Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on viimeinen joulumme isovanhempina

Vierailija
21.12.2019 |

Jatkossa kotimme ei ole hoplop eikä Linnanmäki, vaan vietämme joulua keskenämme. Tämä on paras ratkaisu kaikille. En vain enää jaksa olla jouluna hotelli-ravintoloitsija. Lapsille emme ole kylläkään vielä kertoneet. Aikanaan sitten ilmenee.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin jo lasteni muuttaessa omilleen, että niin kauan kuin heillä ei ole itsellään lapsia, ovat tervetulleita jouluksi kotiin, jos haluavat. Mutta kun tulee lapsia, on aika alkaa järjestää omat  joulut omissa kodeissaan. 

t. Jo 8 vuotta puolison kanssa kahdestaan jouluja viettänyt mummi

hmm, mitenköhän sitten kun jäät leskeksi? ilmoittavatko lapsesi sitten ettet ole heidän koteihinsa tervetullut. 

Vierailija
22/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otat asian tänä vuonna joulupöydässä esille, niin jälkikasvullasi on vuosi aikaa sopeutua tilanteeseen. Voit aloittaa vaikka, että ensi joulusta tuleekin sitten vähän erilainen kuin mihin on totuttu. Sitten olet joko salaperäinen, tai sitten kerrot enemmänkin suunnitelmistasi, tai sanot, ettei ole vielä mitään tarkempia suunnitelmia, mutta ...

Vierailija
24/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko tappaa itsenne vai lapsenlapsenne? Muuten olette ensi joulunakin isovanhempia.

Vierailija
25/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempia te olette koko loppuelämänne, mutta hotellia tai hoploppia ei tarvitse pyörittää. Suu auki hyvissä ajoin, vaikka jo tänä jouluna. Saattaa hyvinkin olla, että myös lapset jäävät tyytyväisinä koteihinsa oman perheen kesken.

Vierailija
26/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmuus ei lakkaa, vaikka ette viettäisi joulua lastenlastenne kanssa. 

Vierailija
27/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ihmiset ottaisivat asioita puheeksi jo ennen kuin ne vuosien aikana kasaantuvat liian suuriksi.

Vierailija
28/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli otsikosta mieleen, että ainut lapsenlapsenne on vakavasti sairas, eikä elinpäiviä on sen verran jäljellä, että tämän joulun vielä elää, mutta vuoden kuluttua häntä ei enää ole.

Vierailija
29/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko tappaa itsenne vai lapsenlapsenne? Muuten olette ensi joulunakin isovanhempia.

Ei isovanhemmuus pääty edes kuolemaan. Kuollut mummoni on edelleen minun mummoni.

Vierailija
30/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, ollaankin jouluna mieluummin kotona ydinperheen kesken kuin ajellaan ympäri Suomea vain teidän isovanhempien mieliksi.

T. Lapset ja lapsenlapset

Vierailija
31/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli otsikosta mieleen, että ainut lapsenlapsenne on vakavasti sairas, eikä elinpäiviä on sen verran jäljellä, että tämän joulun vielä elää, mutta vuoden kuluttua häntä ei enää ole.

Samoin. Melkein jo tuli itku kun tuollaista ajattelin. Sitten luin aloituksen....

Vierailija
32/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne isovanhemmuutta ole lopettamassakaan, vaan joulun.

Vierailija
33/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin jo lasteni muuttaessa omilleen, että niin kauan kuin heillä ei ole itsellään lapsia, ovat tervetulleita jouluksi kotiin, jos haluavat. Mutta kun tulee lapsia, on aika alkaa järjestää omat  joulut omissa kodeissaan. 

hmm, mitenköhän sitten kun jäät leskeksi? ilmoittavatko lapsesi sitten ettet ole heidän koteihinsa tervetullut. 

Jos mieheni kuolee ennen minua, vietän tietenkin jouluni itsekseni. Emme me nytkään kyhnää miehen kanssa aattoa toistemme kyljissä kiinni vaan kumpikin puuhastelee omiaan. Jouluaatto on kuitenkin vain yksi päivä vuodessa ja menee aikanaan varmasti samalla leskenrutiinilla kuin muutkin päivät, jolloin on yksin. 

Vierailija
34/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lopetettiin joulunvietto kun oma lapsi oli 10. Sopimuskysymyshän se on.

Vierailija
35/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne isovanhemmuutta ole lopettamassakaan, vaan joulun.

Otsikon perusteella ovat nimenomaan päättämässä isovanhemmuutta. Olin jo tulossa kirjoittamaan osaaottavia sanoja (ihan tosissani), kun kuvittelin että joko kirjoittaja tai hänen lapsenlapsensa on kuolemansairas. 

Vierailija
36/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että lapset perheineen huoahtavat helpotuksesta ettei ole enää velvoitteita pitää seuraa eli win-win.

Vierailija
37/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni kuolee ennen minua, vietän tietenkin jouluni itsekseni. Emme me nytkään kyhnää miehen kanssa aattoa toistemme kyljissä kiinni vaan kumpikin puuhastelee omiaan. Jouluaatto on kuitenkin vain yksi päivä vuodessa ja menee aikanaan varmasti samalla leskenrutiinilla kuin muutkin päivät, jolloin on yksin. 

jos on yksin, on sitä 365 päivää vuodessa. ehkä joulun silloin haluaa viettää yhdessä? tarkoitan vain, ettei mitään kategorisia ilmoituksia ole hyvä tehdä, apua kun saattaa tarvita puolin ja toisin.

tietysti erillinen joulunvietto on monille paras ratkaisu, sekä lapsille, lapsenlapsille että isovanhemmille.

Vierailija
38/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on yksin, on sitä 365 päivää vuodessa. ehkä joulun silloin haluaa viettää yhdessä? tarkoitan vain, ettei mitään kategorisia ilmoituksia ole hyvä tehdä, apua kun saattaa tarvita puolin ja toisin.

tietysti erillinen joulunvietto on monille paras ratkaisu, sekä lapsille, lapsenlapsille että isovanhemmille.

Eihän kaikilla ihmisillä ole lapsiakaan, joten hekin viettävät leskeydyttyään joulunsa yksin.

- eri

Vierailija
39/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja reilu ratkaisu. Hoivakodeissa järjestetään ihan kivoja jouluja, oikeasti. Ne rajat, jotka nyt luotte tuo vapautta kaikille osapuolille vuosikymmeniksi eteenpäin.

Vierailija
40/52 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kyllä käsittämättömän lapsivihsmielisiä. Niin oli mun vanhemmatkin jotka inhosi lapsi ja tekivät omansa vain pakosta - ja pieksivät ja kaltoinkohtelivat niitä sitten.

Itse kasvatan lpseni täysin toisin ja mun lapset perheineen saa aina tulla jouluksi! Olen vaömis koko loppuelämäni järjestämään joulun ja passamaan ja hyysäämään. Nehän on mun lapsia, rakkaimpia maailmassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan