Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olette käyneet sillä 70€ hyvä joulumieli-lahjakortilla kaupassa, oletteko samalla kertaa ostaneet

Vierailija
23.12.2019 |

tuotteita, joita ei lahjakortista voi ostaa, esim kukan, hiuslenkkejä, olutta tms?
Sanonko vain kassalla että tämä kukka, hiuslenksut ja sixpäk maksetaan rahalla, vai pistänkö kapulan väliin tms?
Yritän muutoinkin ostaa niin, että menee ostokset yli 70€:n, niin nuo jää varmasti muutoinkin yli.. mutta pakko kai asiasta sanoa, ettei kassa ajattele minun lahjakorttia käyttävän väärin?
En haluaisi kaupassa käydä erikseen kahti kertaa yhden kukan, sixpäkin ja hiuslenksujen vuoksi.

Miten toimin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään yritä ostaa lahjakortilla kiellettyä. Se on huijaamista. Maksat ne erikseen. Kiva että sulla on kaljaan kuitenkin rahaa. Tuli lahjakortti oikeaan osoitteeseen...

Jos pohdit logiikkaasi hieman, huomaat ettei sen mukaan kukaan tuon kortin vastaanottanut voi ostaa kaljaa tai vaikkapa kukkia ainakaan saman vuoden aikana...

Olen työssäkäyvä veronmaksaja, enkä osta yhtään kaljaa vuodessa. Kukkia en kieltänyt ostamasta, mutta monesti olen tinkinyt itse niistäkin, kun rahat on olleet tiukalla.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!

Vuoden ympäri syöt puuroa ja näkkileipää sekä juhlapäivinä tonnikalaa ja nuudelia. Vapaa-ajalla teet pitkiä kävelyitä ja käyt ahkerasti kirjastossa koska sulla ei ole TV:tä eikä autoa.

Muuten täsmää, mutta en syö nuudeleita enkä muuta roskaruokaa, ja omistan toki telkkarin ja auton.  :)

Vierailija
22/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään yritä ostaa lahjakortilla kiellettyä. Se on huijaamista. Maksat ne erikseen. Kiva että sulla on kaljaan kuitenkin rahaa. Tuli lahjakortti oikeaan osoitteeseen...

Suomessa ei ole oikeita köyhiä.

Totta, täällä on vain niitä, jotka eivät osaa rahojaan käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pohdit logiikkaasi hieman, huomaat ettei sen mukaan kukaan tuon kortin vastaanottanut voi ostaa kaljaa tai vaikkapa kukkia ainakaan saman vuoden aikana...

Olen työssäkäyvä veronmaksaja, enkä osta yhtään kaljaa vuodessa. Kukkia en kieltänyt ostamasta, mutta monesti olen tinkinyt itse niistäkin, kun rahat on olleet tiukalla.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!

Hoooohhoijaa.

Niin kun SINÄ et, niin ei sitten muutkaan.

Itketään vain rahojen niukkuutta, ei sitä kannata rentoutua edes jouluna, joku voi kertoa että köyhä nauroi, ei ole oikeasti köyhä.

Vierailija
24/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen kiinnostaisi tietää millainen on "oikea köyhä" ja tarvitsisimmeko niitä Suomeen?

Vierailija
25/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohdit tupakit!

Vierailija
26/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut säästää puolivahingossa aika ison summan rahaa kun en tupakoi ja juo alkoholia.

Vierailija
27/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi järkevämpää lahjoittaa sillä 70 eurolla tunti tai kaksi talousneuvontaa?

Tyyliin älä anna miehelle kalaa, vaan opeta mies kalastamaan.

Vierailija
28/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuilta loppuisi aika äkkiä asiakkaat, jos tuet ja lahjakortit jaettaisiin sillä periaatteella, kuka käyttää ne järkevimmin. Siksipä se palkitsee aina näitä holtittomia tuhlaajia.

Vierailija
29/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimman tason tukirakenne riittää vuoden 2019 Suomessa ruokaan. Ei kovin hyvään ruokaan ja avustusjonoissa paikaten. Jos pesukone hajoaa et osta uutta. Vaatteet tulevat kirpparilta. Kengissä mulla on toisesta pohja hajalla, mutta vielä sillä pärjää jos ei astu lätäkköön. Taivaan kiitos en ole koditon. Polkupyörän ostin romuna ja kunnostin itse.

Tästä alaspäin on enää yksi pykälä ja se on sellainen, jossa nähdään nälkää. Tämä lienee se oikea köyhyys mitä tässä ketjussa kaivataan.

Hyvää joulumieltä teille kaikille vaan ja toivottavasti kinkku ja punaviini maistuu. Meillä syödään punalaputettua kalkkunarullaa. Onneksi laatikot on aika halpoja. Joo ja tiedän, koska sellainen rulla löytyy mun joulupöydästä en ole oikea köyhä.

Vierailija
30/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina osannut, kaikki laskut aina ajallaan maksettu, minnekään en ole ollut tai ole velkaa. Ei ole luottotiedot koskaan menneet tms.

Mitään en omista mihin ei ole varaa, esim autoa.

Ei ole pikkulapsia minulla vaan yksi jo lukiolainen lapsi, joka ei äitin oluista traumatisoidu, kaiken lisäksi juon ne vasta kun olemme yhteiset traditiot jo läpikäyneet ja vetäytyneet omiin oloihimme omiamme puuhailemaan.

Ap

Vierailija
31/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi se raha käytetään usein holtittomuuksiin silloin kun sitä saadaan? Sitten taas on ruokarahat loppu ennen seuraavaa maksupäivää.

Alan minäkin olla sitä mieltä, että jonkinlainen talousneuvonta olisi paikallaan. Ehkä sitä pitäisi olla jo peruskoulussa, useammalla vuosiluokalla.

Ajattelemattomiin käsiin annettu avustusraha valuu hukkaan kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
32/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuilta loppuisi aika äkkiä asiakkaat, jos tuet ja lahjakortit jaettaisiin sillä periaatteella, kuka käyttää ne järkevimmin. Siksipä se palkitsee aina näitä holtittomia tuhlaajia.

Trololololli olet.🤡

Vierailija
33/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi järkevämpää lahjoittaa sillä 70 eurolla tunti tai kaksi talousneuvontaa?

Tai joku Marttojen kurssi: Näin kokkaat edullista arkiruokaa lapsiperheelle, nistipadan lisäksi.

Vierailija
34/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololololli olet.🤡

Ite oot.

Vierailija
35/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden riistäjäkermaperseiden mielestä köyhien pitäisi olla vaan kiitollisia almuista ja syödä vitun puuroa eikä kaljaa. Kalja on tarkoitettu vaan kermaperseille jotka muutenkin kiertää veroja ettei vaan köyhä sais mitään. 

Niistä ostoksistahan juuri näkee, ettei lahjakortti tule tarpeeseen. Jos siis ostaa sipsejä, karkkia ja kaljaa jne, eikä riisiä, spaghettia, lihaa, kalaa, perunaa, maitoa ja vihanneksia jne.

Niihin on ollut varaa toimeentulotuellakin. Lahjakortilla saa kerrankin jotain muuta.

Vierailija
36/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai joku Marttojen kurssi: Näin kokkaat edullista arkiruokaa lapsiperheelle, nistipadan lisäksi.

Mites jos vaikka kotitalousopettaja jää työttömäksi, saako se lahjakortin samalle kurssille? Vai saako se käyttää lahjakorttirahat juhlaruokiin ja -juomiin?

Vierailija
37/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi se raha käytetään usein holtittomuuksiin silloin kun sitä saadaan? Sitten taas on ruokarahat loppu ennen seuraavaa maksupäivää.

Alan minäkin olla sitä mieltä, että jonkinlainen talousneuvonta olisi paikallaan. Ehkä sitä pitäisi olla jo peruskoulussa, useammalla vuosiluokalla.

Ajattelemattomiin käsiin annettu avustusraha valuu hukkaan kuin vesi hanhen selästä.

Miten tämä liittyy aloitukseen. Olen talouteni hoitanut niin etten koskaan ole ollut luottotiedoton jne, kaikki maksut maksan ajallaan.

Ei minusta varakasta tulisi vaikka jättäisin nuo oluet kauppaan.

Ostan myös rakkaalle äitilleni kukan lahjaksi, ja hiuslenksuja pitää ostaa kun ohut hapsottava tukka on pidettävä kiinni. Kampaajalla olen käynyt yli kymmeneen vuoteen enkä ostelemaan kosmetiikkaa, joten minun turhuuttani on se sixpäkki tai pari sillontällön.

Ravintoahan sekin on, nestemäistä leipää.

Ennen muinoin ihmiset joivat olutta/sahtia joka pv huom, Köyhätkin.

Ap

Vierailija
38/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, että rahat käytetään "usein holtittomuuksiin"?

Mitä on usein? Käyttääkö  esimerkiksi 90% työttömistä rahansa holtittomuuksiin? 80%? 60%?

Vierailija
39/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa joulumieli suorastaan velloaa...

Vierailija
40/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden riistäjäkermaperseiden mielestä köyhien pitäisi olla vaan kiitollisia almuista ja syödä vitun puuroa eikä kaljaa. Kalja on tarkoitettu vaan kermaperseille jotka muutenkin kiertää veroja ettei vaan köyhä sais mitään. 

Niistä ostoksistahan juuri näkee, ettei lahjakortti tule tarpeeseen. Jos siis ostaa sipsejä, karkkia ja kaljaa jne, eikä riisiä, spaghettia, lihaa, kalaa, perunaa, maitoa ja vihanneksia jne.

kuule kun tuolla kortilla nimenomaan on tarkotus ostaa HERKKUJA.

Jos haluaa syödä sipsejä, niin saa ostaa niitä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän