Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen päättäminen hyvissä ajoin

Vierailija
23.12.2019 |

Päätin juuri parisuhteen, koska koin etten pysty toteuttamaan puolison hyvinkin realistisia unelmia (lapsi, avioliitto, talo, matkustelu).
Ensimmäiset vuodet suhteessa oli hyvin, pikku hiljaa aloin kyllästymään kuuntelemaan aina samoja juttuja, yhteistä tekemistä ei ollut kuin seksi ja huomion antaminen toiselle tuntui siltä kuin se olisi ollut työtä ja omasta ajasta pois. Alun pelko pettämisestä muuttui välinpitämättömyydeksi ja ärähtelin pienistäkin asioista.
Erosta ilmoitin suoraan pitkän mietinnän jälkeen, että se oli tässä.
Teinkö väärin vai olisiko pitänyt jatkaa?
Itse koen, että oltaisiin menty kohti epäterveellistä suhdetta missä välttelen puolisoa kaikin tavoin ja hän puolestaan syyttäisi minua saavuttamattomista unelmistaan.
Ollaan keskustelu jonkin verran näistä syistä ja kuulemma ei haittaa pätkääkään toiveet kunhan vain saa rakkautta ja haluaisi mukaan minun harrastuksiini vaikka ei kiinnosta tippaakaan häntä.
Vaikea uskoa että hyvää olisi tullut.

Onko kenelläkään kokemuksia suhteen lopetuksesta ennen kuin se menee riitaisaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Actions shows.

Act.

Vierailija
2/5 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmasti tuntuisi kivalta jos nyt taikaiskusta saisit tuosta suhteesta vielä täydellisen, eli yhtäkkiä mystisesti erokortin tullessa pöytään kaikki muuttuisi ihanaksi. Tosiasia on kuitenkin että vaikka tämä kumppanisi nyt yhtäkkiä lupaisi maat ja taivaat, ja alkaisi olemaan muka kiinnostunut tekemisistäsi, niin teitä on kuitenkin 2 tuoss suhteessa, joten sinun pitäoisi muuttua kuin taikaiskusta myös. Niin kuin tiedät, et itse siihen pysty, joten voit päätellä ettei pysty kukaan muukaan. Ei kaikkia ole tarkoitettu yhteen, vaikka aluksi siltä saattaisikin tuntua. Itselläni kaikki menneet suhteet on tällaisia, eihän niistä muuten olisi erottukaan. Ja kyllä, olen itse joka kerta eronnut siksi että en näe suhteella tulevaisuutta, ilman että se toinen muuttuisi täysin. Tämä jo kertoo sen että henkilö on väärä, jos hänen pitäisi täysin muuttua. Nykyinen kumppani on ollut 5v hyvä, ja tämä on pisin seurustelusuhteeni. Tässä ei ole tarvinnut edes miettiä kertaakaan että haluaisin jotain muuta, tai että en olisi kiinnostunut kumppanistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sen itsekkin koen olevan, mutta entinen puoliso ei jostain syystä ymmärrä, että jos minä en kykene muuttumaan, en voi vaatia häneltäkään sitä.

Otti ymmärrettävästi aika raskaasti kun tuli tähän aikaa vuodesta ja aika yllättäen vaikka olen esittänyt vihjailevia kysymyksiä mihin hän itsekkin on vastannut samaan sävyyn ettei suhde kestä.

AP

Vierailija
4/5 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sun puolelta harkitulta päätökseltä.

Vierailija
5/5 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sun puolelta harkitulta päätökseltä.

Kyllä.

Miettisin erittäin tarkkaan muita vaihtoehtoja ja koin tämän olevan se paras ratkaisu. Ikinä ennen en ole eronnut näin vaan kaikki on ollut hyvin sotaisaa ja järkyttävää riitelyä.

Se, miten otin asian puheeksi meni aivan päin mäntyä ja vain möläytin asian ulos minkä takia puoliso meni lukkoon ja jäi sairaslomalle.

En ymmärtänyt kuinka pahaan shokkiin hän meni ja kuinka paljon alkoholia ja lääkärin stressiin määräämiä lääkkeitä oli ottanut.

Oli laitellut minulle viestejä, mitä oletin tulevan surulliselta, mutta selväpäiseltä ihmiseltä ja tuli hermostuttua sekä sanottua aika häijyjä asioita.

Nyt tilanne rauhoittunut ja ollaan saatu avattua tätä asiaa fiksummin, sovittiin tapaaminen neutraalin paikkaan mistä molemmilla helppo lähteä jos ahdistaa ja pyysin anteeksi suuttumistani.

Nyt sormet ristissä että hänkin ymmärtää miksi suhteesta ei todennäköisesti tule mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi