Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En selviä nykyisillä parisuhdemarkkinoilla

Vierailija
21.12.2019 |

Olen muutama vuosi sitten eronnut nelikymppinen. Ihan fiksu, huumorintajuinen, koulutettu ja hyvin tulen myös omillani toimeen. Seuran saaminen ei ole mulle ongelma ja nettipalveluissa on synkannut monen kanssa hyvin.

Ongelmaksi mulle muodostuu se, että olen ollut itse pitkässä parisuhteessa yhden ihmisen kanssa lähes 20 vuotta. Tämä oli mun eka parisuhde. Nyt kun tapaan ihmisiä, niin mua harmittaa se miten paljon heidän menneisyytensä ahdistaa mua. Lähes kaikilla tapaamillani ihmisillä on eron jälkeen monia suhteita, yhden illan juttuja ja muutama tunnusti myös että on ollut puhtaasti seksisuhteessa. Mitään väärää tässä ei toki ole, mutta mua silti jostain syystä ahdistaa ajatus siitä että mun kumppanini olisi esim tuonut baarista toisen ihmisen kotiin vain seksimielessä.

Myös ”tapailu” on outo käsite. Pari netissä tapaamaani tuttavuutta ovat sanoneet että tapailevat useita ihmisiä samaan aikaan ja menevät myös sänkyyn. Ainoa suhde mikä mulla eteni pidemmälle kariutui tähän, kun sain tietää että tapailumme aikana hän hyppi myös muissa sängyissä. Tämäkin kuulemma on ok, jos ei ole muuta sovittu.

Mä haluaisin jotenkin oppia ymmärtämään tätä maailmaa ja hyväksymään muiden ihmisten menneisyyden ja toimintatavat. Muuten pelkään että olen lopun ikääni yksin. :( Mutta miten? Ja tosiaan olen deittaillut ehkä 10 ihmisen kanssa eron jälkeen. Kahden kanssa päätynyt sänkyyn asti. Tuttavuudet löytyneet aina netistä, koska baareihin en lähde ja aikaa ei ole oikein harrastaa mitään missä näkisi ihmisiä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:lle siis ok, jos naisella olisi sama tahti seksikokemuksia kuin hänellä, eli noin 1x/1 sinkkuvuosi?

Vierailija
42/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parisuhdetaustani, eli kaksi pidempää "vakituista työsuhdetta" ja sopivan lyhyt mutta ei liian lyhyt "työttömyysaika" oli miehelleni ehdoton plussa. Hän oli ollut vailla vakituista työsuhdetta neljä vuotta ja kyllästynyt pätkätöihin, halusi "vakituisen työsuhteen", että voisi asettua aloilleen ja ajatella tulevaisuutta pidemmällekin kun seuraavaan lomamatkaan.

Jos ap koet tuota, olet tavannut vääriä tyyppejä. Itse olin työmarkkinoilla tosi kranttu ja jatkoin juttelua vaan miesten kanssa, jotka halusivat vakituisen työsuhteen. Ne määräaikaisten ja friikkukeikkojen hakijat alkoivat erottua jo alussa. Mutta hassua kyllä, mieheni kanssa me emme edes puhuneet työsuhteesta vaan nauroimme nykyisille työmarkkinoille pari viikkoa kunnes hokasimme, että huumorintajumme kohtaa ja etsitäänkin ihan samanlaista työsuhdetta. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia naisia sinä oikein tapailet? Koska en usko että moni "normaali" nainen tuosta vaan alkaa avautumaan entisistä seksikumppaneista.

Tämä on taas näitä aloituksia joissa pohjimmainen tarkoitus on haukkua sinkkuja (naisia) jotka kaipaavat seksiä muulloinkin kuin parisuhteessa ja kerran vuodessa.

Vierailija
44/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavassa tilanteessa 80 luvulla ja kyllä silloinkin havaitsin "hutsuilun". Oma tutkimukseni kertoi, että äänekkäät ja aktiiviset ovat eturivissä. Koko haku on muutettava toisenlaiseksi, jos pitkää romanttista suhdetta haluaa. Itselläni meni 10 vuotta ihan rallattelussa, mutta sitten tein päätösen ja nyt jo 30 vuotta hienoa rauhallista ja toisiamme kunnioittavaa elämää. En halua neuvoa enempää, taatusti löydät sopivan jos haluat.

Vierailija
45/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähes kaikilla tapaamillani ihmisillä on eron jälkeen monia suhteita, yhden illan juttuja ja muutama tunnusti myös että on ollut puhtaasti seksisuhteessa. Mitään väärää tässä ei toki ole".... No tuota, mielestäsi on, koska käytät sanaa TUNNUSTAA.

Löysää pipoa. Sinulla on sen puoleen kaksinaismoraali, kun itsekin olet pannut eron jälkeen naisia.

Deittailu on nykyään usein juuri amerikkalaistyyppistä: tapaillaan useampaa kerralla ja saatetaan harrastaa seksiäkin. Yhdessä sovitaan, milloin aletaan olla eksklusiivisesti yhdessä.

Jos ei se sinulle sovi, kerro se jo profiilissasi.

Ahdistaako naisen seksuaalisuus sinua minkä verran noin yleensä? Onko seksi sinulle tärkeää? Kuuluisiko naisen elää neitsyenä kunnes tapaa sinut? Kysynpä vain. N50+

Huoh, ehkäpä ap:ta ei kiinnosta palstan kiintiöjakorasian näkökanta tähän asiaan? Kysynpä vaan.

Toinen mies, joka osaa kyllä eläytyä aloittajan näkemykseen, ilman mitään h*uora-madonna-vastakkainasettelua.

Vierailija
46/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kysele toisen seksihistoriasta. Mikä on ollut, on ollut. Tulevaisuus on se jolla on väliä.

menneisyys ennustaa tulevaisuutta.

Vierailija
47/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kysele toisen seksihistoriasta. Mikä on ollut, on ollut. Tulevaisuus on se jolla on väliä.

menneisyys ennustaa tulevaisuutta.

No sittenhän ap:nkin tulevaisuus näyttää koko ajan sekavammalta.

Vierailija
48/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia naisia sinä oikein tapailet? Koska en usko että moni "normaali" nainen tuosta vaan alkaa avautumaan entisistä seksikumppaneista.

Tämä on taas näitä aloituksia joissa pohjimmainen tarkoitus on haukkua sinkkuja (naisia) jotka kaipaavat seksiä muulloinkin kuin parisuhteessa ja kerran vuodessa.

Niinhän se taitaa olla. 🤔

N50+

Vierailija
49/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Onneksi mulla on parisuhde vielä kunnossa. Kauhea ajatellakaan jotain outoa vierasta edes tutustua siinä mielessä. Hyi. Kuolisimpa ennen omaa aviopuolisoa, niin ei tarvitse mitään uusia kumppaneita miettiä.

Vierailija
50/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap sukupuolesi että tietäsin pitääks mun nyt ala- vai yläpeukuttaa?

Vierailija
51/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta. Onneksi mulla on parisuhde vielä kunnossa. Kauhea ajatellakaan jotain outoa vierasta edes tutustua siinä mielessä. Hyi. Kuolisimpa ennen omaa aviopuolisoa, niin ei tarvitse mitään uusia kumppaneita miettiä.

No ei ole kuule pakko meni miten meni.

Vierailija
52/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähes kaikilla tapaamillani ihmisillä on eron jälkeen monia suhteita, yhden illan juttuja ja muutama tunnusti myös että on ollut puhtaasti seksisuhteessa. Mitään väärää tässä ei toki ole".... No tuota, mielestäsi on, koska käytät sanaa TUNNUSTAA.

Löysää pipoa. Sinulla on sen puoleen kaksinaismoraali, kun itsekin olet pannut eron jälkeen naisia.

Deittailu on nykyään usein juuri amerikkalaistyyppistä: tapaillaan useampaa kerralla ja saatetaan harrastaa seksiäkin. Yhdessä sovitaan, milloin aletaan olla eksklusiivisesti yhdessä.

Ahdistaako naisen seksuaalisuus sinua minkä verran noin yleensä? Onko seksi sinulle tärkeää? Kuuluisiko naisen elää neitsyenä kunnes tapaa sinut? Kysynpä vain. N50+

Huoh, ehkäpä ap:ta ei kiinnosta palstan kiintiöjakorasian näkökanta tähän asiaan? Kysynpä vaan.

Toinen mies, joka osaa kyllä eläytyä aloittajan näkemykseen, ilman mitään h*uora-madonna-vastakkainasettelua.

Niin mitään pahaa ei ollut seksissä, mutta sitä harrastava on jakorasia? Todellakin olet niin sisällä hora-madonnamyytissä että saatkohan edes ilmaa.

Vierailija
53/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap sukupuolesi että tietäsin pitääks mun nyt ala- vai yläpeukuttaa?

Sä olet varmaan sellainen eilen aikuisena syntynyt, jos et tiedä kumpaa sukupuolta ap on. Tämä maailma on katsos vähän erilainen paikka naisille ja miehille. Juuri syntyneelle voi tulla yllätyksenä, mutta se mikä tekee naisesta huonon ja likaisen, tekee miehestä sankarin. Miehet myös mielellään ”likaavat” tällä tavalla naisia, mutta syyttävät siitä likaisuudesta sen jälkeen naista. Niin, tiedän, eikö olekkin ristiriitaista.

Vierailija
54/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo keino: alkaa etsiä omanikäisiä, samassa elämäntilanteessa olevia naisia. Meistä nelikymppisistä, eronneista naisista suuri osa on kasvaneet samanlaiseen parisuhdekäsitykseen kuin ap. Harva meistä esimerkiksi tapailee useita yhtäaikaa, toisin kuin jotkut nuoremmat, joilla ei ehkä ole vielä edes halua sitoutua välttämättä kehenkään.

Itse löysin joitain vuosia sitten sitten netistä samanikäisen, paria vuotta aikaisemmin eronneen miehen. Parin deittailun ajan olimme ehtineet kumpikin ihmetellä deittikulttuurin raadollisuutta. Sitten kun mentiin yhdessä sänkyyn, oli kyllä ihan ilman erillisiä sopimuksiakin selvä että emme enää etsi ketään muita ja olemme toisiimme sitoutuneet.

Vierailija
55/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihannekumppani haluaisi harrastaa seksiä vain yksiavioissa suhteessa, ei sen ulkopuolella. Mutta semmoisia ihmisiä ei taida kovin montaa olla, meidän kulttuurissa.

Vierailija
56/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se järvi soutamalla kulu, mitä sillä on väliä onko naistasi dipannut 5 vai 150 miestä ennen sua?

Kylläpä nämä kotimaiset järvet vain tuppaavat olemaan sitä lajia, joka soutelemalla kuluu. Ainakin näiden järvien vesi menettää viskositeettinsa, ja sen jälkeen niiden järvien soutaminen tuntuu kuin haroisi ilmaa niillä airoilla.

Vierailija
57/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitään pahaa ei ollut seksissä, mutta sitä harrastava on jakorasia? Todellakin olet niin sisällä hora-madonnamyytissä että saatkohan edes ilmaa.

Seksin harrastaminen ei ole ongelma, vaan jatkuva kumppaninvaihto. Osoittaa ihmisen prioriteetit, ja käyttäytymismallin. 

Vierailija
58/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on miesuli, yritti keksiä erilaisen aloituksen.

Mutta kohta ollaan taas lastikkopäissä ja garvaisissa pakaroissa, odottakaa vaan.

Juuri tällaisten tyyppien takia täällä haluaa kirjoittaa sukupuolineutraalisti, kun on niin voimakkaat asenteet, patoutumat ja vihat jompaakumpaa sukupuolta kohtaan ja joku "miesuli" ei miehiä vihaavalta naiselta saisi samaa käsittelyä kuin vastaavan viestin kirjoittanut nainen ja päinvastoin.

Tämä ja lisäksi se, että joidenkin on tosi vaikea uskoa siihen että on miehiä, jotka uskoo täydelliseen seksuaaliseen tasa-arvoon.

Mitä se tarkoittaa? Täydellinen seksuaaline tasa-arvo?

Vierailija
59/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yritin kirjoittaa asian niinkuin se on, niin lopputulos oli se mitä pelkäsin. Mitään tuomiota tässä ei ollut tarkoitus jakaa kenellekään, ja tämä tulisi varmasti selväksi jos aloituksen lukee läpi ajatuksen kanssa. Uskomattomiin oletuksiin päästiin myös siitä mitä mä oikeasti ajattelen, perustuen ihan puhtaasti lukijan omiin asenteisiin ja ennakkoluuloihin.

Kyse on omasta hämmenyksestäni ja pettymyksestäni ja siitä että haluaisin mukautua nykymaailman menoon, koska muuten jää luu käteen.

Naisen arvoa ei vähennä mitenkään se, että hänella on useita seksikumppaneita. Eikä miehenkään. Minun vain on vaikea suhtautua tähän oikein. Sen sijaan omaan arvomaailmaani ei sovi se, että pannaan useamman kanssa samaan aikaan. Tällaista kumppania en itselleni halua. Jollekin toiselle se sopii ja siihen mulla tietenkään ei ole mitään mielipidettä. Miksi olisi.

Rauha, mä lopetan omalta osaltani tämän keskustelun tähän.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme