Rikkooko Jeesus-laulujen soittaminen jatkuvalla syötöllä uskonnonvapauslakia?
Millä oikeudella radioasemat soittavat lauluja Jeesuksesta, Vapahtajasta jne? Eikö tämä mene jo saarnaamisen puolelle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ainakin se pointti, että jos kaikilta kerätään YLE-veroa, niin periaatteessa näin tuetuilla kanavilla on hieman arveluttavampi oikeus lähettää joulusisältöistä ohjelmaa. Ainakin kirkkoon kuulumattomilla pitäisi olla oikeus vapautukseen ko. verosta, jos sisältö on uskonnollista. Eräänlaista piilotettua kirkollisveroa.
No entäs ne jotka haluaa kuulla joulusisältöistä ohjelmaa? Missäs niiden oikeudet on kuulla sitä mitä haluaa? Ja jos mä en halua kuulla mitään politiikkaan kuuluvaa niin mäkin saan alennuksen veroista, kun mä en tykkää kuunnella semmosta. Ja radiota enkä teeveetä tietenkään voi laittaa kiinni, pakko vaan kuunnella sellasta mitä ei honaa.
No mitä jos itse tuottaisitte sitten sitä ei-uskonnollista joulumusiikkia, niin vapautenne toteutuu. Ai niin, mutta sitähän on jo vaikka miten paljon.
Radiota kunnellessahan se on helppoa kääntää kanavaa, mutta kun ruokaostosten teko missä tahansa marketissa on ryyditetty joululauluilla. Korostan sanaa ruokaostosten, ei jouluostosten teko.
Vierailija kirjoitti:
Radiota kunnellessahan se on helppoa kääntää kanavaa, mutta kun ruokaostosten teko missä tahansa marketissa on ryyditetty joululauluilla. Korostan sanaa ruokaostosten, ei jouluostosten teko.
No entä sitten? Minä harvemmin edes noteeraan kaupassa mitään taustamusiikkia. Ainahan sieltä jotain musiikkia tulee ja se harvoin on juuri sitä omaa musiikkimakua vastaavaa. Elämä nyt vain on joskus sellaista. Tämä ongelma on nyt vähän samaa luokkaa, kuin että kirkkojen näkyminen kadulta olisi uskonnon tuputtamista. Pitäisi laittaa piiloon, ettei ahdistaisi, niinkö?
Uskonnonvapaus nimenomaan sallii Jeesus-laulujen soittamisen niin paljon kuin radiokanava haluaa. Kristillisessä maassa kuten Suomi tämä on ihan normaalia että kristinusko esiintyy eniten lauluissa.
Yksilönvapaus taas saallii vaihtamisen mille radiokanavalle haluaa jos joku kanava ei miellytä.
Samalla vois valittaa oikeusasiamiehelle, että naisartisteja on nyt liikaa. Niitä ei erota toisistaan.
Jeesuslauluista vinkuvat ateistit rikkovat uskonrauhaani.
Hah, voi voi :D eihän minun sitä tarvitse kuunnella jos se on huonoa punkia. Muutenkin minulla on niin paljon muuta elämää ja ajateltavaa etten todennäköisesti olisi edes tietoinen tällaisesta.
t. "hihhuli"