Ärsyynnynkö turhasta?
Lapseni isä ei ole nähnyt lasta useampaan kuukauteen. Ei maksa enää myöskään elareita. Jätti tulematta lastenvalvojan tapaamisen pari viikkoa sitten, meillä ei virallista elatussopimusta, kun ennen saatiin sovittua puhuen asiat.
Lapsi oli hoidossa isoäidillään (miehen puolelta) ja sain kuulla, että tämä oli kutsunut miehen sinne. Minulle tuli siitä jotenkin huijattu olo ja jäin miettimään miten lapsi reagoi. Olen yrittänyt saada miehen tapaamaan lasta, mutta ei vastaa edes viesteihin. Olen sanonut, että ei tee lapselle hyvää tällainen on/off-isä vaan pitäisi olla mukana 100% tai sitten ei ollenkaan (lapsi siis vielä sen verran pieni, että isän jäädessä nyt pois ei mahdollisesti tulisi niin pahoja traumoja kuin, jos mies jatkaa on/off peliä ja lapsi kokisi hylkäämisen kerta toisensa jälkeen). Lapsella ollut kuitenkin isää ikävä ja todella ikävää, jos tämä oli tällainen one-time-thing ja sitten tulee taas kuukausien katko.
Olenko kohtuuton, jos toivoisin, että minulle ilmoitettaisiin, jos isä aiotaan kutsua paikalle? Ja minusta tapaamiseen pitäisi lähteä isästä itsestään eikä aina isoäidin aloitteesta. Mies pääsee helpolla ja tulee vaan hämmentämään lasta. Haluaisin, että mentäisiin lapsen etu edelle, varsinkin nyt, kun edellisestä tapaamisesta kuukausia. En halua, että lapsi taas pettyy.
Olenko siis aivan kohtuuton, jos sanon miehen isoäidille, että toivoisin hänen sopivan kanssani, jos aikoo kutsua miehen luokseen silloin, kun lapsi siellä tai ei kutsuisi ollenkaan, kun haluaisin saada miehen ymmärtämään, että on hänen tehtävänsä pitää yhteyttä lapseen eikä muiden, niin että hän vain saapuu paikalle.
Olenko kohtuuton, jos haluan, että tapaamiset nyt ainakin tällä hetkellä menee minun (ja pojan) ehdoilla, kun tapaamisten välissä ollut kuukausia ja kuka tietää jatkuuko se niin tämänkin jälkeen?
Kommentit (7)
Tietenkään tuollainen kuvio ei ole lapsen etu. Älä anna lasta isoäidille enää valvomatta. Ja keskystele isoäidin kanssa myös, että ei ole lasta kohtaan oikein tuollainen. Mene lapsen kanssa kahdestaan isoäidin luo.
Niin ja ilmoita lastenvalvojalle myös, miten tilanne meni.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään tuollainen kuvio ei ole lapsen etu. Älä anna lasta isoäidille enää valvomatta. Ja keskystele isoäidin kanssa myös, että ei ole lasta kohtaan oikein tuollainen. Mene lapsen kanssa kahdestaan isoäidin luo.
Niin ja ilmoita lastenvalvojalle myös, miten tilanne meni.
Tulee vain jotenkin paha mieli, koska isoäiti oikeasti todella ihana ihminen ja niin täysillä mukana lapsen elämässä ja tiedän, että hän tarkoittaa hyvää, mutta miehen on pakko alkaa ottamaan vastuu omasta elämästään, omista päätöksistään ja teoistaan. Minä olen kaikki mahdolliset keinot miehen kanssa yrittänyt, yrittänyt ehdottaa jos jonkinmoista järjestelyä, mutta miestä ei ikinä ole kiinnostanut tehdä elettäkään asioiden eteen. En vain haluaisi huonoa happea minun ja isoäidin väliin tämän takia.
Mutta minun kuitenkin kannattaa hänelle sanoa, eikö niin? Yritän vain selittää asian ystävällisesti.
Ärsyynnyn ja syystä, kun vietas ihminen kysyy täysin asiattomasti montako lasta minulla on ja onko kaikki samalle isälle. Typerä ja loukkaava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyynnyn ja syystä, kun vietas ihminen kysyy täysin asiattomasti montako lasta minulla on ja onko kaikki samalle isälle. Typerä ja loukkaava kysymys.
Ihme on, jos kaikki lapset saman ihmisen kanssa hankittu. Niin keskiaikaista sikiää useamman ihmisen kanssa, mutta niin sitä vaan on nykypäivänä joka suunnalla. Kaikkein ällöttävintä mitä kuulee on: minun ja exän lapset, exän uusi lapsi ja minun ja uuden mieheni yhteinen lapsi. Kaikki tuo yhdellä ihmisellä. Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa, kun pitää haarautua joka suuntaan. Käy sääliksi niitä sekaisin meneviä lapsia, joilla kaiken maailman sisaruksia siellä ja täällä.
Valitettavasti omaa poikaani odottaa sama kohtalo, kunhan hänen isänsä uuden naisensa kanssa aloittavat lisääntymisen. Minä en pojalleni sisarpuolia synnytä, mutta kyllä ahdistaa se, että ex niitä tehtailee. Kunhan ei sentään useamman kanssa. Se olisi kyllä maailmanloppu..
Kaikenlaiset olijat sitä saakin lapsia tehdä.
Pitäisi olla lasten tekokin luvanvaraista hommaa.
Kukaan? Ap