Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit Ympärilläni -kirja, onko auttanut sinua ajattelemaan toisin, onko ollut hyötyä?

Vierailija
22.12.2019 |

Suurin osa muista ihmisistä ärsyttää minua, auttaako kirja, että minulla olisi parempi olo, enkä välittäisi muista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Referoi kirja

Vierailija
2/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika pseudotieteellinen, mutta hyvähän se on jos sen avulla osaa pitkittämään tunnereaktionsa, kuten aggression, vaikutusta käytökseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se siinä mielessä auttanut, että muistutti minua siitä, että ihan kaikki muutkin ovat mielestään parhaita ja oikeassa. 

4/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan lukemisen arvoinen. Et ehkä pääse ärsytyksestä kokonaan eroon ainakaan heti, mutta opit ymmärtämään muita paremmin. Minulle kirjasta oli sitä hyötyä, että opin ymmärtämään itseänikin paremmin.

Vierailija
5/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se auttaa paremmin ymmärtämään erilaisia ihmistyyppejä.

Vierailija
6/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko oli kirjan anti: opi viivyttämään tunnereaktiotasi, kun toiset ärsyttävät?

Hohhoijaa.

Pitkässä juoksussa lisännee patoumia ja turhaumia. Höyryt saattavat sitten purkautua myöhemmin,ihan väärässä kohtaa.

Minä olen minimoinut idiootit ympäriltäni eli tapaan ihmisiä harvoin ja hyvin valikoidusti.

Vierailija
7/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista tuuba koko kirja (-sarja), mitään uutta siinä ei sinänsä ollut.

Tuntuu, että repäisevillä nimillä olevat kirjat on painettu vain voitonmaksimointi tavoittelusssa.

Noitahan on siis muitakin, psykopaatit ympärilläni, huonot pomot ympärilläni (tmv) jne.

Vähänkään käyttäytymispsykologiaan perehtyneille nuo siis eivät tuo mitään uutta, mutta jos on ns. "SelfHelp" oppaiden lukijakuntaa niin voihan noista hyötyäkin?

Helppotajuisesti (ruotsalaiseen tapaan) kirjoitettuja ja teksti on sujuvaa.

Vierailija
8/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin jo ennen kirjan lukemista jotakuinkin niin kuin siinä kehotetaan ajattelemaan. Mikä siis EI ole, että ”viivytä tunnereaktotasi”, vaan että tajuathan olevasi Toisten näkökulmasta vähintään yhtä idiootti ja että vaikuttaa voit vain omaan idiootiuteesi.

Vierailija
9/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin jo ennen kirjan lukemista jotakuinkin niin kuin siinä kehotetaan ajattelemaan. Mikä siis EI ole, että ”viivytä tunnereaktotasi”, vaan että tajuathan olevasi Toisten näkökulmasta vähintään yhtä idiootti ja että vaikuttaa voit vain omaan idiootiuteesi.

No mutta sehän vasta ärsyttääkin, kun joku Oikeasti Idiootti ei itse tajua sitä, vaan pitää esim. minua idioottina. Vaikka perustellusti minulla olisi asiantuntemus, faktat hallussa ja ymmärrys, hänellä ei. Idiootit OVAT idiootteja, ei tämä ole tulkintakysymys tai mielipideasia

Vierailija
10/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sehän vasta ärsyttääkin, kun joku Oikeasti Idiootti ei itse tajua sitä, vaan pitää esim. minua idioottina. Vaikka perustellusti minulla olisi asiantuntemus, faktat hallussa ja ymmärrys, hänellä ei. Idiootit OVAT idiootteja, ei tämä ole tulkintakysymys tai mielipideasia

Olet sininen.

Vierailija
11/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja punainen.

Vierailija
12/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin joskus muutaman sivun ja totesin etten edelleenkään tarvitse tuntemattomien neuvoja itseni paremmin tuntemisessa. Kirja oli pseudotieteellistä skeidaa.

Vierailija
13/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selasin joskus muutaman sivun ja totesin etten edelleenkään tarvitse tuntemattomien neuvoja itseni paremmin tuntemisessa. Kirja oli pseudotieteellistä skeidaa.

Hmm mielenkiintoista. Selasit kirjasta muutaman sivun ja voit todeta sen perusteella kirjan olleen pseudotieteellistä skeidaa? 🤔

Vierailija
14/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo saa kirjan jouluaattona lahjaksi. Älkää spoilatko, jos vaikka lukee tätä palstaa.

Vierailija
15/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm mielenkiintoista. Selasit kirjasta muutaman sivun ja voit todeta sen perusteella kirjan olleen pseudotieteellistä skeidaa? 🤔

Luitko itse raamatun läpi, ennenkuin päätit erota kirkosta?

Vierailija
16/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kirja ollut pseudotieteellinen, koska sehän ei millään lailla esitä olevansa tieteellinen tai uutta tutkimusta. Päinvastoin, se popularisoi ja soveltaa kåytäntöön valikoimaa joistain tieteellisistä lähtokohdista, jotka toimivat joissain olosuhteissa.

Vierailija
17/19 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Kyllä se on tulkinta-asia. Ja jos sulla on faktat haluussa sekäasiantuntemus ja ymmärrys kasassa, niin olet sitäkin idiootimpi kun et osaa ilmaista itseäsi niin että toinenkin sen tajuaisi. Toisin sanoen: edelleen vika on sinussa. Ainakin se vika, jonka korjaamalla voit pelastaa tilanteen.

Vierailija
18/19 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kukaan ei ole sen enempiä idiootti, vaan kemiat eivät  vaan kohtaa? 

Voisko olla vain tekemättä mitään idioottien kanssa? Jos ei suoranaisesti Heti, niin vähentämällä pikkuhiljaa.

Vierailija
19/19 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Referoi kirja

Kirjan sanoma on se, että ihmiset on erilaisia, eivätkä kaikki ajattele samalla tavalla kuin sinä ja ihmisillä saattaa olla jopa erilaisia päämääriä ja motiiveja elämissään.

Kirjan suosiosta päätellen tämä tulee vissiin useille ihmisille yllätyksenä, mutta jos kuulut niihin jotka on tuon jo ymmärtänyt, niin kirjalla tuskin on sinulle mitään annettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi