Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En selviä nykyisillä parisuhdemarkkinoilla

Vierailija
21.12.2019 |

Olen muutama vuosi sitten eronnut nelikymppinen. Ihan fiksu, huumorintajuinen, koulutettu ja hyvin tulen myös omillani toimeen. Seuran saaminen ei ole mulle ongelma ja nettipalveluissa on synkannut monen kanssa hyvin.

Ongelmaksi mulle muodostuu se, että olen ollut itse pitkässä parisuhteessa yhden ihmisen kanssa lähes 20 vuotta. Tämä oli mun eka parisuhde. Nyt kun tapaan ihmisiä, niin mua harmittaa se miten paljon heidän menneisyytensä ahdistaa mua. Lähes kaikilla tapaamillani ihmisillä on eron jälkeen monia suhteita, yhden illan juttuja ja muutama tunnusti myös että on ollut puhtaasti seksisuhteessa. Mitään väärää tässä ei toki ole, mutta mua silti jostain syystä ahdistaa ajatus siitä että mun kumppanini olisi esim tuonut baarista toisen ihmisen kotiin vain seksimielessä.

Myös ”tapailu” on outo käsite. Pari netissä tapaamaani tuttavuutta ovat sanoneet että tapailevat useita ihmisiä samaan aikaan ja menevät myös sänkyyn. Ainoa suhde mikä mulla eteni pidemmälle kariutui tähän, kun sain tietää että tapailumme aikana hän hyppi myös muissa sängyissä. Tämäkin kuulemma on ok, jos ei ole muuta sovittu.

Mä haluaisin jotenkin oppia ymmärtämään tätä maailmaa ja hyväksymään muiden ihmisten menneisyyden ja toimintatavat. Muuten pelkään että olen lopun ikääni yksin. :( Mutta miten? Ja tosiaan olen deittaillut ehkä 10 ihmisen kanssa eron jälkeen. Kahden kanssa päätynyt sänkyyn asti. Tuttavuudet löytyneet aina netistä, koska baareihin en lähde ja aikaa ei ole oikein harrastaa mitään missä näkisi ihmisiä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo arvaappa vaan, itse olen pitkäaikaissairas ja vieläpä pitkäaikaistyötön, että siinä kaksi jackpotia deittimarkkinoilla kyllä juu. Mitään "heikkouksia"ei saisi nykyään olla ei työ-eikä parisuhdemarkkinoilla, oon huomannut:( Kumpikaan nyt ei ole mikään oma valiontani kyllä mielestäniiollut ja olen yrittänyt päästä eroonkin molemmista, mutta hmm.helpommin sanottu kuin tehty!

Vierailija
22/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli nelikymppinen mies enkä ole koskaan ollut parisuhteessa. Ja se johtuu VAIN ja AINOASTAAN siitä, että huomasin sen naisten pelin jo esiteininä. Olin niin kaukaa viisas että tajusin säästäväni itseni jättäytymällä kokonaan pois siitä raadollisesta maailmasta jota deittailuksikin kutsutaan.

Nykyisen konsenuksen mukaan minun pitäisi ripotella tuhkaa päälleni, poistua hiljaa yöhön ja kuvitella olevani viallinen, kelpaamaton, luuseri, vässykkä.

Jonkun mielestä minulla ei ole varaa puhua parisuhteista koska en ole niitä elänyt, mutta kuten monessa muussakin asiassa tässä elämässä, asioista voi muodostaa kattavan kuvan ilman omakohtaista käsien iskemistä paskaan.

Eli mitä haluan sanoa? Sitä että en usko että voit olla onnellinen enää.

Tässä täytyy kyllä sanoa että jos joku heittää lusikan nurkkaan jo esiteini-iässä, kun on huomannut ”naisten pelin” niin tosiaan on varmaan parempi olla sinkkuna. Jotain vastuuta voisi itsekin ottaa.

Ylläolevalla kommentilla ei ole pienintäkään virkaa. Perus katkeroituneen peräkammarinmiehen tilitys. Ap:lle sanoisin että anna vähän enemmän löysää kumppaniehdokkaille. Kukaan täällä ei ole täydellinen ja nelikymppistä neitsyttä et halua itsellesi löytää (kuten yllä hyvin todistetaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lykästi: ensimmäisen liiton 15v.) jälkeen olin ihan hukassa ja yksin monta vuotta. En voinut kuvitellakaan uutta kumppania. Vuosien kuluessa tokenemaan ja uskaltauduin 42v. Nettitreffeille. Valitsin kohteen tarkasti - ns. Introverttimiehen. Ja onnisti. Mies ei ole kiertopalkinto ja hän hyvillään kun minäkin etsin aidosti elämänkumppania enkä jotain nettihöttösuhdetta nykyajan maustein. Yhdessä kolmatta vuotta.

Vierailija
24/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei pidä erityisesti yhden yön jutuista. Jos puuhailun jälkeen heti sanotaan heipat tai hiivitään porraskäytävään, niin eihän se kovin hauskaa ole ollut. Silti iso osa meistä on niitä testannut etenkin pitempään sinkkuna olleet. Sen sijaan jos tapailee ja päätyy sänkyyn, niin siinä kohtaa voisi olettaa jonkin näköistä "yksiavioisuutta". Vaikka kaikki eivät sitä toteuta. Mutta se että harmistelee jonkun vanhoja juttuja on kyllä niin typerää ja tosi iso turn-off, että mun kiinnostus ainakin loppuis siihen.

N34,5vsinkkuna

Vierailija
25/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne kovin vanhoja juttuja ap:n kohdalla ole olleet, jos kerran kumppani on tapaillut useampaa samaan aikaan. Mua ei vanhat kiinnosta, mutta toisaalta en myös ymmärrä tällaista menoa lainkaan. Kyllä musta useamman ihmisen paneminen samaan aikaan kertoo aika paljon ihmisestä ja arvomaailmasta.

Tsemppiä ap:lle, muuta en osaa sanoa.

Vierailija
26/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on miesuli, yritti keksiä erilaisen aloituksen.

Mutta kohta ollaan taas lastikkopäissä ja garvaisissa pakaroissa, odottakaa vaan.

Juuri tällaisten tyyppien takia täällä haluaa kirjoittaa sukupuolineutraalisti, kun on niin voimakkaat asenteet, patoutumat ja vihat jompaakumpaa sukupuolta kohtaan ja joku "miesuli" ei miehiä vihaavalta naiselta saisi samaa käsittelyä kuin vastaavan viestin kirjoittanut nainen ja päinvastoin.

Vierailija
27/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on miesuli, yritti keksiä erilaisen aloituksen.

Mutta kohta ollaan taas lastikkopäissä ja garvaisissa pakaroissa, odottakaa vaan.

Juuri tällaisten tyyppien takia täällä haluaa kirjoittaa sukupuolineutraalisti, kun on niin voimakkaat asenteet, patoutumat ja vihat jompaakumpaa sukupuolta kohtaan ja joku "miesuli" ei miehiä vihaavalta naiselta saisi samaa käsittelyä kuin vastaavan viestin kirjoittanut nainen ja päinvastoin.

Tämä ja lisäksi se, että joidenkin on tosi vaikea uskoa siihen että on miehiä, jotka uskoo täydelliseen seksuaaliseen tasa-arvoon.

Vierailija
28/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet törmännyt vääränlaisiin naisiin. En jaksa uskoa, että enemmistö naisista olisi nykyään kuvailemasi kaltaisia.[/q

Valitettavasti enemmistö on juuri tuollaisia. Tuo käsite "tapailu" tulee hyvin tutuksi. Olo on kuin pätkätyöläisellä.

Vierailija
29/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se järvi soutamalla kulu, mitä sillä on väliä onko naistasi dipannut 5 vai 150 miestä ennen sua?

No, jos pysyvyyttä haluaa, siinä on aika suuri ero suhteen jatkumisen todennäköisyydelle, jos ole mies nro 6 vs. mies nro 151

Vierailija
30/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet törmännyt vääränlaisiin naisiin. En jaksa uskoa, että enemmistö naisista olisi nykyään kuvailemasi kaltaisia.[/q

Valitettavasti enemmistö on juuri tuollaisia. Tuo käsite "tapailu" tulee hyvin tutuksi. Olo on kuin pätkätyöläisellä.

Tapailu on musta ihan ok, mutta tapailuaikana seksin harrastaminen useamman kanssa on todella moukkamaista. Voisi ajatella myös sitä toista osapuolta ja hänen tunteitaan.

Näissä tapauksissa sanojen l*tka ja pukki käyttäminen ei ole yhtään liioiteltua.

Vierailija
31/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se järvi soutamalla kulu, mitä sillä on väliä onko naistasi dipannut 5 vai 150 miestä ennen sua?

No, jos pysyvyyttä haluaa, siinä on aika suuri ero suhteen jatkumisen todennäköisyydelle, jos ole mies nro 6 vs. mies nro 151

Se, että on ollut monia yhden yön suhteita ei tarkoita sitä etteikö voisi olla sitoutunut ja uskollinen parisuhteessa.

Vierailija
32/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutte parisudemarkkinoista?

Kuulostaa lähinnä ällöttävälle itsensä myymiselle, jossa pilaantunut liha on todella halpaa tai sitten todella kallista, eikä siltikään mene millään kaupaksi.

Vierailija
33/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap. on saanut huomata syyn miksi hiljalleen yhä useampi miehistä karkaa ulkomaille..

Jep, samassa junassa istutaan. Tai siis lentokoneessa 😄

Pojalleni olen opettanut että etsii puolison työkuvioiden kautta keski-euroopasta. Esim Saksa ja Sveitsi erityisen mielenkiintoisia ja molemmissa hyvä elintasokin perheen perustamiselle ja työuramielessä

Vierailija
34/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että on ollut monia yhden yön suhteita ei tarkoita sitä etteikö voisi olla sitoutunut ja uskollinen parisuhteessa.

Niin, voi olla noinkin, mutta on se moninkertaisesti vähemmän todennäköistä että sitoutuisi. Sun rakkautesi on varmasti suuri ja syvä, kohde nyt vaan vaihtuu tavallista useammin. Puhdasta matematiikkaa.

Vierailija
35/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järvi soutamalla kulu, mutta arvomailma ei kohtaa, jos itse ei harrasta seksiä muuten, kun suhteessa ollessaan. Mä olen ollu vuoden yksin. Yhtä miestä tapailin kuukauden. En halunnu harrastaa seksiä hänen kanssaan. Ymmärrän hyvin aloittajan ajatuksen asiasta. Olen yli 40v. Tuollaset sängystä toiseen hyppimiset kuuluu nuoruuden epävarmaan käytökseen.

Vierailija
36/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja siis mies. Yritin tarkoituksella kirjottaa tekstin niin että sukupuoli ei näkyisi, koska sillä ei pitäisi tässä keskustelussa olla mitään merkitystä. Aikuisilla ihmisillä, niin miehillä kuin naisillakin, on oikeus haluamaansa seksielämään. Toivottavasti keskustelu ei menisi sille uralle että seksihistoria määrittäisi kenenkään ”kunnollisuutta” ihmisenä. Tästä siis ei ole kyse.

Ap

Tuosta siinä nyt kuitenkin on kyse, halusit sen myöntää tai et. Sinä asetat naiselle tällaisia puhtaussääntöjä. On ilmiselvää että aloitus ei ole naisen, koska mies ei muutu likaiseksi sillä että harrastaa seksiä. Sitä ei ole meille opetettu niin, joten sellaista kulttuuria ei yksinkertaisesti ole ja siksi naiset ei tee tällaisia aloituksia.

Vierailija
37/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää vauhtia on AP:nkin seksihistoria jo kasvamassa, kun on jo ex ja kaksi petikaveria. Ja luuleeko AP ettei treffiseuraa häiritse se, että hän on tasaista tahtia polkenut exvaimoa parin vuosikymmenen ajan? Yhteisen elämän purku on haastavaa tuossa vaiheessa ja osa exästä tulee varmasti mukana paketissa (autolla reissattu yhdessä, ex sisustanut kodin, yhteiset sukulaiset ja lapset ja kaverit).

AP:lla on valtava historian painolasti harteillaan, mutta silti toivoo aikuisena maailmaan syntynyttä, täysin kokematonta, uutta puolisoa itselleen?!

Vierailija
38/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse irtauduin deittailusta juuri sen takia, kun se on muuttunut niin armottomaksi ja työmarkkinamaiseksi. Olo on kuin pitkäaikaistyöttömällä, jota "työnantajat" katselee nenän vartta pitkin arvostellen raa'asti pienimmätkin yksityiskohdat. Ja ellei jotain sitovaa ehdot määrittelevää sopimusta allekirjoiteta, niin sittenhän siinä onkin vapaa puuhaamaan aivan mitä halutaan.

Minä en oleole deittailua edes uskaltanut aloittaa, noista syistä juuri.

Vierailija
39/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes kaikilla tapaamillani ihmisillä on eron jälkeen monia suhteita, yhden illan juttuja ja muutama tunnusti myös että on ollut puhtaasti seksisuhteessa. Mitään väärää tässä ei toki ole".... No tuota, mielestäsi on, koska käytät sanaa TUNNUSTAA.

Löysää pipoa. Sinulla on sen puoleen kaksinaismoraali, kun itsekin olet pannut eron jälkeen naisia.

Deittailu on nykyään usein juuri amerikkalaistyyppistä: tapaillaan useampaa kerralla ja saatetaan harrastaa seksiäkin. Yhdessä sovitaan, milloin aletaan olla eksklusiivisesti yhdessä.

Jos ei se sinulle sovi, kerro se jo profiilissasi.

Ahdistaako naisen seksuaalisuus sinua minkä verran noin yleensä? Onko seksi sinulle tärkeää? Kuuluisiko naisen elää neitsyenä kunnes tapaa sinut? Kysynpä vain. N50+

Vierailija
40/59 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailu on musta ihan ok, mutta tapailuaikana seksin harrastaminen useamman kanssa on todella moukkamaista. Voisi ajatella myös sitä toista osapuolta ja hänen tunteitaan.

Näissä tapauksissa sanojen l*tka ja pukki käyttäminen ei ole yhtään liioiteltua.

Voipi olla, että tällainen yleinen rietastelu ja jokapaikkaan jakaminen (ilman kumea, luonnollisesti) johtaa lopulta kivaan tilanteeseen, kun joku uusi sukupuoliteitse leviävä tappajatauti putkahtaa markkinoille. Eikö sellainen itse asiassa jossain välissä jo tullut ainakin hetkeksi, mutta eipä silti tuntunut paljaalla ympäriinsä hässimisen intoa laannuttavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi