Mitä ihmettä ostatatte vanhoille mummoille lahjaksi?
Muille olen keksinyt, mutta ysikymppiselle mummolle en kertakaikkiaan keksi. Asuu yksiössä, eikä sinne mahdu oikein mitään enempää. Mummo on huonokuntoinen, eikä enää harrasta mitään, telkkaria katsoo ja radiota kuuntelee, päivän lehden lukee. Ei ulkoile, ei käy kaupassa tai kylässä. Kaikille kukille on allerginen, eikä kynttilöitä uskalla viedä. Ruoka tulee ateriapalvelusta ja sitäkin on kuulemma liikaakin. Pieni pakastin, jonne ei leivonnaisia juuri mahdu. Mitään ei oikeasti tarvitse, mutta tuntuu silti, että jotain pitäisi viedä. Yöpaidat, aamutossut, villasukkia yms. on viety jo monet kerrat. Saippuat ja rasvat on perustuotteita ja niitä on aina, eikä varastoa mahdu. Alkoholia ei käytä, eikä syö makeisia. Ei käytä hajusteita. Jotain käyttöjuttua sen pitäisi olla, mutta en millään keksi mitään. Mitä te olette ostaneet sukunne vanhuksille?
Kommentit (65)
Naapurin 95v ilahtui ikkunaan laitettavasta jouluvalosta.
Vierailija kirjoitti:
Lisäravinteita
Ei todellakaan, ainakaan tietämättä mitä sairauksia ja lääkityksiä mummolla mahdollisesti on. Ja humpuukia ne ovat suurimmaksi osaksi muutenkin.
Mä ostin meidän mummolle klassista musiikkia cd, villasukat, hartiahuivi ja kirjoja silloin kun pystyi vielä lukemaan.
Jos olisin mummo ,tykkäisin , kun soittaisit minulle vaikka kerran viikossa. Kyllä se piristäisi.
Kenellä ne lahjat pitäisi ostattaa? Ihan itse minä ainakin hankin.
Pieni konjakkipullo. Lääkkeeksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Tilaatte jonkun aikakauslehden?
Mutta kun minä en näe mitään ja prillitkin on hukassa. T. mummo
Joku palvelu, esim. hieronta. Aikausilehti on tosiaan myös hyvä tai vaikka kotikunnan lehti jos mummo on muuttanut ja tykkää seurata niitä tapahtumia. Haluaisiko huonokuntoinen mummo lukea kirjoja äänikirjana?
Maalahden limppu, Skagenrörä, suklaakakku...
Vierailija kirjoitti:
Joku palvelu, esim. hieronta. Aikausilehti on tosiaan myös hyvä tai vaikka kotikunnan lehti jos mummo on muuttanut ja tykkää seurata niitä tapahtumia. Haluaisiko huonokuntoinen mummo lukea kirjoja äänikirjana?
Äänikirjan lukijana toimiminen käy työstä, raskasta on huonokuntoiselle.
Hiustenleikkaus kotiin lahjakorttina
Jos mummo näkee ja tykkää, niin sanaristikkokirja tai mieleinen muu kirja.
Joulukahvia tai teetä, jos juo.
Villasukat, mutta jos itse neuloo, ei sitten kannata.
Ainoa villaa oleva pipo, ei akryylia.
Silkkihuivi.
Mitä jos ihan jouluiloksi lupaisit käydä tapaamassa häntä säännöllisesti, kävisitte vaikka pikku kävelyillä, jos hän jaksaa. Laittaisit hänen herkkuruokiaan, ettei tarvitse syödä ateriapalvelun mauttomia sössöjä. Pyytäisit häntä kertomaan elämänsä ja teidän sukunne tarinoita, kirjoittaisit vaikka ylös niitä. Voisit ehkä oppia jotain. Hyvää Joulua mummollesi!