Onko Postilla meneillään jokin Kiina-pakettien vastainen tempaus?
Kaikenlaista pientä tarpeellista tuli tilattua Kiinasta ja osa on seurantatietojen mukaan ollut jo muutaman viikon Suomessa. Onko Posti tahallaan jättänyt ne jonnekin lojumaan?
Ennen kuin valitatte krääsästä, niin huomautan, että tilaamani tavarat ovat oikeasti tarpeellisia juttuja. Samat tavarat maksaisivat suomalaisissa kaupoissa jopa 20 kertaa enemmän. Köyhä ei voi tukea suomalaisia kauppiaita, kun hädin tuskin saa omiakaan laskuja maksettua. Joskus on kuitenkin pakko ostaa esim. varaosia.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sieltä kiinasta edes tilaatte? Tukisitte suomalaista työtä!
Äly hoi! Olen tehnyt satoja tilauksia ja yhtäkään niistä ei valmisteta Suomessa.
Jopparin "työtä" (tilaa tukuttain Kiinasta ja kertoo hinnan kymmenellä) en halua tukea.
No mitä itse pähkäilly niin postihan nyt käsittelee,lajittelee ja jakaa ne kiinapaketit ilmaiseksi niin se voi olla syy miksi pelaavat jalkapalloa niillä paketeilla. Jos jostain suomen verkkokaupasta tilaat tuotteen missä postikulut (eli posti saa jotain maksua) niin ne yleensä tulee perille suht kivuttomasti.
Nyttehän ne kaavailee kaikille kiinapaketeille (posti)maksua, että ne joko maksetaan itse netissä tai postin toimipisteessä.
Postimyynti (Kiinastakin) pelastaa maailman.
Onhan sula mahdottomuus että peräkylän jopparilla olisi kivijalassaan promilleakaan maailman tavaroista.
Järkevää on että tavaraa rahdataan mahdollisimman tehokkaasti (kappaleittain valmistajalta hankaajalle) yhdellä ketjulla. Siis ei tuhansilla ketjuilla ja välirahastusvarastoilla.
Ja eihän sitä pientä nyssäkkää lennätetä yksityiskoneella vaan täyteenlastatussa kontissa, usein laivalla tai junallakin.
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse pähkäilly niin postihan nyt käsittelee,lajittelee ja jakaa ne kiinapaketit ilmaiseksi niin se voi olla syy miksi pelaavat jalkapalloa niillä paketeilla. Jos jostain suomen verkkokaupasta tilaat tuotteen missä postikulut (eli posti saa jotain maksua) niin ne yleensä tulee perille suht kivuttomasti.
Nyttehän ne kaavailee kaikille kiinapaketeille (posti)maksua, että ne joko maksetaan itse netissä tai postin toimipisteessä.
Ja tuotteen hinnalla ei ole väliä, maksaa alle eurosta vaikka satoja niin tulee se postin lisämaksu (tullien lisäksi jos tuote yli 22€)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi! Olen tehnyt satoja tilauksia ja yhtäkään niistä ei valmisteta Suomessa.
Jopparin "työtä" (tilaa tukuttain Kiinasta ja kertoo hinnan kymmenellä) en halua tukea.
Onhan näillä suomalaisilla yrityksillä sekin, että kun myyvät sinulle "kymmenkertaisella" hinnalla, pystyvät tarjoamaan työpaikkoja suomalaisille, kun toiminta laajenee kannattavana. Tästä syystä ostan aina suomalaisesta verkkokaupasta (verkkis, yms.), joilla on toimintaa suomessa ja mielellään myös yhtiö suomalainen (saa olla toimintaa ulkomaillakin, esim. kesko). Lisäksi kaikkien kannattaa omistaa eri kotimaisten puljujen osakkeita ja ostaa ostokset sieltä, ja saada osinkotihkut takaisin kulutukseen. Vaurastutaan ja tehdään suomesta vauras maa. Korkoa korolle, niks naks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa toimitusvaikeudet.
Heti lakon jälkeen alkoi tulla Kiinan-pakettia. Toimitus pelannut hyvin.
Eli sinä tiedät kaikkien muiden tilanteen? Laitontahan se on syrjiä yhdestä maasta tulevaa postia. Jos ja kun markkinataloudessa eletään, kuluttajan pitää saada hankkia tavarat, mistä haluaa. Nämä myrkkyjutut ja muut ovat tyypillistä pelottelua, jotta menisin ostamaan jonkin 10 sentin arvoisen pikkutavaran 3 eurolla. Vaikka 3 euroa sinällään on pieni raha, niin minä en todellakaan ole asemassa, että voisin leikkiä hyväntekijää esimerkiksi lähimarketin yrittäjää kohtaan. Hän ansaitsee paljon enemmän kuin minä ja voisi maksaa työntekijöilleen paljon parempaakin palkkaa.
Myrkkyjutut ei ole pelottelua. Luuletko että merikontit säilyy viikko kausia ilman hometta tms. Ellei niihin laiteta kuivaavia aineita ja myrkkyjä. Kontit mitataan aina ennen purkua. Ja paljon on myrkkyjä/hajuhaittoja purkajille. T:konttien kanssa työskennellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität vain selittää itsellesi mustaa valkoiseksi. En todellakaan usko, että tarvitsisit sadoittain (!!) jotain kiinarihkamaa, saati että olisit yrittänyt edes massatilailun ohessa etsiä suomalaista vastaavaa tuotetta. Ainoa hyvä syy tuollaisille määrille on, että tilailet esim. jotain harvinaisia varaosia yritystoimintaa varten. Kyllä sinulla olisi vakavan peilaamisen paikka noissa kulutustottumuksissasi.
Oikeasti miettikää, millaista maata rahallanne tuette. Paitsi ne ympäristövaikutukset ja maan tuotteiden puutteelliset turvallisuustarkastukset, Kiina myös polkee ihmisoikeuksia koko ajan rajummin. Tavallisia kansalaisia vakoillaan ja kuulustellaan heidän mielipiteistään ja valtiolla on keskitysleirejä! En tajua miten kukaan kehtaa enää katsoa itseään peilistä tuettuaan tuollaista vapaaehtoisesti. Jokainen teidän tilaus on myös pois Suomen talouden kasvulta ja suomalaisen työllistymiseltä.
Ihan oikein kiinapaskan tilaajille.
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö työntekijät siis ilmaiseksi töihin ikään kuin talkooperiaatteella kiinapaketteja lajittelemaan? Mun työpaikalla ei voi jättää palvelematta kiinalaisia asiakkaita tai ketään muutakaan, vaikka ei niin suuria kauppoja tekisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität vain selittää itsellesi mustaa valkoiseksi. En todellakaan usko, että tarvitsisit sadoittain (!!) jotain kiinarihkamaa, saati että olisit yrittänyt edes massatilailun ohessa etsiä suomalaista vastaavaa tuotetta. Ainoa hyvä syy tuollaisille määrille on, että tilailet esim. jotain harvinaisia varaosia yritystoimintaa varten. Kyllä sinulla olisi vakavan peilaamisen paikka noissa kulutustottumuksissasi.
Oikeasti miettikää, millaista maata rahallanne tuette. Paitsi ne ympäristövaikutukset ja maan tuotteiden puutteelliset turvallisuustarkastukset, Kiina myös polkee ihmisoikeuksia koko ajan rajummin. Tavallisia kansalaisia vakoillaan ja kuulustellaan heidän mielipiteistään ja valtiolla on keskitysleirejä! En tajua miten kukaan kehtaa enää katsoa itseään peilistä tuettuaan tuollaista vapaaehtoisesti. Jokainen teidän tilaus on myös pois Suomen talouden kasvulta ja suomalaisen työllistymiseltä.
Ilmeisesti et maksa Suomessa veroja. Suomalainen nimittäin kustantaa mm. kiinalaisten opiskelua ilmaiseksi suomalaisissa oppilaitoksissa. Kiina saa myös kehitysapua. Ja onhan siellä Suomen edustustokin ja oikein hyvissä väleissä ollaan kyseisen maailmanmahdin kanssa. Mistään eristämisestä ei ole tietoakaan. Päinvastoin, kauppaa tehdään koko ajan yhä enemmän.
Missä muuten tietokoneesi ja puhelimesi on tehty? Saitko ne ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä tiedät kaikkien muiden tilanteen? Laitontahan se on syrjiä yhdestä maasta tulevaa postia. Jos ja kun markkinataloudessa eletään, kuluttajan pitää saada hankkia tavarat, mistä haluaa. Nämä myrkkyjutut ja muut ovat tyypillistä pelottelua, jotta menisin ostamaan jonkin 10 sentin arvoisen pikkutavaran 3 eurolla. Vaikka 3 euroa sinällään on pieni raha, niin minä en todellakaan ole asemassa, että voisin leikkiä hyväntekijää esimerkiksi lähimarketin yrittäjää kohtaan. Hän ansaitsee paljon enemmän kuin minä ja voisi maksaa työntekijöilleen paljon parempaakin palkkaa.
Myrkkyjutut ei ole pelottelua. Luuletko että merikontit säilyy viikko kausia ilman hometta tms. Ellei niihin laiteta kuivaavia aineita ja myrkkyjä. Kontit mitataan aina ennen purkua. Ja paljon on myrkkyjä/hajuhaittoja purkajille. T:konttien kanssa työskennellyt
Miten on mahdollista, että pakettini ehtii seilailla viikkokausia konteissa? Sehän on noin 9 tuntia rahtikoneessa ja sitten jossain Suomen postin varastossa vähintään muutaman päivän ja nyt jopa viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näillä suomalaisilla yrityksillä sekin, että kun myyvät sinulle "kymmenkertaisella" hinnalla, pystyvät tarjoamaan työpaikkoja suomalaisille, kun toiminta laajenee kannattavana. Tästä syystä ostan aina suomalaisesta verkkokaupasta (verkkis, yms.), joilla on toimintaa suomessa ja mielellään myös yhtiö suomalainen (saa olla toimintaa ulkomaillakin, esim. kesko). Lisäksi kaikkien kannattaa omistaa eri kotimaisten puljujen osakkeita ja ostaa ostokset sieltä, ja saada osinkotihkut takaisin kulutukseen. Vaurastutaan ja tehdään suomesta vauras maa. Korkoa korolle, niks naks.
Lahjoita toki osakkeenomistajille rahaa niin paljon kuin tahdot ja maksa alvia kaikesta mahdollisesta. Itse ostan mielelläni pienyrittäjiltä, mutta en todellakaan halua lihottaa osakemiljonäärien salkkua. Juuri osakkeenomistajat vaativat maksimaalista tuottoa ja sen vuoksi porukkaa irtisanotaan jopa kannattavista yrityksistä. Tai sitten palkataan halpatyövoimaa, jonka elämisen kustantaa pitkälti suomalainen veronmaksaja. Tämä systeemi romahtaa vapaamatkustajien vuoksi otettavan velan takia, ei ihmisten kiinapakettien tilaamisen vuoksi.
On myös todella naiivia kuvitella, ettei esimerkiksi Kesko ostaisi sieltä, mistä halvimmalla saa. Miksi markkinatalous olisi vain yrittäjille?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein kiinapaskan tilaajille.
Sullako ei ole yhtään Kiinassa tehtyä tavaraa?
Tuottee tilataan siletä missä ne valmistetaan. EI olisi kannattanut häätää tuotantoa halpamaihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuottee tilataan siletä missä ne valmistetaan. EI olisi kannattanut häätää tuotantoa halpamaihin.
Niinpä. Jokin Marimekko teettää mukeja Thaimaassa ja tuo niitä tänne, jossa japanilaiset turistit ostavat niitä "suomalaisina". Eli tavara liikkuu joka tapauksessa edestakaisin eikä sen alkuperästä saa enää tolkkua.
Verkkomyyntiähän on tutkittu ja on todettu, että asiakkaat kokevat saavansa verkkokaupoissa parempaa palvelua kuin muualla. Huomasin saman itsekin, kun kyselin yhdeltä kiinalaiskauppiaalta tietoja tuotteesta, joka kiinnosti. Kyselin monenlaisia asioita, sain vastauksia, ja sitten lisäkuviakin, jotka myyjä otti siinä keskustelun lomassa. Kun palasin asiaan seuraavana päivänä, hän vastaili edelleen ystävällisesti kysymyksiini. Suomessa henkilökunta ei yleensä tiedä yksittäisestä tuotteesta mitään. Jopa maksuvaiheessa he saattavat jutella muiden myyjien kanssa suoraan tai nappipuhelimen kautta (ja tätä tapahtuu todella usein ja jopa kalliissa kaupoissa). Asiakkaana kokee olevansa lähinnä välttämätön paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö työntekijät siis ilmaiseksi töihin ikään kuin talkooperiaatteella kiinapaketteja lajittelemaan? Mun työpaikalla ei voi jättää palvelematta kiinalaisia asiakkaita tai ketään muutakaan, vaikka ei niin suuria kauppoja tekisikään.
Suomen ja Kiinan kauppasopimus on tällähetkellä niin huono että ne jätetään tahallaan viimeiseksi. Kohta saadaan onneksi uusi sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että pakettini ehtii seilailla viikkokausia konteissa? Sehän on noin 9 tuntia rahtikoneessa ja sitten jossain Suomen postin varastossa vähintään muutaman päivän ja nyt jopa viikkoja.
Osa paketeista tulee meriteitse ja osa lentorahtina. Aika kova olisi lentoliikenne jos kaikki Kiinan romut tulisi lentokoneilla. Että ilmasto vauhkaajien kannattaa vähän miettiä millaisia tavaroita ostaa. Sillä laivallakaan tuotuna ei ole kovin ympäristöystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja Kiinan kauppasopimus on tällähetkellä niin huono että ne jätetään tahallaan viimeiseksi. Kohta saadaan onneksi uusi sopimus.
Suomi alkaa olla niin veloissaan, että kohta luottoluokitus putoaa. Ehkä päästään sitten saamapuolelle ja Kiina joutuu tukemaan meitä. Vaikka tuskinpa viitsivät. Kukaan ei huomaa, jos täällä valot sammuvat. Meitä on niin vähän ja kaikki arvokas on jo myyty. Kultakannastakin luovuttiin, kun oli niin huonoja poliitikkoja. Tämänhetkinen sosialistihallitus viimeistelee tuhot.
Pitääkö sitä krääsää tilata sieltä kiinasta asti?