Kiitos YLE, että veitte lapseltani joulun taian ja minulta rahat
Turhaan olen tilannut pukin, kun kerrotte uutisissa, kuinka perheet maksavat pukista jopa 100 euroa.
Lapseni kuuli uutisen ja meni pukin jännitys siinä.
Kommentit (21)
Lapselle voit kertoa etta tuhmille lapsille pukki tulee jos vanhemmat maksaa, kilteille tulee ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voit kertoa etta tuhmille lapsille pukki tulee jos vanhemmat maksaa, kilteille tulee ilmaiseksi.
Kiitos vinkistä, mutta hämmennyin enkä osannut kuin änkyttää vastaukseksi jotain, kun puskan takaa tuli tuo uutinen. Vahinko tapahtui jo.
Ap
Tuleeko teille pukki perinteisesti sieltä savupiipusta porojen kanssa?
Haha, tekee mieli maksaa Ylelle ylimääräistä, kun onnistuu noin helpottaa pahoittamaan mieliä.
Mä oon samaa mieltä lisäksi mainoksissa on erinäköisiä pukkei ni tajuaahan sen . Lapsen usko pukkiin on kaunista ja kestää vaan hetken. Mullakin tytön suklaan oli tullu etukäteis lahja Seuraavaksi yöks tyttö laittoi piparin suklaan tontille evääks 😊
Vierailija kirjoitti:
Mä oon samaa mieltä lisäksi mainoksissa on erinäköisiä pukkei ni tajuaahan sen . Lapsen usko pukkiin on kaunista ja kestää vaan hetken. Mullakin tytön suklaan oli tullu etukäteis lahja Seuraavaksi yöks tyttö laittoi piparin suklaan tontille evääks 😊
Sukkaan ei suklaan
Meillä ei käy vieras maksettu pukki. Aina joku omasta väestä perinteisesti leikkii pukkia. Sitten kun lapsi tunnistaa sen on aika muuttaa leikkiä ja sitten leikitään yhdessä, pienin voi olla tonttu. Meillä päin on sattunut että joku vieras pukki ei tullut sisälle mutta varasti lahjasäkit. Sitä oikein pohdittiin Hesarissakin. Joku vasemmistoa leikkinyt oli onnellinen kun Espoolaisella omakotialueella oli varastettu lahjat. Miten ilkeitä ja kateellisia ihmiset voivat olla.
Ehkä kerran olemme maksaneet pukista 40e. Muutoin ainakin 4-5 kertaa ihan veloituksetta. Aina joku lähipiiristä tarjoutuu, palvelus palveluksesta.
Vierailija kirjoitti:
EibSuomessa mitään tuollaista jenkkiperinnettä ole, hassu.
Vierailija kirjoitti:
Öh, onko rämä amerikkalainen keskustelupalsta?
Vierailija kirjoitti:
Sano lapsellesi että ne on valepukkeja.
Sano ennemminkin, että tulee eutanasia eikä mitään muuta...
Onneksi ei katsota ylen kanavia vaikka siitä paskasta on pakko maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Pukki aloittaa matkansa Suomesta, kun lapset on vielä hereillä. Siksi hän tulee meille ihan ovesta. Jenkkilään hän ehtii kun on yö ja siellä joutuu menemään piipusta. Eikö äiti kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan.
Joku velatoimittaja varmaan asialla.