Pelastakaa joulu, uuni hajosi, mites karjalanpaisti?
Nyt kaikki neuvot tarpeen, pystyykö jotenkin karjalanpaistin tekemään lieden avulla?
Kommentit (26)
Pystyy, siinähän se kypsyy samoin kuin uunissakin.
Eli samat mausteet jne ja useampi tunti miedolla lämmöllä? Maku samanlainen?
Ap
Liesi on päivän vanha, ei pysty toista ostamaan heti.
Ap
Kolme tuntia pitäis riittää. Maku on melkein sama, älä sure.
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia pitäis riittää. Maku on melkein sama, älä sure.
Kiitos ja oikein hyvää joulua sinulle!
Ap
Meillä hajosi uuni eilen. Kinkku oli vielä paistamatta. Haettiin uusi uuni kaupasta ja kinkku saatiin paistettua.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Soitat mistä ostit että hajos!
Ap
Ruskista ne lihapalat pannulla. Laita kattilaan vähän veden kanssa miedolle lämmölle kattilaan/pataan pariksi tunniksi niin se on siinä. itse olen monta kertaa tehnyt tuolla tavalla ruuan lisäämällä perunat, porkkanat ja ehkä jotain muutakin kypsymisajan perusteella mukaan. Vissiin aika hyvää kun teinitkin ottaa sitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sittenhän sen korjaus menee takuuseen, tai saat uuden vekottimen. Heti aamulla yhteys myyjään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko siinä takuu? Ei liesi voi normaalikäytössä mennä rikki yhdessä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ruskista ne lihapalat pannulla. Laita kattilaan vähän veden kanssa miedolle lämmölle kattilaan/pataan pariksi tunniksi niin se on siinä. itse olen monta kertaa tehnyt tuolla tavalla ruuan lisäämällä perunat, porkkanat ja ehkä jotain muutakin kypsymisajan perusteella mukaan. Vissiin aika hyvää kun teinitkin ottaa sitä lisää.
Juuri näin, mutta antaisin kypsyä kauemmin kuin pari tuntia; sanotaan vähintään 4 tuntia, mieluummin 6. Muuten, laittakaa veden sijasta olutta ja joku vajaa desilitra savuista viskiä nesteeksi. Siinä on karjalanpaisti suoraan taivaasta! 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSittenhän sen korjaus menee takuuseen, tai saat uuden vekottimen. Heti aamulla yhteys myyjään.
Soitin jo alkuillasta, sanoi että antavat uuden kun ostettu on tarkastettu. Joten ei onnistu huomiseksi.
Ap
Ei kirppis tavaroilla ole takuuta
Meillä ei ollut ikinä lapsuuteni kodissa jouluaattona karjalanpaistia. Kinkku oli. Tutuilla oli kerran kalkkuna.
Tarkistitko myös sulakkeen? Tai johtojen kiinnitykset? Tuleeko siihen yhtään virtaa?
Sulake ok, mä olen nainen en sähkäri- en koske johtoihin. Liesi toimii loistavasti, uuni ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistin voi ottaa peiton alle haaraväliin muhimaan yöksi. Aamulla on sitten kypsää.
Jos olet hyvännäköinen nainen, voisin käydä tarkistamassa haarovälisi lämpötilan. En ole gynekologi, mutta voin vilkaista.
T: M43
Et kuulosta pantavalta -sorry.
Ap
Häh? Tottakai voi liedellä tehdä, pitkä haudutus padassa kannen alla hyvin miedolla lämmöllä.