Mitä Sinä teet päivittäin ennaltaehkäisevänä asiana, ettet saa diabetesta? - IS: " Äkkikuolema voi olla ensimmäinen oire tyypin 2 diabeteksesta"
Tyypin 2 diabetes voi olla jopa hengenvaarallinen, vaikkei se aiheuta minkäänlaisia oireita
https://www.is.fi/terveys/art-2000006352807.html
Pyritkö tekemään päivittäin tiettyjä asioita, jotka ennaltaehkäisee? Mitä ne ovat omalla kohtaasi?
Kommentit (21)
Pyrin syömään vihanneksia joka aterialla ja paljon täysjyvätuotteita. Olen vaihtanut Oivariinin Keiju Rypsiin. En myöskään tupakoi. Painoa pyrin tiputtamaan vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon nyt kahvia.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/26/kahvi-saattaa-vahentaa-riskia-…
.
"– Mitä enemmän kahvia juodaan, sitä pienempi on diabetekseen sairastumisriski. Riski jopa puolittuu, kun juodaan kahvia yli 7 kuppia päivässä, joka on tietysti hyvin iso määrä. Ja meidän tutkimuksissa, samoin kuin muissa tutkimuksissa on pystytty osoittamaan, että tämä riskin väheneminen ei riipu muista tekijöistä, vaan se on nimenomaan kahviin liittyvä ominaisuus"
Aika hieno juttu. Tässähän juo kahvia oikein mielellään, kun tämän luki.
En tee mitään, koska minulla on jo diabetes. Tekee aina mieli sanoa eri tilaisuuksissa päivystäville diabetesriskitestien tyrkyttäjille: Ei kiitos, mulla on jo.
Otan mielelläni äkkikuoleman. Mahdollisimman pian, kiitos.
Että sellainen kritiikitön joulunalus pelottelu tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään, koska minulla on jo diabetes. Tekee aina mieli sanoa eri tilaisuuksissa päivystäville diabetesriskitestien tyrkyttäjille: Ei kiitos, mulla on jo.
Ja minä olen jo äkkikuollut. Ei ole enää mitään ongelmia kropan kanssa.
T meedion välityksellä ja rauhaisaa joulua kaikille.
Lopetin aspartaamin ja heroiinin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa samalta kuin herpeksestä varoittelijat. Ne joilla on jo, eivät varmaan ole kovinkaan huolissaan. Ehkä jopa vapauttavaa, jos jotain positiivista haluaa hakea.
– Aivo- tai sydäninfarkti, ja sitä kautta äkkikuolema, voi olla ensimmäinen oire tyypin 2 diabeteksesta. Näin voi tapahtua varsinkin silloin, jos verensokeri on ollut pidempään piilevästi koholla, Ilanne-Parikka sanoi.
Mikä on seuraava oire äkkikuoleman jälkeen?
Mieluummin otan sen äkkikuoleman kuin ehkä vuosikaudet vanhainkodissa makuutettuna.
Eikö diabetes näy verikokeissa? Itsr käyn parin vuoden välein labrassa, ei ole mitään ollut.
Geenitestien mukaan mulla ei ole kovin suurta riskiä 2-tyypin diapetekseen. Lisäksi liikun, syön terveellisesti ja olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö diabetes näy verikokeissa? Itsr käyn parin vuoden välein labrassa, ei ole mitään ollut.
näkyyhän se, jos sitä etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin syömään vihanneksia joka aterialla ja paljon täysjyvätuotteita. Olen vaihtanut Oivariinin Keiju Rypsiin. En myöskään tupakoi. Painoa pyrin tiputtamaan vähitellen.
Haluat siis diabeteksen?
Puolen tunnin lenkki päivittäin ja salilla aina välillä. Kävin juuri yleistarkastuksessa, saa nähdä miltä tulokset näyttää.
M60 (178/73).
En mitään. Genomin kattavassa testissä riski on alentunut eikä suvussani ole yhtään diabeetikkoa, vaikka suurin osa täyttää sairaaloisen lihavuuden kriteerit.
Minulla ei ole kovin suurta riskiä. Olen normaalipainoinen, en juo tai polta ja harrastan arkiliikuntaa. Lisäksi syön runsaasti kasviksia.
En tietoisesti mitään, mutta olen alipainoinen, liikun päivittäin ja syön reilusti kasviksia ja marjoja ja muutenkin suht' terveellisesti.
Vaihdoin hiilaripainotteisen ruokavalion rasvapainotteiseen. Vyötärö kapeni alle 70 senttiin enkä enää syöpöttele sokerilla, koen että en voi enempää asian eteen tehdä.