Dermaroller ja hiustenlähtö
Olen pahasti kaljuuntunut 30v nainen ja aloitin viikko sitten päänahan dermarollauksen, lukemani perusteella voi olla hyvinkin toimiva keino hiustenlähdön ehkäisyyn ja olemassaolevien hiusten vahvistamiseen. Täällä oli aiemmin ketju kasvojen rollauksesta johon minun piti kommentoida asiaa mutta unohdin enkä jaksa etsiä kyseistä ketjua.
Oma tilanne on sikäli "hyvä" että hiusraja on suht paikoillaan ja isohko osa hiustupista on ainakin jotenkuten hengissä, suurin osa hiuksista on vaan sellaista äärimmäisen ohutta vauvantukkaa joka ei juurikaan kasva pituutta. Ponnarin paksuus ohuempi kuin pikkusormi ja päälaelta paistaa kalju läpi jos valo osuu sopivassa kulmassa.
Jos ketään kiinnostaa niin voin tulla kertomaan tuloksia muutaman kuukauden päästä. Käytössä 0.75mm rolleri parin viikon välein, ja rogaine.
Olen mies kohta 40v. Hiukseni ovat olleet hyvin paksut ja ihan vyötäröön asti vaikka laitettu hieman ylemmäs ponnarille. Joskus elintavat johtivat siihen, että pälvikalju paistoi rajusti. Aloitin silloin biotiinin syönnin ja kokeilin myös joitain muita öljyjä, ei hyötyä öljyistä. Tarkotan just noita rosmariini tms millä nimellä luontaistuoteilla rahastetaankaan.Biotiini auttoi kuin auttoikin n. 2kk kohdalla, en edes itse huomannut ennenkuin muut alkoivat kommentoimaan. Siitä sitten pidempi aika niiin pälvikaljukin oli kasvanut umpeen. Syön siis Biotiini forte nappeja, jotka on eläimille, halvempia ja tehokkaampia. Kelpaa myös ihmiskäyttöön hyvin, turhaa pelkoa mistään. Sittemmin sain myös spirolaktoonilääkityksen (loppuelämän) sairauteni takia, josta ei ole kyllä hiusten kasvatuksessa suoraan sanottuna miltei mitään hyötyä. Liikunta, ruokavalio, tee ihan mitä vain, tukka lähtee jos on lähteäkseen. Sitten vain peruukkia tai muuta tilalle. Ja vaikka lääkärit sanoisivat mitä, niin kyllä, spirolaktooni vaikuttaa seksuaalisuuteen. Testot mitattu, kaikki mahd. veriarvot, ne ovat ok joten ei syytä niissä. Olen kyllä kyvykäs aktiin, ei siinä mitään, mutta halut lähtivät samalla kun lääkitys aloitettiin. Moni muu on sanonut täysin samaa. Lisäksi terveen ihmisen ei kannata ihan huvikseen sitä spirolaktonirespaa hankkia itselleen hiusten takia, lukekaa ne varoitukset. Aika myrkkyä sekin sisäelimille vuosien käytöllä. Mut mikäpä ei olisi. Niin joo, ja sitten vielä että spirolatkoni lasketaan kiellettyjen aineiden listalla dopingiksi, eli jos urheilette ja on testejä niin testi näyttää positiivista ainakin sen kohdalla. Nyt aijon kokeilla dermarolleria muuten vain. Biotiinista on apua, mutta sitäkin saa syödä n. 3-5 tablettia ainakin per päivä, että toimii. Itsellä siitä ei ole ollut koskaan mitään haittaa. Iholle se teki hyvää! Kasvot alkoivat melkein kuin elää uudelleen. Yksi mikä myös on ollut hyvä ihonpelastaja on apteekin Ceridal öljy. Toimii! Vaikka nyt hiuksista olikin kyse. Jos kirjoitus on sekava, niin johtuu koska katson leffaa samalla. Kirjoitan ehkä joskus lisää jos muistan kun olen kokeillut sitä rolleria jonkun aikaa. Rogainella olen nähnyt ainoita oikeita tuloksia ihmisillä, mutta se on juurikin se loppuelämän käyttö. Ei kai se ole kun itsestä ja lompakosta kiinni haluaako sen kanssa läträtä ja noita pillereitä popsia. Hyvää jatkoa kaikille kuitnekin.