vain kun on pakko.
Muuten hyvä provon yritys, mutta palkkatuloilla ei Suomessa onnistu rikastumaan, kiitos verotuksen, Olisi ollut uskottavampi, jos sinulla olisi paljon muuta millä olet rikastunut, etkä jauhaisi vain palkastasi ;)
Sinulla on ap liian suuri fiksaatio rahaan. Ei tuollaista kukaan järkevä jaksa, on sitten varallisuutta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on kohtuullista, että kumpikin maksaa vain omat menot"
Niin minustakin. Suostutko siihen, että Kämp vaihtuu Hesburgeriin ja Finnkino Netflixiin?
Ei miehetkään suostu. Miehet räyhää että pitää maksaa omansa, mutta pitää myös mennä miehen vaatimalla tasolla. Mutta naiselta se on väärin, ja naisen pitää hyväksyä mikä ja kuka vaan.
Tietysti mennään pienituloisemman tasolla, muutenhan yhtälö on mahdoton. Ehkä kannattaa jättää nämä mystiset "miehet" huomioimatta ja ottaa fiksu ja akateeminen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse etsin naista joka olisi suurin piirtein samassa tulotasossa. Valitettavasti on ollut täysin mahdoton tehtävä. Itse tienaan yli 100k/v ja nettovarallisuus on pienempi kuin AP:lla, "vaivaiset" 650k.
Miksi haluat varakkaan naisen? Oletko veloissa vai haluatko kylpeä kultaharkoissa?
Raha on aika usein parisuhteissa kompastuskivi. Helpompi olla parisuhteessa jossa tasa-arvo toteutuu myös tulotasoissa.
Tiedän mikä on nettovarallisuus. Vit tuako se kysymykseeni liittyy? Tietyn summan jälkeen on ihan sama paljonko siihen päälle saa. Jos itsellä on jo tuhottomasti niin miksi toisella pitää olla? Suojaa omaisuutesi äläkä elätä siivestäjiä.
Meillä toimii hyvin. Molemmat lakimiehiä. Minulla yrityksestä matalasti verotettua osinkotuloa 100te/v ja vaimolla palkkatulot (brutto) yli 100 te/v. Lisäksi muita pääomatuloja. Raha-asioista emme saa riitaa aikaan. Pääsäämtöisesti rahamme ovat erilliset, mutta yhteisiä sijoituksiakin on. Perheemme elää hyvin kohtuullisesti Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mikä on nettovarallisuus. Vit tuako se kysymykseeni liittyy? Tietyn summan jälkeen on ihan sama paljonko siihen päälle saa. Jos itsellä on jo tuhottomasti niin miksi toisella pitää olla? Suojaa omaisuutesi äläkä elätä siivestäjiä.
Aika huonosti näyttää olevan tiedossa kun kysyit "Oletko veloissa...". Muutenkin sinulle vastattiin kysymyksiisi. -eri
Ap, miten olet päässyt alkuun rikastumisessasi? Perintö? Vanhemmat lahjoittaneet sijoitusasunnon? Vanhemmat lahjoittaneet lapsilisät sinulle jotta ne on voitu sijoittaa jo kun olit nuori? 20 tonnia vanhemmilta saatua rahaa kun muutit kotoa? Kaikki nämä asiat tekevät rikastumisesta 1000 kertaa helpompaa kuin sellaiselle jolla tilillä 0 euroa kun muuttaa pois kotoa eikä vanhemmat enää auta.
Kysyn siksi, että ellet ole alusta asti tienannut jokaista euroa itse, silloin mies ei ehkä koe sinua yhtä "uhkaavana" heidän maskuliinisuudelle, vaan lähinnä hemmoteltuna tyttönä.
Sun elämä pyörii liikaa rahan ympärillä tai sanotaan että se on sinulle liian tärkeää löytääkseni rakkauden.
Ongelma on kristallinkirkas: ap on liian vaatimattoman näköinen.
Itketään yhdessä kirjoitti:
Tuttua huttua. Minunkin ongelmani on liian paksu parru ja lompakko.
Joo mullakin on lompakko täynnä kuitteja
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten olet päässyt alkuun rikastumisessasi? Perintö? Vanhemmat lahjoittaneet sijoitusasunnon? Vanhemmat lahjoittaneet lapsilisät sinulle jotta ne on voitu sijoittaa jo kun olit nuori? 20 tonnia vanhemmilta saatua rahaa kun muutit kotoa? Kaikki nämä asiat tekevät rikastumisesta 1000 kertaa helpompaa kuin sellaiselle jolla tilillä 0 euroa kun muuttaa pois kotoa eikä vanhemmat enää auta.
Kysyn siksi, että ellet ole alusta asti tienannut jokaista euroa itse, silloin mies ei ehkä koe sinua yhtä "uhkaavana" heidän maskuliinisuudelle, vaan lähinnä hemmoteltuna tyttönä.
Kaikki on tienattu itse. Lapsuuden perheeni oli nykymittapuulla suuri ja rahaa en ole vanhemmiltani saanut. Joitain astioita ja kodintavaroita sain muuttaessani omilleni, mutta tämä on mielestäni melko tavallista. Muutin 2011 omilleni lukion jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaihteeksi naiset elättäisivät miehiä, kun miehet ovat elättäneet vuosisatoja naisia.
Ei muuta kuin vaihdetaan sitten myös kaikki muut jutut. Ei taida vaihtokauppa sopia enää miehille.
Ap.lle tiedoksi.
Lähes kaikki miehet ovat vastaavassasi tilanteessa. Suomessa on lähinnä per...ukisia naisia. Joten ole nyt nainen ja maksa miehesi elämä jos kerran rakastat kuulee käännettynä monen naisen sanovan miehelle :D
P.s. Tervetuloa miehen elämään.