Dermaroller ja hiustenlähtö
Olen pahasti kaljuuntunut 30v nainen ja aloitin viikko sitten päänahan dermarollauksen, lukemani perusteella voi olla hyvinkin toimiva keino hiustenlähdön ehkäisyyn ja olemassaolevien hiusten vahvistamiseen. Täällä oli aiemmin ketju kasvojen rollauksesta johon minun piti kommentoida asiaa mutta unohdin enkä jaksa etsiä kyseistä ketjua.
Oma tilanne on sikäli "hyvä" että hiusraja on suht paikoillaan ja isohko osa hiustupista on ainakin jotenkuten hengissä, suurin osa hiuksista on vaan sellaista äärimmäisen ohutta vauvantukkaa joka ei juurikaan kasva pituutta. Ponnarin paksuus ohuempi kuin pikkusormi ja päälaelta paistaa kalju läpi jos valo osuu sopivassa kulmassa.
Jos ketään kiinnostaa niin voin tulla kertomaan tuloksia muutaman kuukauden päästä. Käytössä 0.75mm rolleri parin viikon välein, ja rogaine.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teenpä päivityksen eli hiustenlähtö pysähtyi lähes seinään kun aloitin rollailun, voi tietysti olla sattumaa. Ainakaan ei ole mitään haittavaikutuksia ollut. -ap :)
Onko sinulle kasvanut uusia hiuksia? Itse olen rollaillut helmikuun alusta asti ja tähän mennessä on ilmaantunut vain yksittäisiä uusia hiuksia. Ainakaan kuvien perusteella en ole huomannut mitään kovin dramaattista parannusta aiempaan.
M31
En osaa sanoa, en ole juuri kuvia ottanut. Tuntuu että vauvahius on vahvistunut ja ainakin yhdeltä ihmiseltä kuulin että hiukset näyttää paljon paremmalta. Oletko harkinnut pidempipiikkisiä rollereita? -ap
Eli minkä pituisilla piikeillä rollailette nytten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teenpä päivityksen eli hiustenlähtö pysähtyi lähes seinään kun aloitin rollailun, voi tietysti olla sattumaa. Ainakaan ei ole mitään haittavaikutuksia ollut. -ap :)
Onko sinulle kasvanut uusia hiuksia? Itse olen rollaillut helmikuun alusta asti ja tähän mennessä on ilmaantunut vain yksittäisiä uusia hiuksia. Ainakaan kuvien perusteella en ole huomannut mitään kovin dramaattista parannusta aiempaan.
M31
En osaa sanoa, en ole juuri kuvia ottanut. Tuntuu että vauvahius on vahvistunut ja ainakin yhdeltä ihmiseltä kuulin että hiukset näyttää paljon paremmalta. Oletko harkinnut pidempipiikkisiä rollereita? -ap
Onko noista pidempipiikkisistä jotain erilaista hyötyä kuin lyhytpiikkisistä? Olen välillä miettinyt, olisiko 0.5 parempi kuin tämä nykyinen 0.25, jota käytän. Nyt uusia hiuksia näyttäisi kuitenkin tulleen enemmän.
M31
Hello, Itsekin olen reilu kolmikymppinen jo pahasti kaljuuntunut nainen, tosi paksut hiukset alkoi lähtemään jo murrosiässä. Olen harkinnut jo hiustensiirtoa (vaikka luovutusaluekin on jo ohentunut), mutta löytyi tämä video äsken. Aion kokeilla neuvoja nyt sen puolisen vuotta ainakin, koska kyseinen tubettaja vaikuttaa saaneen oikeasti hyviä tuloksia ja vaikuttaa muutenkin tosi asiantuntevalta. Tiivistettynä kehuu siis 0,5 derma rolleria kerran viikossa käytettynä, rosmariini- ja piparminttuöljyä sekoitettuna itselle mieluisaan öljyyn, sulfaatitonta shampoota johon voi myös sekoittaa rosmariiniöljyä, "saw palmetto berries" -tabletteja ja runsasta proteiinin syöntiä. Hiukset kasvavat ja uudistuvat todella kauan, hän sai selkeitä tuloksia vasta noin 9 kk kohdalla. Meikäläiselle tämä toi vähän uutta toivoa, en ole oikein mitään aiemmin testaillut.
Mikä on lääkärien kanta tähän hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Hello, Itsekin olen reilu kolmikymppinen jo pahasti kaljuuntunut nainen, tosi paksut hiukset alkoi lähtemään jo murrosiässä. Olen harkinnut jo hiustensiirtoa (vaikka luovutusaluekin on jo ohentunut), mutta löytyi tämä video äsken. Aion kokeilla neuvoja nyt sen puolisen vuotta ainakin, koska kyseinen tubettaja vaikuttaa saaneen oikeasti hyviä tuloksia ja vaikuttaa muutenkin tosi asiantuntevalta. Tiivistettynä kehuu siis 0,5 derma rolleria kerran viikossa käytettynä, rosmariini- ja piparminttuöljyä sekoitettuna itselle mieluisaan öljyyn, sulfaatitonta shampoota johon voi myös sekoittaa rosmariiniöljyä, "saw palmetto berries" -tabletteja ja runsasta proteiinin syöntiä. Hiukset kasvavat ja uudistuvat todella kauan, hän sai selkeitä tuloksia vasta noin 9 kk kohdalla. Meikäläiselle tämä toi vähän uutta toivoa, en ole oikein mitään aiemmin testaillut.
Se, mikä videon naista on auttanut on mitä todennäköisimmin ollut rauta. Kannattaa käyttää myös maalaisjärkeä näissä asioissa.
Millaiset elintavat sulla?ylipainoa?liikunta?
Oletteko käyneet lääkärissä ennen näiden omien konstien kokeilua? Itselläni on jo pitkään ollut fiilis, että tukka tippuu ja joka kerta peilin edessä kyttään, että kiiltääkö kalju. Mulla on aina ollut ohuet hiukset, mutta niitä on ollut paljon. Varmaan 1-2 vuotta sitten tukkaongelmat alkoivat sillä, että hiuksia alkoi katkeilemaan, se jatkuu yhä. Nyt on tosiaan tuntuma, niinku kalju kiiltäis hiusten alta, mutta mulla ei ole esittää mitään faktaa tähän. Siksi mietin, että olisiko lääkäri oikea paikka ja minkälaisia ne tutkimukset siellä sitten on?
Perin kaljuusgeenin. Hiukset pysyvät päässä Spironolactonen avulla.
Kun hiukset alkoivat estrgeenin vähentyessä oheta tuntuvasti, sain avun ihotautilääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit käyttävät tätä ja suosittelevat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä käytetään ihan yleisesti lääkärien suosituksesta.
Kannattaa kaljuuntumiseen käyttää mieluummin dermapenia. Varsinkin sellaisiin alueisiin missä hiuksia on vähiten. Tietysti pitää tehdä kaikkea muutakin.
Oikea Asiantuntija Amerikasta kertoi tuon aiheuttavan arpia päänahkaan ja tuhoavan hiusjuuria.
Jos käyttää oikein ja vain kuurina, niin ei tapahdu sellaista.
Maalaisjärjellä ajateltuna reikien tekeminen päänahkaan ei oikein tunnu hiuksia kasvattavalta keinolta. Jos se toimisi, kaikilla niillä, jotka dermarollerilla rullaavat kasvojaan, kasvaisi karvaa myös naamassa.
mites toi biotiini onko kellään mitään kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjellä ajateltuna reikien tekeminen päänahkaan ei oikein tunnu hiuksia kasvattavalta keinolta. Jos se toimisi, kaikilla niillä, jotka dermarollerilla rullaavat kasvojaan, kasvaisi karvaa myös naamassa.
Mun maalaisjärki puolestaan sanoo että naamassa ei ole samanlaisia hiustuppeja kuin päänahassa, joita voisi dermarollerilla aktivoida...
M31