Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Mainiota maanantaita SYYSmamit*

19.06.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7589747&p=1&tmo…

noin. Tämä linkki vie aikamatkalle viikonloppuun.

Kukkuu

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen.

Heräsin aamulla. Ja illalla. Painajaisten kanssa painin, vähältä piti, etten tehnyt unissani isänmurhaa. Levottomat jalat eivät laskeneet lepoon. Virkeät ajatukset herättivät kauniiseen ja pitkään aamuun. Taidan pian kokeilla uutta unta ilman edellisiä lisiä.

Eilinen oli kuuma ja ihana päivä. Kävin välillä kääntymässä sisällä. Ahmin kirjaa varastettuina hetkinä pihalla, kun Kukkanen lotrasi kylpyammeessaan tai keinui veikan kanssa. Keräsin kukkakimppuja eri yhdistelmin. Orvokit omaan, sireenit ja juhannusruusut samaan ja Kontiopurkillinen lupiineja portaille.

Pesää rakennan, hiki hatussa ja pipo kireällä. On kova vahtiminen, että saan siistin ja kauniin kodin illuusion säilymään. Jos lapsia ei lapsia tarvitsisi vahtia, ehtisin. Tai mies olisi toisenlainen, korjaisi aina jälkensä eikä kävelisi kengillä sisällä. Heh heh. Monta muutakin asiaa voisi olla toisin, mutta en taitaisi niitä muuksi muuttaa vaan pitäisin määnä.

Sekoilemasta bois, sanois Kukkanen, kolmatta päivää ilman vahinkoja ja vaippoja!

Kukkuu ja Ihmelapsi 37+3

Vierailija
2/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Kukkuulle, hienoa, että kukkasen vaipaton olo sujuu hienosti! Meillä ei voisi kuvitellakaan vielä olla ilman vaippoja, eilen oli ehkä minuutin ja heti pissasi matolle ja nojatuoliin.....

Mulla on ollut Ihana viikonloppu, erilainen, vapaa ja rentouttava. Oltiin kaveriporukan kanssa Porvoossa Haikon Kartanossa kaksi päivää kylpemässä ja rentoutumassa ja käytiin vanhaassa Porvoossa syömässä ja kahvittelemassa ihanissa paikoissa. Ahhh! Suosittelen kyllä kaikille! Sääkin suosi ja viikonloppu oli kaikin puolin todella onnistunut. Nyt on sitten virtaa taas olla taaperon kanssa kotona...

Nyt alkuviikosta onkin paljon puuhaa, kun pitää kaikki saada tehtyä ennen lomaa, lähdetään torstaina mökille ja ollaankin sitten melkein kaksi viikkoa reissussa, välillä käydään vain pikaisesti kotona leikkaamassa ruoho ja kastelemassa kukat, ehkäpä yksi koneellinen pyykkiäkin on pakko pestä. Mökiltä lähdetään sinne Riikaan kaksistaan, odotan sitäkin jo ihan innolla. Tekee kyllä parisuhdeloma hyvää, näin viimeyönä unta toisesta miehestä..... ei sais mutta minkäs sitä unilleen voi....:( Oli kyllä hyvä uni, ei sillä... :D

juu, ei mitään asiakirjoitettavaa, siispä annan tilaa muille. Tulin vaan sanomaan pöö ja aurinkoiset viikonalut kaikille!!

äitikuu, poitsu ja masuasukki rv 15+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kuulleet/lukeneet, että juhannukseksi odotellaan sadetta ja viileämpää säätä:( Toivottavasti tällä kertaa ennustus menee pieleen!

Mun naama näyttää siltä, että olen viettänyt viikonloppua terassilla:) En ole suinkaan pahasti palanut, mutta aurinkorasvasta huolimatta nenä kyllä vähän punottaa. Oli NIIIIN kesäfiilis! Turku on ihana kesäkaupunki! Joenrannan terassilaivoilla oli ihan sellainen fiilis kuin ois joillain festareilla ollut. Piti välillä muistuttaa itteään, että täähän oli ihan tavallinen viikonloppu. Lähinnä kai Pori jazzit muistui mieleen, kun sielläkin jokirannassa ollaan istuskeltu terassilaivoilla. Tekis niin mieli pääästä jazzeille tänä vuonna taas!

Syötiinkin ihan hyvin, vaikka Samppalinnan palvelu terassilla oli surkeaa. Panini oli kiva ylläri! Kiitos vaan vinkeistä! Illalla käytiin vähän jamittamassa ja oli kiva havaita, että sekin voi olla nykyään kahdestaan oikein kivaa. Aamuisin tietty hyydytti, mutta minä en malta mennä aikaisin nukkumaan, jos saa rauhassa tehdä mitä haluaa eikä tarvi miettiä klo 7 aamuherätyksiä. Onneksi hotellissa oli aamiainen klo 10.30 saakka:) Flunssan toin tuliaisiksi, sekin vähän hyydyttää nyt.

Lapsilla oli ollut kiva viikonloppu mummolassa. Tuntuivat mummi ja ukki tyytyväisiltä itsekin. Totesin eilen illalla, että kyllä meillä on reippaat lapset, kun noin vaan menevät viikoloppukylään mummolaan. Liikkistä:)

Nyt vois lähteä aurinkorasvapuuhiin ja kohta puistoon...

T: Ynis

Vierailija
4/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on täällä ihan kesäfiilikset, vaikka oonkin töissä. Varvastossut jalassa ;) Ihania parisuhdeviikonloppuja ollut Yniksellä, Pilellä ja Äitikuulla, täytyy meidänkin heinäkuussa ottaa miehen kanssa pieni irtiotto!

Kukkuunkin viikot on pääseet humpsahtamaan pitkälle. Miten se onkin, että kun ei itse oo raskaana niin muilla nuo viikot vaan lentävät eteenpäin? Neuvolassakin just yhdelle päivittelin, että juurihan sinä kävit ekassa tarkastuksessa - hänen mielestään siitä oli vähintään kaksi vuotta aikaa :) Varsinkin ekan odottajilla ne loppuviikot matelevat, onko se samanlaista toisen ja kolmannen ja neljännekin kerran?

Onko se Saamuska-kosmopoliitti jo palannut?

Meillä oli eilen extempore pihatalkoot, lopulta 6 tuntia laitettiin pihaa uuteen uskoon. Venna nautti ulkoilmasta ja varsinkin ne kastelupuuhat oli erittäin mielenkiintoisia. Vesi on muutenkin nyt ihana elementti - paitsi tietenkään ei sitten jos pitäisi ihan oikeasti pestä. Tapiolan uima-altaat on ykkössuosikki, ja siellä jostain syystä juuri se hyppytorni. Kahluualtaassa ensin räiskitään hetki ja sitten suunnataan hyppyaltaan reunalle katselemaan isompien lasten touhuja - ja siinä voisi olla tuntikaupalla!

Pihatalkoiden päätteeksi mentiin lähikuppilaan oluelle ja tilattiin siihen terassille pizzat. Ilta-aurinko lämmitti ja oli hyvä olo tuon kaiken rehkimisen jälkeen. Olen niin iloinen, että meillä on noin kivoja ja aktiivisia naapureita!

Torstaina suuntaamme juhannuksen viettoon Paraisille, viimeistä kertaa. Heinäkuun alussa mummola muuttaa sieltä pois. Nyt juhannusta viettämään tulee koko meidän perhe, myös siskoni ja veljeni. Saisi tosiaan nuo säätiedotukset olla pitämättä paikkaansa!

Nyt pitää jatkaa töitä.

- tea -

Vierailija
5/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin virkistävää vaikutusta odotan!Herättii ysiltä mut nukkumaa puol2 :-/

Nyt pitäs puisto suunnata,mut yökkö olo menkoista ja kaikki ärsytykset päälle..tääl on niin likasta vaik kuin yrittää siivota mut nuo lapset on nopeempia sotkussa.Ärsyttää myös et ku typy pyytää vettä,juo ja läträäloput lattialle tai sohvalle..Syönti ei suju oikein mietnkää,lähinnä sotkee ja sorminsyötäviä tunkee suun täytee ja sit sylkee!Miten sellasen kans laivalle??

Sitten tällänen kysymys????Kun jos on nähny lapsen valjaissa jossain,siis sillee että lasta talutetaa ni lähinnä aatellu et voi vanhempia ku heil on noin vilkas lapsi!!!Nyt kuitenki mietin et reissuu on typylle valjaat otettava,ei muuten pysy syöttötuolissa,mut onhan niihin se hihnakin et jos ihan taluttas sitä laivalla niissä....

ELi ehtiväisten vanhemmat ootteko valjaita käyttäny ja mitä ajatuksia tulee kun näätte lapsen valjaissa??

Kiva et Yniksen vkl onnistu ja Äitikuu,kuulostaa kivalle tuoa Haikon kartano :-)

Täytyy yrittää ulos....Seki ärsyttää ku tietää et pojal ei ole kaveria ja se on mun kimpus et itä tekis?Nyt leikkii kyl legoil...

jatu

Vierailija
6/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neljä päivää yh:na, ja olen ihan rikkipoikkikuitti. Olin kahden pienimmäisen kanssa minun äitin ja isän luona. Ajatuksena oli, että pääsisin hieman helpommalla, mutta väärä luulo. Eihän se reissu taas ollut mistään kotoisin. Pienten rytmit oli ihan sekaisin, noustiin joka aamu ennen kuutta (terveisiä vain T-P:lle, meilläkin noustaan aikaisin!). T oli taas kuumeessa ja lisäksi äitin kanssa ei oikein mennyt mahtavasti. Hän on nimittäin sellainen negatiiviinen ihminen, joka keskittyy valittamaan ja voivottelemaan miten väsyttää ja on kurjaa ja vaikeaa... Hän olikin sitten niin väsynyt, että nukkui joka päivä yli tunnin päikkärit, kun lasten melu ja niiden touhuaminen väsytti... Eipä auttanut vihjailut, että väsyttää tässä muitakin ja että voisi itsekin nukkua. Vitsinä sitten heitin, tai puolitosissaan, että jos toisin kaikki kolme lasta ja kaksi koiraa hoitoon, että päästäis miehen kanssa käymään kahdestaan jossain, niin vastaus oli heti että ei, ei hän jaksa / pärjää. Joten onnea vaan niille, joiden mummot jaksaa hoitaa!

No joo.. Kiva olla taas kotona. Pihalla onkin riittänyt puuhaa. T tykkää leikkiä hiekkalaatikolla kovasti. Myös kukkien kastelu kannulla on kivaa. Neiti taas viihtyy rintarepussa ja sieltä onkin kiva katsella maailmaa. Koiruleilla on kuuma, mustia kun ovat. Kasvimaallakin alkaa jo näkyä vihreää. Nyt kun vain erottaisi kasvit rikkaruohoista.

Valjaista Jatu kyseli. Meillä esikoisella piti olla valjaat vaunuissa ja syöttötuoleissa ym. Laivalla kuljetettiin myös valjaissa ja kun mentiin syömään, niin esikoinen laitettiin kaiteeseen(!) kiinni valjailla, ei oisi muuten tullut mitään tolkkua.Saatiinpahan rauhassa syödä... Jos itse nään, että jollain on lapsi valjaissa kiinni, alkaa minua lähinnä naurattamaan. Muistuu mieleen vain, kuinka riski esikoinen oli. Joku tietenkin katsoi kieroon ja saatiinpa jokunen kommenttikin. Mutta lapsen turvallisuudesta ja ehkä myös omastahan siinä on vain kysymys. Valjaat vain käyttöön!

Juhannuksena ollaan kotona. Miehen vanhempien mökki on " varattu" . Eli ei päästä sinnekään, kun miehen veli perheineen menee sinne. Pieni mökki ja paljon porukkaa. Ei kiitos! Olen mieluummin vaikka kotona!

Potta-asioissa ei ole edetty, siispä kateellisena luen muiden vaipattomasta elosta...

Oli jotain muutakin, mutta nyt lähden kauppaan. Esikoisella on synttärit huomenna. Vieraita tulee melkein 20. Tiedättekö, paljonko kaksikymmentä kymmenen vuotiasta syö herkkuja? Luultavasti rekkakuormallisen verran. Lähden siis kauppaan ja sitten alan leipomaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Mimmu ja lapset x3

Ps. Äitikuun uni hymyilytti ;) Heti tuli vain mieleen, että näkisiköhän tuota itse jotain kivaa unta, jos joskus saisi nukkua?

Vierailija
7/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on. Ja keskiviikon jälkeen alkaa sitten päiväkin lyhenemään. No, ei kai sen tarvi tarkoittaa kesän loppumista vaikka niin varsin aina sanonkin.

Tämä aamu alkoi taas puoli 7. Mikä siinä on että mummun kanssa kyllä nukutaan pitkään?

Käytiin uimassa hallilla Onnin kanssa aamulla. Oli vähän niin ku pakko. Mies oli höpötellyt pe iltana, että aamulla mennään uimaan ja Onni sitten lauantai aamuna heti sanoi " isi uimaan" . Mutta kun mehän lähdettiin sinne Rovaniemelle niin se uiminen sitten jäi. No, helle oli kai tehnyt eilen tehtävänsä, kun mies oli lähdössä nukuttamaan illalla Onnia. Mies nimittäin sanoi, että tuu Onni, mennään uimaan! Lupasin sitten, että aamulla mennään. Minähän en ole kaksistaan Onnin kanssa käynyt uimassa sitten joulukuun. Mies hoitaa yleensä sen puolen. No kivaa meillä oli, Onni nautti kovasti vaikken varmasti tehnyt mitään niin hurjaa kuin isänsä:)

Kyselempä mielenkiinnon vuoksi, millä mallilla on syystaaperoiden syömiset tällä hetkellä? Joko kaikki syövät itse vai tarvitaanko vielä apuja?

Meillä syödään itse. Puurot aamuin illoin syötetään. Jotenkin on mennyt siihen se homma, että Onni ei ala syömään itse vaan vaatii sokerikupin ja siitä sitten lappaa vähän sokeria lautaselle ja minä syötän puuroa. Aamupuuron joskus syö itse.

Kerpulle jaksuja edelleen! Olet ollut usein ajatuksissa. Toivottavasti asiat selviävät pian.

T-P

Vierailija
8/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole läkähdyttävän kuuma. Voi Kääk, noita T@hden ja Kukkuun viikkoja. Yht`kkiä viikot kuluvat näin netistä seuraten! :-) Toista se oli omien viikkojen kanssa.. Jaksuja masun kantoon helteellä! Ja viileitä sikeäunisia öitä! :-)

Tipillä oli kiva ylläri työkkäristä, kerrankin niinpäin. :-) Minä odottelen Kelan äp-ylläriä edelleen. :-(

Mitäs kyssäreitä oli vielä.. Sini alkoi syödä itse 1v2kk iässä. Mutta onkin ollut pienestä pitäen keittiössä viihtyvää tyyppiä. Kiva siellä äidin riemuna.. Jos kuulee vähänkin kolinaa keittiöstä, niin samantien jää lastenohjelmat, leikkikaverit yms. oman onnensa nojaan. Sini tulee auttamaan äitiä tai isää..

Valjaista. En minä niistä tai niiden käyttäjistä ajattele mitään. Käveleehän osa koiristakin ilman valjaita ja toisilla ne on. Minä kun en vieläkään näe kovinkaan paljoa eroa koirien ja pienten lasten välillä. Samanlaisia tohottavia tyhjäpäitä ne on molemmat. :-D

Mietin että täytyykö Sini laittaa kaupassa käydessä valjaisiin. Sini kun hajoaa ihan atomeiksi kun täytyisi kaupasta ulos lähteä. Yrittää aina juosta kaupasta ulos yksin vilkkaasti liikennöidylle kaupan pihalle. Ja maailma kaatuu hänellä, kun äiti haluaa että Sini pitii äidin kädestä kiinni. Kokeilen vielä jospa tilanteeseen toisi ratkaisun pieni koppa. Mihin Sini saisi laittaa osan ostoksista ja kantaa sen autoon. Kun vain pääsisi torille ostamaan sen kopan. " huoh"

Rosa heräsi.

Nauttikaa helteestä! :-)

Kiitokset sympatioista!

Lila75

Vierailija
9/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää. Onneks sisällä on nyt viileää, mut makkari on ihan tuskaisen kuuma öisin. Nea päiväunilla, toivottavasti nukkuis pari tuntia, kun aamu alko jo puoli 7. Ysiltä mentiin jo puistoon ja 2,5 tuntia oltiin. Jotenkin niin kivaa olis mennä rannalle, tai piknikille tai jotain, mut kun ei ketään täs lähellä.. :-( Tai ois se oma piha, jonne vois altaan laittaa Nekulle ja ite sais istuskella.

Jatu, ei mulla koskaan mitään neg. mielikuvia oo tullut, jos oon nähnyt valjaat lapsella. Onhan se nyt ihan ymmärrettävää, jos vaarana on et toinen karkaa/eksyy. Ja vähempi huolta ja stressiä vanhemmille myös! Ottakaa ihmeessä valjaat! Voi kun Neakin suostuis juomaan noita pillimaitojuttuja, mut ku ei..ei mitään maitoa..

Mimmu, harmi kun reissu oli väsyttävä. Toivottavasti joskus pääsisitte jonnekin kahden miehen kanssa! Mäkin siitä haaveilen, mut mummolat niin kaukana..

Äitikuu,, T-P, Pile ja Ynis, ihanan kuuloiset reissut teillä! :)

SyömisG: Itse syö haarukalla ja lusikalla hienosti. Joskus pyytää apua, kun ei itse viitsi tai on liian väsynyt tms. On kyllä kiva, että voi itse siinä syödä samalla.

Kerpulle hyvää vointia toivon!

Mä opettelen nyt hidastamaan kävelyä ym, mikä on tosi rasittavaa. Onneks ultrassa nyt sit näkee sen kohdunsuun tilanteen. Mieskin pääsee mukaan, oli työnantaja antanut luvan ja Nekulle sain hoitajan siksi aikaa.

Nyt syömään, äsken ei kana ja riisi oikein uponnut. Sais kyllä lämpimät ilmat jatkua, ei jaksais sadetta..

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 18

Vierailija
10/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meni Idan tutti rikki, kun en enää jaksanu sitä, et se joka ainoassa paikassa huutaa tuttia. Siis jos se oliskin vaan ollu unitutti, mutta kun se piti saada autossa, bussissa, kaupassa, puistossa jne. Ainoastaan uimassa sitä ei tarvinnut. Illalla leikkasin tutista imuosan pois ja sitä sitten illalla ihmeteltiin. Omassa sängyssä uni ei meinannu tulla millään, koko ajan vaan halusi halata ym. Meidän sänkyyn sitten nukahti n. 45min jälkeen (nukkuu välillä muutenkin meidän sängyssä, joten ei paha), hiukan itkeskeli tuttia mutta nukahti kuitenkin. Neljään asti nukkui hyvin, sit alkoi itkeskely ja kiehnääminen. hoki vaan tutti rikki, tutti rikki. Pari tuntia pyöri siinä ja sit nukahti, herättiin klo 11!!!! Ei taida tulla päikkäreitä tänään... Vähän kävi reppana sääliksi, kun ite sanoi rikkinäisestä tutista, että roskiin, mutta sitte ei kuitenkaan raskinut tiputtaa tuttia roskaämpäriin. Tutti on siis edelleen tallella, Ida sitä välillä katselee, mutta ei vahingossakaan pistä suuhun, näyttää se niin oudolta... Ehkä tämä tästä...

Meillä vaipat takasin käytössä, kun Ida saatto välillä pissata housuihinsa, mutta ei tullut edes sanomaan siitä. Hoidetaan nyt ensin tämä tuttiasia, ja koitetaan sitten uudestaan.

Onnea Kukkaselle hienosti sujuneesta vaipattomuudesta!!! Samoin Nealle!

Tossa sivussa kun on tuo " vararengas ei millään puhkea" -mainos, niin Idasta se on tosi hauska ja koko ajan matkii ton naisen kädenliikkeitä.

Valjaita oon itekin harkinnu Idalle, koska sillä on taipumusta esim. kaupassa rynnätä yhtäkkiä liukuportaita kohti tai sitten vaan juosta karkuun. Tosin Muumimaailman reissu meni tosi hyvin, ei yhtään yrittäny karata. Samoin syöttötuolissa pysyy n. 2sekuntia, paitsi omassa trip trapissa.

Ida syö ite sen vähän mitä syö, tällä hetkellä on taas joku paasto menossa. Ärsyttää kun Ida ei söis muuta ku hedelmiö ja vihanneksia. Ei puuroa, velliä, viiliä, leipää, kinkkua, juustoa, kalapuikkoja tms. ainoastaan perunoita ja porkkanoita... ja tietty lemppari jauhelihakastike ja makaroni maistuu... siinä ne...

mut nyt meteli yltyy, pitää mennä.

p+i

Vierailija
11/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri viimeisen pisteen aikaiseksi sen appron suhteen, se on valmis. Juu, ei nyt verrattavissa millään lailla muiden tieteellisiin superhyper suorituksiin, mutta kiitettävästi se on talven päikkäriajan tai illan tunnit syönyt. Mitäs mää nyt teen?;) Noh, taidan jatkaa syksyllä siitä eteenpäin....karvoistaan ei pääse...

Perjantaina lähdettiin ex tempore matkaan kuin ei oksutautia enää tullut. Ajettiin Vantaalle sokoshotelliin, sitten lauantaina Porvooseen rippijuhliin ja sunnuntai oltiin siskon ja sen miehen kanssa Suomenlinnassa. Eilen kotiuduttiin puolilltaöin. Kivaa oli! Toi hotsku vaan oli kammo, tiedän kyllä että se on varsinainen bilekeskus, mutta en tiennyt, että yleisissä tiloissa niin respassa kuin aamiaisravintolassakin saa haista tupakka. Yök. Valittiin täysin sen perusteella, että siellä oli kuntosali, sen verran fanaattisia liikkujia ollaan:) Harvassa hotskussa muuten on kunnollista salia, tylsää! Motti viihtyi reissussa taasen vallan mainiosti, kyllä elämä on paljon helpompaa jo tämän ikäisen kanssa kuin vaikka vuosi sitten, turnauskestävyys on loistava, varsinkin kun saa vain itse liikkua;)

Toimin myös miehen siskon olkapäänä. On se kuulkaa niin, että nautitaan nyt kun ne on pieniä, ongelmat tosiaankin kasvaa iän myötä. HuhHuh.

Totesin reissussa olevani tällä hetkellä todella onnellinen. Parisuhde voi hyvin, minulla on hyvä mies, ihanan vallaton Motti ;), kesä on parhaimmillaan ja moni asia mallillaan. Perhetiimimme toiminta on tätä nykyä melkein saumatonta, varsinkin reissussa.

Ja Motille sopii soijajäde!!!

Aavis ja Motti

Vierailija
12/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valjas kommenteista.Meillä valjaat ostettii ku pojan rattaissa oli vaa lennevyö..Typy tarvii valjaita myös syöttötuolissa,nyt raittaissa on 5-piste vyöt..ja kyllä minä laivalla typyä niissä talutan :-) Syöttötuoliin tarvitaan ehdottomasti tai kukaan muua ei voi syödä!Minuakin yleensä hymyilyttää lapset níissä-tulee nuo omat mieleen...

Puistossa oltii reilu 2tuntia.MEntii vaille12..se on hyvä et ruokailun jälkee lähtee paljo väkee pois ni helpompi nähdä lapset mut eipä jää usein seuraakaan :-/ Ei me kyllä aiemminkaa sinne ehitä..

Tänää poika oli ruokajonossa,typy hiekkalaatikolla n.3metrin päässä.Kävin sanomassa pojall lyhyen asian ja typy ei ollu enää hiekkalaatikolla.Sydän pomppas kurkkuu ku ei missää näkyny...oli jo kaukana liukumäessä!!!

Enkeli:Olis kiva mennä yhessä piknikille mut ei taida nyt onnistuu...

Ja typy juo hyla-maidon tuttipullosta,mut pääasia et juo sitä ku säilyy huoneenlämmös.Kokeiltii eilen sellast nokkaa pulloon mut ei..

Ku jaksaa ni jätetää pullot pois ja sit se varmaa on jonkun aikaa juomatta,mut nyt ei viiti ku tehää retkiä ni saa siellä pullolla hiljaseks,mut heti syksyllä!

G:Typyn syönti on menny enempi sotkemiseks eli enempi syöttämiseks..Ite mättää ruokaa ihan minne sattuu vaik osain kyl suuhun.

Kiva Aavis lukea teiltä hyviä kuulumisia :-) ja onnea yhden työn valmistumisesta !

Poika tahtos tähän....

jatu,joka taas yrittää vähentää herkkuja!

Vierailija
13/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen tiedä missä on lasten uima-allas. Mutten tiedä olisinko niin reipas muutenkaan, että jaksaisin sitä itse täyttää ja uittaa lapsia siinä. Tossa takapihalla on muutenkin ihan tajuttoman kuuma, joten hirvittäis siellä vedessä lilluvat lapset aurinkorasvasta huolimatta.

Aavis, kivaa, kun menee hyvin! Meidän tiimityö ei ihan noin saumatonta ole, mutta on kivaa, kun huomaa jälleen viihtyvänsä miehen kanssa hyvin kahdestaankin. Osataan oikeasti nauttia olostamme ja toisistamme eikä vaan väsyneenä ihmetellä mitä tehtäis ja äyskittäis joka asiasta:) Tai mietittäis vaan hiljaa omia asioitamme:) Oli kivaa syödä torilla jätskiä ja ihmetellä minne seuraavaksi mentäis, kun minnekään ei ollut kiire.

Piti muuten suositella Turun Centro-hotellia, jos joku on sienne päin matkaamassa. Oli positiivinen ylläri!

Mun on vieläkin vaikea tajuta, että on näin täysi kesä jo:) Että vois mennä vaikka rannallekin oikeasti. Parit sortsit sain ostettua itselleni tänään, kun vanhat kaikki niin ahdistaa. Lapsille yritin myös löytää hattuja, mutta kun esikoinen haluaa, että pitää olla samanlaiset. En jaksais sellasen asian kanssa tapella joka kerta uloslähtiessä, joten voisin hyvin ostaa samanlaiset. Missään ei vaan ole kunnon hellehattuja eikä varsinkaan molemmille kokoa. Pitää sekin olla niin vaikeaa.

Mun flunssa on vaan pahenemaan päin. On aika tööt olo. Miehelläkin ois vielä palaveri illalla, mutta lupasi tulla suht ajoissa kotiin. Tää kuumuus ahdistaa, kun on muutenkin huono olo. En kyllä jaksa lähteä ulos enää lasten kanssa.

Täytyy lähteä niistämään...

Vierailija
14/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatulle piti sanoa, että en koskaan ajattelis mitään pahaa valjaista. Ennemmin päinvastoin, että vanhemmat on vastuuntuntoisia ihmisiä eikä anna vilkkaan lapsen juoksennella minne sattuu. Suostuuko typy niissä kävelemään, oletteko testanneet?

Vierailija
15/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle lahottaa päätä. En jaksa keksiä otsikoita enkä jaksa muistaa mitä täällä jo kirjoitettu vaikka juuri luin.

Ainakin valjaista. Enpä minäkään niistä sen kummempaa ajattele. Tytöllä on valjaat rattaissa. Minulle itsellä on ollut valjaat aikoinaan joka paikassa, minua on kuljetettu kuin koiraa :) Koska minä karkailin vähän väliä. Lila osasi ajatukseni hyvin jo kiteyttää, myös tuon koiravertauksen :) :)

Ihanaa oli lukea syysmammojen ihanista erilaisista viikonlopuista. Pilen viikonloppu kuulosti erityisen ihanalta, myös Yniksen. Minä NIIN kaipaa parisuhdematkaa jonnekin .. No, me mietimme että elokuussa kun mies viettää loput lomansa, me lähdemme kahdestaan jonnekin. Niin, me ei sitten sinne USAan lähdetäkään. Ei onnannut, hommat hoidetaan nyt toisella tavoin .. Eli näen miestäni varmaan tosi vähän heinäkuun puolen välin jälkeen kun lomansa päättyy :(

SyömisG, tyttö osaa syödä hienosti itse mutta aina välillä ei vaan halua/jaksa/viitsi. Yleensä se menee nyt niin, että aloittaa hienosti itse syömään, lopettaa ja odottaa että minä/mies syötetään loput. Pääasia tällä hetkellä että ylipäätään syö.

Tyttö vietti viikonloppuna mummolassa vaipatonta elämää kahden päivän ajan. Tulos: yksi pissa pottaan, muut tuotokset sinne tänne puutarhaa. Paras ehkä oli se, kun tyttö seisoo terassilla potta kädessä ja liruttaa samalla jalkojensa juureen :/

Kukkuulle piti vielä toivottaa kovasti tsemppiä massun kanssa helteeseen. Niin, ja T@hdelle myös näin ollen.

Juhannusmenuuta suunniteltiin aamusella naapurin kanssa. Hyvältä näyttää :) Harmi, jos sataa ja kylmenee .. Voisiko joukkovoimalla saada aikaan aurinkoisen jussin, jos kaikki oikein kovasti toivoisi ...

Lähden kauppaan. Josta tuli vielä mieleen toivottaa Mimmulle mukavia synttärijuhlia huomiseksi.

Alli

Vierailija
16/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idalla on aivan huippuhyvä hellehattu, hennesiltä ostettu. Ei ehkä kuosiltaan täysin mun mieleen, on sellainen vaalea ja ruusuja siinä pohjalla, mut se on tosi hyvä! Lieri on niin iso (ei siis mikään kalastajanlakki) et peittää kunnolla niskan, korvat ja sit vielä kasvojakin suojaa. Lisäks jos auringossa istuu vaikka hiekkiksellä niin se suojaa tavallaan myös olkapäitä, koska ainakin jos aurinko oikeasta suunnasta paistaa niin lierin varjo " lankeaa" olkapäille.

Eipä ole päikkäreitä tänään nukuttu, miesraukka on ollu 8h tuolla ulkona paahteessa töissä...

Nyt Ida muuten jo vei sen tutin roskiin, kun totesi taas että tutti rikki, roskiin. Saa nähdä mitä yöstä tulee, ensin nyt pitäis selvitä kauppareissusta... sielläkin kun Ida aina ennen huuteli tuttia...

Vierailija
17/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti marina tuulella joten karkasin koneelle ja jätin kiukuttelevan Veetin isin hoitoon.

Huh että ulkona on läämintä. Tänään oli ekaa kertaa sellainen olo että huh huh ja ei oikein jaksanut mitään tehdä.

Äippäpakkaus tuli tänään ja heti kävin sen postista hakemassa. Oli ihana hypistellä niitä vaatteita. Veeti niitä yritti päällensä laittaa. Mutta sitten sanoi että vauva ja tuli halaamaan masua.

Huomenna illalla lähdetään kohti rovanimeä ja tortaina tai perjantaina jatketaan matkaa sodankylään. Lähdetään yötä vasten ajamaan ettei autossa oo niin kuumaa (haaveilee autosta jossa ilmastointi). Toivottavasti Veeti nukkuis autossa.

Valjaista. Veetillä on valjaat mutta ne on jäänyt käyttämättä. Osaa ne iroittaa vaikka ne laittais kuinka tiukalle. Ja muutenkin saattaa ne päällä vaan heittäytyä makaamaan lattialle. Meillä siis vaan juostaan Veetin perässä hiki päässä. Vois kyllä joku päivä kokeilla miten pysyis valjaissa.

Meillä Veeti saa kädet irti autoistuimesta (vyöt on niin tiukalla kyllä kun vaan saa) ja rattaiden 5 piste vöistäkin saa ittensä irti. Ei tota apinaa tunnu mikään pidättelevän.

Itse syömisestä. Veeti on syöny vuoden ikäisestä asti itse oikeestaan kaiken. Ei anna auttaa syömisessä. Sotku on kyllä sen mukainenkin.

Nyt en muista mitä piti kirjoittaa. Tuli vaan omaa napaa.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv29+5

Vierailija
18/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt edes pinoa lukea loppuun kun mies jo tuli Onnia nukuttamasta!!! Eilen ei Onni halunnut nukahtaa isin kanssa ja äiti huudettiin apuun. Nyt sitten mies ajatteli, ettei se nukuttaminen enää häneltä luonnistu ja mä olin menossa ONnin kanssa. Mutta Onnnipa sanoi, että isin sylliin. Ja eipä tainnut isi olla kymmentä minuuttia yläkerrassa, eli ihan totaali simahtaminen siis:)

Heti kärkeen, etten unohda: Onnea Tomera Idan tutittomuuteen! Toivottavasti sujuu helposti. Meillä sitä kyselyä iltaisin kesti viikon verran. Alkuun enemmän huuteli tutin perään. Nyt ei ole kysellyt. Tänään kun herätin päikyiltä niin silloin sanoi tutti.

Tosiaan piti ihan herättää, kun oli kiire asioille. Eikä meinannu poika herätä millään vaikka 2,5h nukkui. Mutta heräs sitten onneksi ihan hyväntuulisena.

TUlin tuossa seiskan jälkeen salilta ja jäin Onnin kanssa pihalle kun mies lähti kauppaan. Pian Onni alkoi pidellä mahaa ja sanoi " ai ai, syömään" . Eli nälkä. Keitin vahingossa aika vähän puuroa ja senhän se söi heti, tai siis mä syötin.. Yritin keittää lisää mutta enää ei maistunut vaan tuli kakkahätä. Ja voi että oli kovalla taas. Onni raukka sanoi sattuu, pipi ja itki mutta sai sentään tulemaan sen itse. Heti jos on enemmän saanut juoda mehua (sokerista pillimehua) ja jotain muita herkkuja vähän, vetää kovalle.

Valjaissa olevaa lasta en ole tainnut koskaan nähdä mutta tuskin mitään ihmeitä ajattelisin. Ehkä se olis vaan huvittavan näköistä:) TOttahan se on, että paremminkin kyse on silloin vastuuntuntoisista vanhemmista. Onnin kanssa ei ole vielä ollut ongelmaa, jos on rattaa mukana ja haluaa kävellä, pitää aina rattaista kiinni. Syöttötuolissakin istuu nätisti. Meillä on siinä se pehmuste, niin se ei mahdu nouseen seisoon. Anoppilan tuolissa pääsee seisoon ja tekee sen kyllä. Kaveri Kokkolassa laittoi myös oman taaperonsa aina vyöllä kiinni syöttikseen:)

Ihanaa oli tosiaan lukea Aaviksen mietteitä. Kiva, että asiat on hyvin kaikin puolin!!!

Nyt suihkuun.

T-P

Vierailija
19/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutin Mottia vain puoli tuntia. Se on kyllä pitkän ajan ennätys. Olen ajatellut meidän osalta, että täysin hankkiudutaan tuttipulloista eroon vasta syksyllä ja jos nukahtaminen on edelleen silloin todella pitkäaikaista, tehdään vasta sitten asialle jotain. Näin kesällä tuntuu olevan niin hässäkkää ja reissuja, jotka sotkevat kuviota. Totesin viikonloppuna, että ihan hyvä, kun on vielä tuota Neocatea ja pullot, saa ainakin jotain annettua ihan hygieenisesti. Allergioissa on kyllä tosi hankalaa muutenkin ruoan säilyminen, saati sitten kesällä. Kun ei purkit käy, paitsi päärynä ja maissi, mutta ei lapsi niillä elä.

Marjatoille mulla oli asiaa. Raparperiä riittää ja mieli tekee piirakkaa, mummallakin huomenna synttärit jonne lupasin leipoa. Joku mehevä ohje olisi kiva? Mun raparperipiirakasta tulee aina kuiva eikä maistu hyvälle. Pitäisi varmaan olla joku päällinen.

Mietin noita valjasjuttuja lukiessa, ettei mulle ole tullut mieleen ollenkaan laittaa Mottia kiinni syöttikseen. Jätettiin vaan syöttis pois käytöstä ja pään puhki olen miettinyt, millä Motin saisi istumaan paikoillaan....Reissussa käytetään apuna matkiksia ja nyt oli mukana rinkka, jossa Motti viihtyy hyvin. Hiukan huvittuneita katseita sekin saa aikaan....Öttiksen kanssa on sama ongelma, että Motti kiskoo viispistevyöt autossa irti, vaikka olisi kuinka tiukalla. Ei ole kovin turvallista matkustusta:/ Olen ajatellut mennä tällä viikolla lastentarvikeliikkeeseen ongelman kanssa.

Aavis ja Motti

Vierailija
20/27 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis, laita piirkan päälle kermaviiliä. Antaa mehevyyttä ja sopii " miedontamaan" raparperia. Minä laitan yleensä yhden purkin (sellaiseen tavalliseen piirakkavuokaan). Joskus maustan kermaviiliä vähän, esim. ripaus sokeria. Kaneli tuo myös hauskaa makua (sitäkin vain ripaus). Sitruunaakin olen tainnut kokeilla mutta en raparperi-piirkan kanssa. Muuten en osaa tarkempaa pohjan ohjetta antaa koska minä yleensä leivon ja kokkaan ilman reseptejä, käsituntumalla.

Meilläkin tyttö nukahti todella alta aikayksikön. Taisi silmät olla jo kiinni ennenkuin pää kopsahti tyynyyn. Koko armaan päivän oltu ulkona - paitsi ruuat ja päikkärit käytiin nauttimassa sisätiloissa. Pihan lapsille oli täytetty kahluuallas ulos ja voi sitä kesän riemua :) :) Varsin ihanaa oli juosta nakuna. Ja pyöriä märkänä hiekassa. Voitte vain kuvitella minkä näköisiä pihan lapset olivat päivän päätteeksi. Tyttö saatiin kantaa suorilta jaloin suihkuun. Pääasia että lapset nauttivat!

Taidanpa lähteä tästä itsekin vesileikkeihin eli uimaan. Ihanaa päästä rentoutumaan ... Hyvää yötä!

Alli