Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa seurustelua olette jutelleet paljonko kumpikin tienaa?

Vierailija
23.12.2019 |

Onko asialla edes merkitystä, ennenkuin aletaan suunnitella yhteenmuuttoa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tavattiin, vedettiin palkkakuitit tiskiin.

Vierailija
2/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin opiskelijoina ja kumpikin sai opintotukea. Kyllä niitä palkkakuitteja näyteltiin myöhemmin kun sellaisia saatiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä kun molemmilla on omat rahat.

Vierailija
4/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... kun lähdettiin lomalle tms. Vuoden jälkeen?

Vierailija
5/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti missään, mutta jossain vaiheessa olin jättänyt palkkalaskelmani pöydälle ja puolisoni (silloin vasta seurustelukumppani) totesi, että näytän ansaitsevan häntä enemmän.

Kummankin tulot vaihtelevat, minulle tulee vaihtelevasti matkapäivärahoja ja puoliso on pienyrittäjä, emmekä koskaan kerro tai kysele paljonko missäkin kuussa on tullut rahaa. Molemmat siirtävät kuukausittain yhteiselle taloustilille saman summan asumis-, auto- ja ruokakuluja varten ja lopulla tekee mitä haluaa.

Vierailija
6/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoita oltiin niin kokolailla tiedettiin alusta asti toistemme tulot. Kun yhteenmuutettiin niin laskettiin budjettia tulot-menot. Sama jatkui luonnollisesti työelämään siirtyessä ja asuntoa vaihtaessa, myöhemmin omistusasuntoa jne. Ollaan aika samalla tulolinjalla oltu koko yhdessäolon ajan jottei ole ollut merkitystä. Varmaan olisi ollut isompi asia jos toinen olisi ollut opiskelija ja toinen töissä.

Vierailija
7/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh heti sen jälkeen kun mulkku oli mitattu.

Tarkastin mittauksen jälkeen vielä kengät ja auton ennenkuin siirryin tsekkaaman tulot ja omaisuuden.

Vierailija
8/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista oliko palkoista koskaan puhetta. Miehen palkka selvisi minulle kun järjestelin joskus papereita hänen kotonaan. Enempi kai juteltiin rahasta periaatteellisella tasolla. Meillä on ollut yhteiset rahat heti siitä asti kun mentiin naimisiin ja muutettiin yhteen. Vielä 20 vuoden jälkeen hoidan edelleenkin meidän kaikki juoksevat raha-asiat ja valtaosan miehen sijoituksistakin. Viimeisen viiden vuoden aikana mies on opetellut käyttämään verkkopankkia ja myös perustanut osakesalkun johon minulla ei ole käyttöoikeuksia. Ja ihan hyvä niin, että osaa toimia jos minulle jotain sattuu. Miehen veroilmoituksenkin tein ensimmäiset 15 vuotta, nyt hän osaa tehdä sen jo itse ja alkaa jopa sujua ilman kiroilua.

Vierailija
9/12 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tapailuvaiheessa riittää tietää, että ihminen ylipäätään käy töissä ja tulee toimeen. Ammatista voi päätellä palkkatason ihan riittävällä tarkkuudella jos sen kokee tärkeäksi. Palkkaa tärkeämpää on samanhenkisyys, onko säästäväinen ja harkitseva vai kuin viimeistä päivää elävä tuhlari.

Siinä vaiheessa kun yhteistä lainaa haetaan, voi alkaa puhua euroista.

Vierailija
10/12 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se kartoitetaan ensimmäisillä treffeillä utelemalla miten toinen asuu. Siinä jokainen osaa kyllä vetää johtopäätökset jos ei ole varaa hankkia asuntoa samalta alueelta.

Vierailija
11/12 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme opiskelijoita, niin kuin niin monet muutkin seurustelun aloittaessaan.

Vierailija
12/12 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä on verotiedot lehdessä, sieltä sen näkee.