Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä ostatatte vanhoille mummoille lahjaksi?

Vierailija
21.12.2019 |

Muille olen keksinyt, mutta ysikymppiselle mummolle en kertakaikkiaan keksi. Asuu yksiössä, eikä sinne mahdu oikein mitään enempää. Mummo on huonokuntoinen, eikä enää harrasta mitään, telkkaria katsoo ja radiota kuuntelee, päivän lehden lukee. Ei ulkoile, ei käy kaupassa tai kylässä. Kaikille kukille on allerginen, eikä kynttilöitä uskalla viedä. Ruoka tulee ateriapalvelusta ja sitäkin on kuulemma liikaakin. Pieni pakastin, jonne ei leivonnaisia juuri mahdu. Mitään ei oikeasti tarvitse, mutta tuntuu silti, että jotain pitäisi viedä. Yöpaidat, aamutossut, villasukkia yms. on viety jo monet kerrat. Saippuat ja rasvat on perustuotteita ja niitä on aina, eikä varastoa mahdu. Alkoholia ei käytä, eikä syö makeisia. Ei käytä hajusteita. Jotain käyttöjuttua sen pitäisi olla, mutta en millään keksi mitään. Mitä te olette ostaneet sukunne vanhuksille?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaapit taynna kaikenmaailman huiveja ja hartioidenlammittajia. En kayta niita koskaan.

t. mummo

Vierailija
42/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digivalokuvakehys, jonka muistitikulle lataat mummolle tärkeitä kuvia ihmisistä ja paikoista.

Vierailija
44/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhukset ovat " kylmäjalkaisia" eli verenkierto on huonontunut ja moni tykkää yösukista. Pehmeät angorasukat saattavat ilahduttaa saajaa.

Vierailija
45/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpoja?

Vierailija
46/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien mummolleni joka vuosi hyvää kahvia ja itsetehtyjä pipareita.

Vierailija
47/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sellainen lämpötyyny tai viltti, siis sähköllä toimiva. töpseli vaan seinään. Kahvia. teetä. viherkasveja. lupaus hieroa tai kyläillä useammin tai soitella useammin.

Vierailija
48/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uurna

Vierailija
49/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni konjakkipullo. Lääkkeeksi ;)

Miksi pieni? Kyllä minä olen isoäidilleni aina ostanut ihan täysikokoisen konjakkipullon lahjaksi jouluisin ja aina on ollut hyvillään.

Vierailija
50/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin lahjatoivomus, kauan mietittyani keksin - sahkoinen purkinavaaja.  Olen huomannut viimeaikoina etta kasivoimat ovat heikenneet ja purkkien aukominen on yhta taistelua.

Vierailija
51/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tens-kivunlievityslaite. varmasti jossakin on kipua, jos on noin korkea ikä.

Vierailija
52/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein hyvää kahvia, mummon lempileipää ja kalaa. Lisäksi muutama muuta elintarviketta.

En suuria määriä, koska ei paljon kuitenkaan syö. Tykkäsi, varsinkin kun on ollut liukasta niin ei tarvitse kauppaan menoa miettiä, vaikka tulisi vieraita pyhinä.

Vierailija
53/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruokaa niiden ateriapalvelumoskien tilalle. Jos et osaa kokata, lahjakortti johonkin kotona tehtävään palveluun (jalkahoito, kampaaja, siivous jne.). Mitään tavaraa ei ole järkeä ostaa, jos toinen on sanonut, että muutenkin jo kaapit täynnä. 

Vierailija
54/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- jalkahoitola lahjakortti (kotona käyvä hoitaja)

- lahjakortti pesulaan maton pesua varten (lupaat kuskata maton pesulaan ja takaisin kotiin)

- puuhka jossa voi pitää kylmiä käsiä esim televisiota katsoessa.

- osta 10 kirjekuorta postimerkkeineen ja kirjoita niihin kaikkiin mummosi nimi ja osoite, liimaa postimerkit valmiiksi. Jaa kirjeet mummon läheisille ja pyydä heitä lähettämään mummolle kirje alkuvuodesta. Mummolle laita lahjakortti jossa kerrot että hänelle on tulossa kirjeitä läheisiltä

- itse tein serkun kanssa mummolle kalenterin jossa oli kaikkien mummon lasten, lastenlasten ja lastenlastenlasten nimet ja syntymäajat. Eli näki aina kalenterista että huomenna ”Ritva täyttää 47 ” tuossa vaiheessa mummolla oli jälkeläisiä jo yli 70 eli kalenterin tietojen keräämisessä oli jonkinverran työtä

Loistavia ideoita. Erityisesti nuo kaksi jälkimmäistä, jos läheiset vain ovat mukana jujussa ja oikeasti kirjoittavat ne kirjeet. Tavaralahjat ovat useimmiten täysin turhia ellei ole selvästi tiedossa, että mummo tarvitsee tietyn tuotteen. 

Vierailija
55/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, olipa tänne tullutkin paljon ehdotuksia. Mummo ei oikeastaan ole minun mummoni, mutta silti läheinen suvun mummo. Asuu sen verran kaukana, että en voi luvata käyväni tämän useammin kuin nyt käyn.  Ja soitan jo nyt viikottain. Kauheasti en muutakaan apua voi luvata, kun olen kuitenkin työssäkäyvä perheen äiti, on aikalailla tekemistä, että saan oman huushollin hoidettua. Ja mummolla käy jo siivooja, hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja kotona säännöllisin väliajoin.

Hyviä lahjaideoita varmasti monelle mummolle, mutta tälle mummolle ei ehkä näistäkään löydy. Otankin tästä talteen ideoita suvun vähän nuoremmille mummoille.  Tällä ko. mummolla tosiaan on liikaakin kaikkia hartiahuiveja, villasukkia, yösukkia, pyjamia, tossuja. Muisti on sen verran huono, että ei onnistu kirjojen lukeminen tai kuunteleminen, kun unohtaa niin pian lukemansa. Ei käytä alkoholiakaan. Ei jaksa enää muistaa kenenkään synttäreitä, eikä kukaan sellaista häneltä odotakaan. 

Siitäkin tämä mummo erilainen, että tykkää kovasti ateriapalvelun ruuasta, ei ole itse ikinä ollut mikään kokki, heti kun alkoi tulla eineksiä kauppoihin, hän siirtyi niihin. Mutta ehkä jotain syömistä kuitenkin vien, joku ehdotti leipää ja graavisuolattua kalaa, se voisi olla ihan hyvä ja ehkä vielä kahvipaketti lisäksi. ap

Vierailija
56/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mummolle kylään ja keitä teille kahvit. Vie pieni määrä kahvin kanssa tarjottavia, vaikkapa pipareita, joulutorttuja, maustekakkua, suklaata ja jotain suolaista piirakkaa, tai vaikkapa lohileivät. Vie vain sen verran, että siitä riittää teille molemmille ja jää vähän mummollekin illalle telkkarin ääreen syötävää, mutta ei jää mummolle ongelmaksi. Sytytä kynttilä kahvipöytään vierailusi ajaksi ja sammuta se, kun lähdet. Käykää kävelyllä, esim kaupungin tavaratalojen jouluikkunoita katsomassa, tai viette läheisten haudalle kynttilän. Vie joulukukaksi vaikka pieni koristeltu pöydällä pidettävä tekokuusi, niin mummollakin on jouluinen tunnelma. Jos mummolla ei ole jouluvaloa ikkunassaan, osta hänelle kynttelikkö, tai muu joulun tunnelmaa tuova valo, esim. ikkunavalosarja.

Jos mummolla on jokin kotityö tekemättä, auta häntä. Se voi olla imurointi, vessan pesu, kaupassa käynti, tai muu vastaava. Muista tiskata teidän kahviastiat ennen lähtöäsi.

Yksinäinen ihminen ilahtuu varmasti siitä, että annat hänelle aikaasi ja olet hänen seuranaan.

Vierailija
57/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristämättömiä puuvillasukkia, laamapaitoja, tunika, kaunis tyynyliina, seinäkalenteri, pienempi kalenteri.

Vierailija
58/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaapit taynna kaikenmaailman huiveja ja hartioidenlammittajia. En kayta niita koskaan.

t. mummo

Olet liian nuori vielä. Odota 20 vuotta ja jo tarvitset.

Vierailija
59/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hommat missa pitaa kiiveta tuolille kurottelemaan, niissa apu on tervetullut.

Vierailija
60/65 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mummo

Olet liian nuori vielä. Odota 20 vuotta ja jo tarvitset.

80 v. on liian nuori? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän