Pelastakaa joulu, uuni hajosi, mites karjalanpaisti?
Nyt kaikki neuvot tarpeen, pystyykö jotenkin karjalanpaistin tekemään lieden avulla?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskista ne lihapalat pannulla. Laita kattilaan vähän veden kanssa miedolle lämmölle kattilaan/pataan pariksi tunniksi niin se on siinä. itse olen monta kertaa tehnyt tuolla tavalla ruuan lisäämällä perunat, porkkanat ja ehkä jotain muutakin kypsymisajan perusteella mukaan. Vissiin aika hyvää kun teinitkin ottaa sitä lisää.
Juuri näin, mutta antaisin kypsyä kauemmin kuin pari tuntia; sanotaan vähintään 4 tuntia, mieluummin 6. Muuten, laittakaa veden sijasta olutta ja joku vajaa desilitra savuista viskiä nesteeksi. Siinä on karjalanpaisti suoraan taivaasta! 😋
Hyvän ohjeen laitoit. Tuo missä lisäsin perunatkin ei ole tarkoituskaan olla karjalanpaisti vaan pataruoka. Saa nähdä luuleeko joku vielä ettei viskillä mausttettu ruokaa voi antaa lapsille? Itse kyllä tiedän että se alkoholi haihtuu siitä. Kuitenkin hyvät vinkit on aina jees.
Laita paistiin sipulia, porkkanaa ja palsternakkaa. Loraus Worchestria ja on muuten nam. Ydinluuta saa ainakin Votkinssilta.
Miten ap saat muut jouluruuat paistettua/lämmitettyä? Onko teillä porkkana-, lanttu- ja/tai perunalaatikkoa?
Kinkun sain naapurin uuniin, olivat paistaneet jo omansa. Laatikot ajattelin laittaa mikron kautta. Ei kai ole muuta vaihtoehtoa.
Ap
Tokkopa on oikeasti rikki, käyttöohjeesta voisi olla apua.