Ikuiset arvet lapsettomuudesta
Kunnkuulen että joku odottaa vauvaa tai saanut vauvan niin miksi se aina alkaa ahdistamaan vaikka olen saanut yhden lapsen. Yleensä olen onnellinen täysin tuttavieni puolesta ja iloinen vaikka ahdistaakin sisällä mutta joskus jopa ajattelen että voikun tuo ei olisi tullut raskaaksi. Tunne on kamala ja raskas.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Meneekö tunne sitten ohi jossain vaiheessa?
Itseasiassa menee. Nyt kunnajattelen niin en koe muuta kuinniloa ja normaaleja tunteita kaikista joilla lapset. Varmaan se kirpaisee korkeintaan kun kuulen uutisesta ja menee ohi sitten pian. Mutta aina se tulee. Ap
Ei noille tuntemuksille voi mitään. Kaverini voitti lotossa ja pystyi sen ansioista jäämään pois töistä. Haluaisin olla onnellinen hänen puolesta, mutta aina välillä se vitut.taa.
Sulla on sentään yksi lapsi. Monilla, esim.minulla ei yhtään. Eikä tässä iässä enää voi tullakaan.
Miksi puhut otsikossa lapsettomuuden arvista? Et itse kuitenkaan ole lapseton.
Et ole lapseton hyvä ihminen,mieti kuinka pahalta tuon kuuleminen tuntuu sinun ainoalta lapseltasi
Harvinaisen hölmöä sanoa olevansa lapseton vaikka lapsi onkin. Todella todella hölmöä.
Sinulla on ikuiset arvet lapsettomuudesta, vaikka olet saanut yhden lapsen?
Sekundäärinen lapsettomuus on ihan oikea termi ja on ihan ok olla surullinen unelmista, jotka ei toteudu. Itselle kävi niin, että sain yhden lapsen vaikka olisin halunnut kaksi. Enää en tiedä haluaisinko edes sitä toista, vaikka olisi mahdollisuus. Mennyt n.5 vuotta. Lisäksi ainokainen kertoo jatkuvasti, miten onnellinen hän on, ettei ole sisaruksia. Varmasti kyllä tykkäisi, jos sellaisen saisi... mutta näin nyt kävi ja se on minulle ok.
Silti kun näen vauvan tai pienen lapsen ja äidin niin jotenkin se sattuu.
Meneekö tunne sitten ohi jossain vaiheessa?