Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista teillä on joulupöydässä, mitä ei yleensä joulupöytään kuulu?

Vierailija
23.12.2019 |

Eli syödäänkö teillä jouluna jotain ei-perinteisesti jouluruuaksi katsottavaa ruokaa? Meillä on aina lihapullia. Lapsia varten aikanaan tehtiin ja jäi tavaksi vaikka lapset kasvoivat ja oppivat syömään perinteisiäkin jouluruokia.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on joulupaivana tapana syoda nimenomaan ei-jouluruokaa, eli mikaan tarjottavista ruuista ei kuulu perinteiseen joulupoytaan.

Tana vuonna on sahramilammasta ja kanakebappia puuhiiligrillista, kolmea eri sorttia riisia, itse leivottua flatbreadia ja munakoisolevite. Jalkiruuaksi teeta ja baklavaa. 

Aattopoyta sen sijaan on taynna perinteisia suomalaisia ruokia. Ehka Ahvenanmaan mustaleipa, jota syodaan kalojen kanssa, on semmoinen mita ei joka joulupoydasta loydy? 

Vierailija
2/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilettuja, ranskiksia, kasvispihvejä, lohirullia... Meillä jouluruokaa syö vain äiti, muille on omia herkkuja. Kinkku on pitkään korvattu kalkkunarullalla ja tänä vuonna mies pitkästä aikaa päätti, että paistaa kinkun. Rosollia meillä ei syö kukaan.

Lasten kasvaessa joulupöydän ruuat muuttuvat. Tänä vuonna on kuulemma tacoja ja sipulipiirakkaa. Ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi ja uunilenkki.

Hernekeittoakin on, sitä syödään vain jouluaattona. Ja taatusti aitoa Jalostajan soppaa😜

Vierailija
4/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli aikoinaan Teksasissa töissä ja oppi siellä, että joulupöytään voi kuulua myös meksikolaiset ruuat. Tänä vuonna meillä on enchiladoja, viime vuonna oli tacoja.

Vierailija
5/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies.

Vierailija
6/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi

Vierailija
7/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat kuuluu meilläkin, en edes ole ajatellut ettei kuuluisi joulupöytään.

Vierailija
8/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa. Olin muksuna nirso enkä suostunut syömään kinkkua kinkkuna, joten söin sen pizzassa.

Vierailija
9/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon italialaistyylistä risottoa :)

Vierailija
10/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiansalaattia vegeversiona.

Mun mielestä lihapullat kuuluu joulupöytään, vaikkei meidän omassa pöydässä niitä ole koskaan ollut. Ruotsin peruja.

Vierailija
11/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on lihapullia

Vierailija
12/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijanakkeja. Muut syö kinkkua, mä laitan itselle soijanakkeja kinkun korvikkeeksi.

Vierailija
13/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulupöytään käy ihan mikä vaan ruoka.

Vierailija
14/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoiltana me paistetaan lettuja :)

hilloa ja kermavaahtoa päälle nam

Vierailija
15/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkarullat, lihapullat ym. ovat hyviä, sanon vaan köyhyyttäkin nähneenä on aika kalseaa jos ei ole mitään tavallista arkiruokaa parempaa.

Vierailija
16/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aattopöydössä illalla sentään, mutta aaton lounas on Mäkkäristä. Perinne syntyi isän perheen ainoana aikuisena yrittäessä ehtiä valmistella ne kaikki "normaalit joulujutut ja entiset tutut jouluruuat" ennen iltaa. Päivällä havahduttiin aina ettei ole mitään ruokaa valmiina, kinkkukin uunissa. Sittemmin me lapset kasvoimme ja autettiin, mutta Big Mac ateria jäi jouluun kuuluvaksi osaksi ja on siirtynyt omien lasten kanssa perinteeksi.

Vierailija
17/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli aikoinaan Teksasissa töissä ja oppi siellä, että joulupöytään voi kuulua myös meksikolaiset ruuat. Tänä vuonna meillä on enchiladoja, viime vuonna oli tacoja.

Eiko nuo kuitenkin ole texmex-ruokia, ei "oikeita" meksikolaisia ruokia..? ;) 

Vierailija
18/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti. Se tuli meidän perheen jouluperinteeseen mieheni lapsuudenkodista. Minun lapsuudenkodissanikin syötiin jouluna paljon hedelmiä, mutta hedelmäsalaatti on kyllä ihan parasta.

Vierailija
19/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäsalaatti. Se tuli meidän perheen jouluperinteeseen mieheni lapsuudenkodista. Minun lapsuudenkodissanikin syötiin jouluna paljon hedelmiä, mutta hedelmäsalaatti on kyllä ihan parasta.

Meillä on kanssa hedelmäsalaatti jälkiruokana. Mun äiti teki sen aina jouluksi ja samoin minä. Laitan siihen myös rusinoita sekaan.

Vierailija
20/63 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vin santoa, aprikoosi likööriä.

Karjalanpiirakoita, lanttupiirakoita, ja rönttösiä eli puolukkapiirakoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi