Kaikki yksinäiset joulua viettävät naiset! Katsokaa areenasta suomalainen jouluelokuva "Joulumaa"!
Areenan linkki: https://areena.yle.fi/1-3993703
Sopii hyvin +25v naisille! Käsitellään mm. tyhjän pesän syndroomaa, perhehelvettiä, suokupolvien eroja, "on se naisen elämä niin vaikeeta", ja paljon muita naisten juttuja! Kannattaa kattoo nopee!
EI OLE PERHE-ELOKUVA!! (Rinnat näkyvät saunakohtauksessa, sekä näytetään vanhojen ihmisten lemmiskelyä, joka saattaa olla kiusallista suuremmassa joukossa katsottuna!)
Kommentit (42)
Antaisin 8/10. Ihan ok mielestäni.
Aloitus sai minut vähän epäileväiseksi; onko kyseessä oikeasti vain hauska jouluelokuva, vai lällätelläänkö siinä ihmisten yksinäisyydelle, sinkkuudelle, lapsettomuudelle, ym? ”Ei ole oikea joulu jos ei perheen (= omien lasten) kanssa vietä”?
Saako 26v sinkkunainen leffasta mitään irti?
Ei malta, jännä kirja kesken ja koiran kanssa aion lähteä vaeltelemaan vähän pidemmälle retkelle.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin. Hyvä oli, tosin katsoisin Suosaloa missä vaan.
Kyllä, harvinaisen hyvä tunnelmaltaan. Ja Suosalo aika kuumis tuossa. Kyllähän tuollaiselle tilalle lähtis... ;)
Se eilinen leffa oli teennäinen tekele tähän joulumaahan verrattuna, vaikka joku sitä ehdotteli. Tuli katsottua, mutta näyttelijäsuoritukset oli näytelmäkerholaisten tasolla tällä kertaa, ylinäyttelemiseksi meni, joka on usein näiden kotimaisten leffojen ongelma.
Minä suosittelen pikemminkin Siskonpedin Mustaa joulua. Siinä sitä osataan ottaa kaikki irti suomalaisesta joulusta. Jaksan katsoa sen aina uudelleen. Tänä vuonna mieskin istahti katsomaan, mitä se akka aina hirnuu, kun Siskonpetiä näytetään, ja katsoi alusta loppuun asti.
Minusta ne musiikkipätkät on aina hyviä myös, vaikken muuten suomalaisissa ohjemissa musiikista tykkää. Tuossa sarjassa on hyvin tehty niitä eri laulujen yhdistelmiä, ja tämä jouluinen vanhaan tyyliin vedetty mustavalkoinen "Hei joulupukki" on kans tosi hauska.
Toivoisinpa, että tulisi uusi kausi Siskonpetiä. Olisi taas jotain uutta katsottavaa. Nykyisin en oikein löydä telkusta mitään katsomisen arvoista, paitsi Midsomerin murhat.
Katson mieluummin lastenohjelmia jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus sai minut vähän epäileväiseksi; onko kyseessä oikeasti vain hauska jouluelokuva, vai lällätelläänkö siinä ihmisten yksinäisyydelle, sinkkuudelle, lapsettomuudelle, ym? ”Ei ole oikea joulu jos ei perheen (= omien lasten) kanssa vietä”?
Saako 26v sinkkunainen leffasta mitään irti?
Saat varmasti irti jotakin. Katso vaikka ensimmäiset 15 minuuttia niin ymmärrät hyvin millainen elokuva kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ykköseltä tulee tänään : Tähtitaivas talon yllä. On myös hyvä elokuva, samaa teemaa...
Oli hyvä elokuva! Ainoastaan lopputeksti Kirsikka Lahden (1968-2011) muistolle jäi vaivaamaan. ..eihän tuollaista henkilöä ollut elokuvassa? Ei roolina tai näyttelijänä. Google ohjaa vain epämääräisille ulkolaisille sivuille joita virustorjunta hälyttää heti. Onko jollain parempaa tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ykköseltä tulee tänään : Tähtitaivas talon yllä. On myös hyvä elokuva, samaa teemaa...
Oli hyvä elokuva! Ainoastaan lopputeksti Kirsikka Lahden (1968-2011) muistolle jäi vaivaamaan. ..eihän tuollaista henkilöä ollut elokuvassa? Ei roolina tai näyttelijänä. Google ohjaa vain epämääräisille ulkolaisille sivuille joita virustorjunta hälyttää heti. Onko jollain parempaa tietoa?
Sehän voi olla vaikka ohjaajan tai tuottajan sisko tai ystävä, joku joka ei ole ollenkaan julkisuudessa. Elokuva vain omistettu hänen muistolleen.
Suosalo on kuuma! Ja loistava näyttelijä.
Olipa tosiaan hyvä elokuva! Ja Suosalo oli kyllä tässä ihana =)
Vietän joulua yksin, jotra saan olla rauhassa ja tehdä, mitä itse haluan. En todellakaan katso yhtän mitään kenenkään käskystä. Osaan viihdyttää itse itseäni, en tarvitse enkä halua kenenkään neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tosiaan hyvä elokuva! Ja Suosalo oli kyllä tässä ihana =)
Niin on! Hyvä että on kaikkien katsottavissa netissä.
Onneksi siinä on edes yksi nätti mies vanhojen ukkojen keskellä.
Minusta oli huono. Yleensä tykkään kotimaisista elokuvista, mutta tämä ei ollut hyvä.
Kaikki oli ennalta arvattavaa ja teennäistä.
Katsoin ja tykkäsin! Martti Suosalo tässä aivan saakelin kuumana ja seksikkäänä. Tykkäsin myös Milka Alrothin roolista. Aivan mahtava jännite näiden kahden välillä. Yleensä tykkään Tommi Korpelasta, mutta näissä rooleissa Suosalo vei kyllä 6-0. Hitto kun tapais joskus tollaisen Oivan. Se katse!
Tykkäsin myös tämän nuoremman pariskunnan kipuilusta.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja tykkäsin! Martti Suosalo tässä aivan saakelin kuumana ja seksikkäänä. Tykkäsin myös Milka Alrothin roolista. Aivan mahtava jännite näiden kahden välillä. Yleensä tykkään Tommi Korpelasta, mutta näissä rooleissa Suosalo vei kyllä 6-0. Hitto kun tapais joskus tollaisen Oivan. Se katse!
Tykkäsin myös tämän nuoremman pariskunnan kipuilusta.
En ole aikasemmin erityisemmin pitänyt suosalosta, mutta tässä se oli kyl tosi kuuma! Tommonen vanha ukko kuitenkii ja silti sanon noin :D muutkin näyttelijät hyviä! Oli oikein sopiva Tapaninpäivän leffa!
Mä olen suosaloa pitänyt aiemminkin todella hyvänä näyttelijänä, joka tekee aina uskottavan roolin, mutta erityisen hottiksena en ole häntä ennen nähnyt. Tässä leffassa kuitenkin silmät avautuivat senkin suhteen. :D
Korpelaa minäkin olen aina pitänyt kuumana mutta nyt Suosalo oli ihanampi!
Joten olen samaa mieltä, leffa todella sopi tällaiselle yksinäiselle naiselle joulun aikaan. :D
up