Puolisoni osti nuoremmalle lapselle etukäteislahjaksi pienen pehmon, esikoinen ei saanut mitään ja pahoitti nyt mielensä
Ja mies on kiukkuinen "Eihän noin iso enää pehmoilla leiki! Huomenna tulee paketteja, lopeta valitus ". Esikko on siis 12v ja pienempi 5v, Ryhmä Hau-fani ja hänelle mies oli hetken päähänpistosta ruokaostoksilla ostanut pikkuisen Haltipehmon vai mikä Rekku tuo nyt on. Esikoiselle ei ollut ostanut mitään koska luuli ettei välitä enää pehmoista.
Mies on oikeasti hyvä isä, ei todellakaan sellainen ku""ipää kuin tämä aloitus antaa ehkä ymmärtää . Oli nyt vain ajattelematon, ja iloinen ylläri meni pieleen. Tuohon päälle joulustressi,sekä stressi apen heikentyvästä terveydestä..
Kommentit (48)
No jo on ongelma. Mene itse ostamaan pehmolelu lapsellesi niin asia on sillä selvä
Paska faija ja ainoa mitä ap keksii tehdä on tulla av'lle ruikuttamaan 😒 Täällähän tämä asia korjataan, juu 🤨
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo 12v jo sen ikäinen, että ei mitään leluja tarvi.
Leikin itse tosi myöhään vielä esim barbeilla, ja ymmärsin että sitä ei kannata koulussa kaikille sanoa,
mutta oli jotenkin nöyryyttävää kun omat vanhemmat sanoi että ethän sä enää leluja tarvi, tai että no tänä jouluna saat vielä barbin mutta ei enää ensi vuonna.
Ei ollut mistään rahasta kiinni siis.
Häpesin sitä että kun tässä iässä vielä, ja tiedostin että olin heidän mielestäänkin jotenkin epänormaali kun vielä siinä iässä leikin. Mutta rakastin barbeja. Olin siis varmaan 12,13, en muista.
Eikö lapsi/nuori saa itse sanoa missä iässä ei tarvitse leluja?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kaikki saa samaan aikaan jotakin eikä kukaan mieltään ole pahoittanut tai ollut kateellinen.
Meillä lapset 15-, 12-, 9- ja 2-vuotiaat. 9-vuotias on ainut tyttö. Tai no jos ostan vaikka yllärinä ps-store lahjakortin niin silloin kyllä ostan sen molemmille vanhemmille pojille. Muille en välttämättä mitään. Monesti myös se joka lähtee minun mukaan asioille/kauppaan niin saa jotain pientä. Viimeksi käytiin isompien poikien kanssa ex-tempore ravintolassa syömässä ja toinen halusi uuden laturin ja sai.
Tyttö saa varmaan määrällisesti eniten kun tykkää pampuloista, askartelujutuista jne.
Isot pojat saa harvemmin mutta kalliimpia. 2-vuotiasta ilahdutan joskus jollain pienellä jutulla. Ei vielä kaipaa mitään muuta kaupasta paitsi paula vanukasta.
Olisi tosi stressaavaa jos pitäisi neljälle ostaa aina saman arvoista samaan aikaan.
Kaikilla kuitenkin omat juttunsa ja ehkä meillä sitten saa tavaroita/rahaa sen verran usein ettei kenellekään ole jäänyt oloa että jäisi ilman tai vähemmälle.Jos joku pahoittaisi mielensä niin varmaan silloin olisin itse pahoillani että olisin ollut niin tyhmä enkä tajunnut että toinenkin tarvitsisi juuri sitä juttua jonka toinen sai.
Resurssiriitoja ei tule, kun kukaan ei ole puutteessa ja on oikeudenmukainen henki.
Mitäs jos teillä kaksi lasta saisi ylläreitä ja kauppaostoksia, mutta muut eivät koskaan? Edelleen happy family?
Kannattaisi vähän yrittää paikata asiaa. Viekää se esikoinen johonkin.
Ihan järkyttävän epäoikeudenmukaista :( Toivottavasti lapsella ei ole enää huomenna kovin paha mieli. Kai isä pyysi anteeksi?
Mun tyttö on 18-v abi. Hän sanoi toivovansa pehmolelua, kuten joka joulu aiemmin.
Ei hän niillä leiki, mutta ne on söpöjä ja pitää niitä esillä. Pari on sängyssäkin.
12 v ostetaan ikäiselleen sopivia joululahjoja. Niitä on niin edullisia kuon hintaviakin, kukin oman tilanteensa mukaan ostaa.