Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v. nukkuu vielä meidän keskellä, normaalia?

Vierailija
18.06.2006 |

Ei joka yö, mutta usein kuitenkin. Omassa huoneessa kuulemma pelottaa :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan että lapsellani on turvallinen olo ja että olen turvana silloin kun hän sitä tarvitsee. Jos se sitten tarkoittaa että hän tulee yöllä viereen, niin stten tulee.

Niin ja pystyyhän sitä seksiä harrastamaan muuallakin kuin omassa sängyssä ;)

ap

Vierailija
22/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on toki omassa huoneessa oma sänky, mutta ei ole siinä halunnut vielä yhtään yötä nukkua. Enkä kyllä keksi miksi pitäisi patistella, eiköhän tuo sinne siirry sitten kun valmis on.

Itse pelkäsin lapsena pimeää ja näin painajaisia. Saatoin vielä 12-vuotiaanakin kömpiä äidin ja isän väliin. Ja jos isä oli työmatkoilla niin nukuin automaattisesti äidin vieressä. Muistan miten pelkäsin omaa pimeää huonettani eikä uni siellä tullut jos ei isä tai äiti istunut vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänniä. Nykyään ollaan tosi tarkkoja, mikä on huomattavasti kyllä parantanut tilannetta. Vaikkei ole kaikkia pelkoja pois vienytkään.

Vierailija
24/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos selvästi pelkää. Teette emämokan.

Vierailija
25/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle turvallisuutta tuovat selkeät säännöt, se aiheuttaa turvattomuutta että vanhemmat luottavat lapsen arvostelukykyyn enemmän kuin omaansa. Juuri auktoriteetin puute aiheuttaa sen, että lapset nukkuvat liian lyhyen ajan tai liian katkonaisesti, kun vanhemmat eivät uskalla laittaa lasta nukkumaan ajallaan.

Jos lapsi pelkää pimeää, vanhemmat voivat jättää oven raolleen tai jättää pienen yövalon huoneeseen kunnes lapsi on nukahtanut. Yhdessä voidaan myös " ajaa" möröt pois. Vanhempien tehtävä on olla aikuisia, lapsi on lapsi. Vanhempien tehtävä ei ole vahvistaa lapsen pelkoja vaan rauhoittaa lapsi.

Kasvatus ei ole hellyyden puutetta vaan hellyyttä ja turvallisuuden tuoja mitä suurimmassa määrin. Kasvatus tarkoittaa sitä, että aikuinen uskaltaa asettaa lapselle rajat.

Vierailija
26/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostuu pompotteluun, pompottelu vaan jatkuu eikä suinkaan vähene.

Vierailija
27/30 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset siis nukahtaa omiin sänkyihinsä, mutta yöllä saavat tulla viereen. Varmaan saataisiin hyssyttelyillä yölläkin jatkamaaan omissa sängyissään, mutta ei olla jaksettu siihen ryhtyä.

Meillä illalla jätetään iltasadun, iltarukouksen ja iltahalin ja -pusun jälkeen lastenhuoneen ovi sepposen selälleen ja rappukäytävään valot. Käydään välillä tsekkaamassa ennen kuin lapset nukahtaa. Ei suostuta enää istumaan huoneessa. Tämä toimii.

Meillä muuten tosi paljon lapsia rauhoittaa illalla tuo iltarukous. (Ei olla yhtään uskovaisia ihmisiä muuten!!) Ja lause: " Oma koti on maailman turvallisin paikka." tai " Oma sänky on maailman turvallisin paikka." Sen sanomme lapsille rauhallisella äänellä joka ilta viimeiseksi. Se tuo selvästi kovasti turvaa. Suosittelen! t. nro 13

Vierailija
28/30 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelottaa, niin voi tulla viereen. Yleensä kyllä nukkuu koko yön omassa sängyssä ja on 7v. Kuka sitä turvaa lapselle antaa jos ei omat vanhemmat??

Vierailija
29/30 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tyttö nukkui vieressä ja nyt tulee huippu, 13 vuotiaaksi asti! Ei tyttöä pelottanut, halusi vaan nukkua vieressä. Olihan hänellä omakin sänky mutta kivempi oli äitin vieressä.

En kyllä koskaan kokenut ongelmaski tai olevan jotenkin sairasta. meillä normaalia. Nyt vieressä nukkuu kohta 4 vuotias poika. Ja saa nukkua siinä niin vanhaksi kuin itse haluaa.

Omasta mielestäni taas on sairasta jos lapsi ei pääse viereen vaikka pelottaisi ym.

Vierailija
30/30 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereen kun pelottaa. Jos itse pystyy nukkumaan lapsi välissä niin mikäs siinä. Itse lapsuudesta muistan että välillä heräsi ihan hirveisiin painajaisiin ja kyllä olisi ollut ikävä nukahtaa yksin mutta meillä homma oli ratkaistu sisaruspedillä eli nukuttiin siskon kanssa samassa sängyssä ja saatiin turvaa toisistamme. Myöhemminkin kun saatiin omat huoneet ja sängyt (mulla ikää silloin 13v ja sisko vuotta nuorempi) hiippaili sisko lähes joka yö mun viereen nukkumaan kun yksin pelotti nukkua. Meilläkin vanhemmat lapset nukkuneet yhteisessä sängyssä ihan miime kuukausiin asti kunnes vanhempi halusi parvisängyn ja nuorempaa ei sinne uskalla laittaa. Kun nukkuivat samassa sängyssä ei kumpikaan hiippaillut yöllä viereen mutta nyt keskimmäinen siis öisin tulee usein. 5v. ei tule enää kuin äärimmäisen harvoin. Kovin lyhyen hetken ovat pieneiä joten lapsen ehdoilla voi ainakin tässä asissa toimia jos ei häiritse muun perheen yöunia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän